Pagina 1 din 2

Segmentare motor

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:07
de Kosty
Sal..Nu am mai scris pe forum de mult timp. Am un BX 19TRD cu motor D9B si vreau sa stiu ce-mi trebe pentru o segmentare, adica preturi, cum e mai bine doar sa segmentez sau sa schimb si camasile, daca are camasi motoru asta sau nu are, etc.Tin sa precizez ca consuma un pic de ulei si tot imi arunca ulei pe la joja, pe unde bag ulei.Mai am o problema, dupa 120 nu mai trage, a avut cutie automata si acuma are una manuala cu 5 trepte.Sa fie vreo problemna ca a fost automata si acuma manuala?Motoru trage sau cel putin asa cret eu :D

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:13
de nicum
Daca arunca ulei pe la joja, inseamna ca pierde compresie. Motorul ala tb sa mearga lejer cu 140.

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:14
de Kosty
nu stiu ce are?

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:16
de Kosty
I-am schimbat cutia dar planetarele au ramas de la cutia automata. Trage bine pina in 100 apoi......

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:16
de cbx
pierderile de ulei pe la busonul de ulei sunt obisnuite la tipul asta de motor,de tras trebuie sa traga pana la 140 ,verifica pompa si injectoarele.

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:19
de Kosty
Crezi ca nu trebe segmentat? Iarna porneste la sfert de chieie cu o baterie de 45, dar cateva minute dupa ce porneste parca se infunda nu are relantiul cum trebe

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:21
de cbx
lasa segmenti la locul lor, verifica debitul de la pompa

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:22
de Kosty
Cum se face , unde?

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:25
de cbx
la un service ,ai nevoie de pompagiu

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:26
de Kosty
Cred ca stiu, e vorba de compresie, sa vad daca e in regula?

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:33
de cbx
compresia se poate masura

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:34
de Kosty
Ok. Atunci ma duc la un service si ce sa intreb sa nu ma fac de ras?

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:39
de nicum
Intrebi asa:
- presiune/compresie cilindrii
- presiune pompa de injectie
- eventual verificare/reglaj avans

Scris: Mie 18-Apr-2007 14:40
de Kosty
Mersiiiiiii. O sa va spun dupa ce o sa merg.

Scris: Mie 18-Apr-2007 19:00
de nitro_od
una peste alta....iti da fum albastru la evacuare?
daca da acesta poate fi un semn de consum ulei.
daca e negru e prea multa motorina.
daca e usor gri dar nu foarte albastrui poate fi semn de ardere ineficienta a combustibilului si asta poate avea ca motive:
compresie slaba (dar de regula este insotita de consum ulei si presiune in capacul culbutorilor adica busonul de ulei)
avans decalat destul de mult
debit scazut insotit de duze deteriorate la injectoare.
daca ai duze decalibrate fumul dispare in intensitate odata cu incalzirea motorului.
poate sa haleasca ulei motorul fara sa scoata fum albastrui la evacuare sau foarte putin.
faptul ca motorul tau nu trage peste 120 ma duce cu gandul la un avans incorect si un debit scazut de motorina.
asta daca motorul merge rotund si toate 4 pistoanele lucreaza relativ egal.
chiar daca iti scapa copresie si papa uleiut, masina trebuia sa fuga peste 140.
eu am ajuns la 170(pe ceas...deci aprox. 157-158km/h) cu acelas motor.
nu te grabi cu segmentarea mai ales ca nu stii ce gasesti in motor odata desfacut.