Pagina 1 din 1

Axa cu came bx

Scris: Vin 20-Apr-2007 08:27
de Popescu eugen
sa nu treceti prin ce am trecut eu ! am schimbat motorul de 1.6 cu 1,9 din cauza axei cu came si acum a cedat si la acesta in ciuda faptului ca reglajul tachetilor era corect si ungerea era buna. acum oricum nu mai conteaza iar idea era daca ma poate ajuta cineva cu o axa si cei 8 tacheti pt. ca altfel iar schimb motorul si nu as dori asta deoarece acestuia i-am facut reparatie capitala . bx 1.9 tri.

Scris: Mar 24-Apr-2007 20:49
de khan
axa cu came nu cedeaza pur si simplu. ori ceva e foarte in neregula acolo, ori ai uitat sa ne spui ca s-a rupt cureaua de distributie (care se schimba in mod normal pe la 60.000km). deci, care e varianta corecta?

Scris: Joi 26-Apr-2007 10:47
de Popescu eugen
cureaua nu a fost rupta si din contra este noua si pusa bine la punct , iar singura greseala pe care cred ca am facuto este faptul ca am lasat 0,35 la evacuare si 0,30 la admisie nestiind cotele originale .MULTUMESC PT. RASPUNS !

Scris: Joi 26-Apr-2007 11:07
de jgr1001
Axa cu came se uzeaza in principal datorita ungerii deficitare.
Cred ca ai motor XU9, nu ?
In cazul asta, pe langa reglajul corect, mai trebuie sa schimbi O-ringurile in care se etanseaza conducta de ungere a axei cu came (este conducta de deasupra axului)
Uzura acestor O-ringuri, determina ca presiunea de ungere sa scada, iar jeturile de ulei care vin direct pe came, vor fi mai slabe, pt ca uleiul va scapa pe langa O-ringuri.

Scris: Joi 26-Apr-2007 11:08
de khan
jocurile normale sint 0,15 adm/0,30 evacuare, sper sa nu ma insel. deci nu de asta s-a rupt. esti sigur ca a fost bine pusa la punct distributie? lagarele axei cu came nu au zgirieturi? capacele axei sint originale si in buna stare? simeringurile ok? nu curge ulei pe undeva pe la capacul culbutorilor? te intreb ca sa te asiguri tu ca nu patesti la fel si cu urmatoarea axa

Scris: Lun 30-Apr-2007 08:50
de Popescu eugen
eu nu am spus ca sa rupt axa ,ea are uzura pe 5 din cele 8 came si nu respecta un tipar anume sunt uzuri si la adm. si la evac. si mai ales ca nu sunt uzate doua came la acelas numar sa stea in picioare varianta cu ungerea ineficienta. Dealtfel motorul inca merge 4 si circul asa deocamdata chiar daca in sufletul meu stiu ca nu-si mai face ciclul motor corect si ca nu mai are mult de trait in felul acesta. Odata ce pelicula cementata de pe ax si de pe tachet sa dus uzura se mareste pe zi ce trece si nu am ce-i face.

Scris: Mar 01-Mai-2007 19:18
de khan
ce ulei folosesti? ai presiune corespunzatoare?

Scris: Mie 02-Mai-2007 11:32
de Popescu eugen
uleiul este 10/40 Valvoline si presiunea nu am verificato cu un manometru dar becurile se sting instantaneu cind pornesc motorul cald nu rece plus ca am verificat daca ajunge uleiul sus pe rampa de ungere am ajuns la concluzia ca aprins ceva rampa de ulei pt. o perioada scurta de timp si asta a dus la deteriorarea axei si atachetilor.