Am scapat de o problema cu frana fatza!!!

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Am scapat de o problema cu frana fatza!!!

Mesajde dan1972 » Mie 18-Apr-2007 16:39

Masina mea avea de ceva timp un zgomot la puntea fatza.Dupa o portiune de mers cu spatele,la franare aparea un bubuit puternic, mai puternic pe partea dreapta fatza.
M-am speriat si am zis ca poate sant bucsele de brat inferior...poate joc in suporturile de etriere fatza....cadru de sub motor slabit... .
Problema a disparut cand am schimbat placutele de frana uzate de pe fatza....Moment in care am constatat ca nici nu aveam placute de care trebuie pe masina mea.Erau unele cu ferodoul decalat in jos si fara bunghiul acela care trebuie sa se infiga in pistonasul etrierului!!!
Frumos!Nu????:).Asa ca aviz "amatorilor"!!!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 18-Apr-2007 22:24

cele cu ferodoul decalat (plouate, daca pot sa spun asa) merg la fel de bine, sint pentru peug 405 si pentru inca ceva, problema era ca erau mai mici probabil si jucau in lacasul lor, sau poate ca nu erau montate bine toate arcurile si lamela care le tine in pozitie, lucru remediat prin montarea celor noi. nici cu pinul nu e problema prea mare, se poate puncta cu un ap de sudura daca nu exista
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 19-Apr-2007 14:24

khan - Placutele vechi sa stii ca nu au iesit prea usor de pe etrier, iar arcuri nu au avut si nu au nici acum cele noi.Cred totusi ca problema venea din faptul ca erau f.f.uzate si pistonasele ieseau f.mult in afara...Cred ca se forma parghie si moment de rotatie intre etrier,bolturile de ghidare...ceva de genul asta, care contribuia la inclinarea etrierului intr-un sens.Fiindca in momentul in care pistonasul e iesit la maxim, se muta tot etrierul spre motor si automat lucreaza pe alta zona a bolturilor, implicit in alt punct de sprijin.In felul acesta se criaza moment de rotatie.
Totusi,din ce am vazut, arcurile acelea nu au rol decat de sustinere a cablurilor de la martorii de uzura ai placutelor.

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Joi 19-Apr-2007 18:58

Tensioneaza si placutele! :wink:
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 24-Apr-2007 20:50

deci cauta sa iti faci rost de arcurile alea, ar trebui sa nu mai ai probleme. in plus de asta, placutele ar putea iesi inafara daca nu au arcurile
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 25-Apr-2007 17:56

rufusgti - Uita-te atent pe o poza din manualul Haynes.Ai sa vezi ca acele"arcuri"se infig intr-o gaura din placuta, apoi se duc de-a lungul placutei pana in capatul celalalt al deschiderii etrierului, unde au cate o bucla in capat care sustine fiecare firul martorului de uzura al placutei.

khan - Am facut rost si de arcuri de pe 19 TRS-ul pe care il dezmembrez acum.:).Le voi pune, fiindca vreau sa fie totul cum a fost din fabrica.
Placutele nu pot iesi, fiindca jos se proptesc in etrier, iar sus sant tinute de acea pana cu splint de blocare.Repet,din ce inteleg eu de acolo,aceste arcuri nu tensioneaza in nici un fel placutele.
Pacat ca la mine, firele care duc la martorii de uzura sant taiate unde ies din caroserie.Le voi inadi si pe acelea, dar sant multe lucruri de facut la masina asta ca sa ma apuc intai de acele fire.
Oricum primul lucru cand apare un zgomot (cazul placutelor duse)localizez acustic zona de unde vine zgomotul, apoi inspectez vizual.Stiu e mai comod, fiindca te avertizeaza din vreme cand se duc placutele.
Revenind la problema placutelor si a acelor arcuri controversate, pot spune ca nu apare nici un zgomot parazit fara acele arcuri.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 25-Apr-2007 18:21

in momentul in care se aprinde martorul de placute,au ajuns la fier.Nu astepta momentul asta.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 25-Apr-2007 19:51

cbx - Nu vreau sa ma contrazic, dar am vazut ca la placutele mele, papucul electric izolat, se infige mai mult in placuta,astfel ca ar ajunge in contact cu discul mai devreme decat fierul placutei.De aceea am zis ca ar avertiza soferul din timp.Vezi sa nu cumva sa nu ai tu martorii infipti in placute pana la capat!Atentie!


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst