Pagina 1 din 2
Probleme in intervalul 1800 - 2000 RPM
Scris: Lun 14-Feb-2005 00:48
de bx19gti
Sal. De multi ani (vreo 4) am o "mica" problema cu citromobilul. Cand este rece, si mai ales iarna (daca dau caldura la maxim imediat ce am pornit) imi intrerupe in orice treapta intre 1800 - 2000 RPM. Solutia (banuiesc ca nu prea buna) este sa o calc de cateva ori (4000 5000 rpm) sau sa astept cuminte cu ea pe loc pana ajunge apa aproape de 90. Va dati seama ca e enervant uneori sa astepti cinci, zece minute. In iarna asta s-a manifestat insa cand era f frig afara si cu motorul cald. Exemplu am facut Slatina Pitesti si retur (total 130 km). Mers constant 110 - 120 Km/h. Cand am intrat in Slatina si am redus viteza a inceput sa intrerupa destul de urat. A trebuit sa merg cu ea mai turat si dupa ce am oprit la o cafea si am pornit din nou si-a revenit. Tata (de la el am masina) mi-a vandut o gogoasa de genul ca inainte sa ajunga la mine cineva i-a inversat firele pe bobina si de atunci s-a cam dus computerul. Cica a tot incercat sa-i dea de cap dar nu a reusit. Ce e destul de ciudat este ca cam la o luna merg cu ea la mecanic sa-mi regleze avansul ca o ia consumul razna (creste cam cu 2,3 litri).
P.S.: intrerupe = se gatuie, o calc in podea si nici o reactie, se "screme" putin si dupa zvacneste ca din pusca. Daca nu o calc se poticneste toata.
Scris: Lun 14-Feb-2005 01:07
de Ford_V6
un "computer" nu poate fii cam dus . . . . ori merge ori nu merge . . .
vezi debitmetru de aer si senzoru de clapeta . . . totodata schimba capacu de delco (poa sa aiba fisuri interne)
fa-i si o curatare de injectoare pt. ca exista posibilitatea sa fie infundate . . .desi daca spui ca depinde de temperatura nu prea cred.
Scris: Lun 14-Feb-2005 01:15
de bx19gti
nu stiu sigur daca e vreo legatura cu caldura. e posibil sa fie doar o coincidenta, nu se intampla chiar mereu. Eu sunt o fire friguroasa, si cum e un pic de frig, dau drumu la caldura. S-a intamplat sa-mi faca figuri, a doua zi sa nu pornesc caldura si sa nu faca. Dar sigur face mai des atunci cand e frig afara. Vara trecuta nu am avut aproape deloc probleme. Injectoarele sunt curatate si capacul de la delco e ok. O sa verific debitmetru si senzoru;
Merci
Scris: Lun 14-Feb-2005 11:01
de nicum
Incarca sa depistezi cauza: daca e una pur electrica, sau vreun senzor dereglat. Din poza vad ca tu ai seria II: nu stiu cum e la tine, dar iti spun cum e la mine. Aeroterma mea are 3 trepte, si pe ultimele 2 suge foarte mult curent, dar desi eu am si instalatie de gaz (adica niste supape electrice care mai sug si alea) si am mers si cu martorul de baterie aprins, niciodata nu mi-a dat in nas din cauza ca nu mai avea putere scinteia.
Faptul ca trebuie sa reglezi avansul lunar, inseamna ca poate e slabit delcoul in bloc. Eu nu am reglat niciodata avansul de cind am luant masina.
Nici eu nu cred ca e computerul, mai ales ca se manifesta doar la frig, ceea ce ma duce cu gindul la niste senzori. Incarca sa maresti consumul, dar fara sa pornesti aeroterma (faruri, stergatoare, dezaburire, etc.) si vezi cum face.
Scris: Lun 14-Feb-2005 13:56
de bx19gti
ok nicu, o sa verific saptamana viitoare. Merci de sfaturi.
Scris: Lun 14-Feb-2005 19:49
de klauddiu
Ti se aprinde cumva avaria portocalie la motor?
Patesti chestia asta si cand esti in viteza sau numai la relanty?
Si cel mai important ai sau ai avut catalizator?
Daca da atunci parerea mea este ca sonda lamnda nu mai functioneaza cum trebuie....schimbo si daca tot face asa si i-ai scos catalizatoru pune-l la loc.
Daca nu oricum cred ca de vina e un senzor .
Cam aceeasi problema o am si eu (catalizator scos ...sonda obosita) si sapt asta ma duc sa schimb sonda.
S-ar putea sa fac o munca in zadar findca cred ca ar trebui pus catalizatorul la loc...da eu incerc.
Scris: Mar 15-Feb-2005 09:24
de WLD
La Bx catalizatorul se gaseste dupa sonda lambda, deci lipsa lui nu influenteaza functionarea acesteia.
Scris: Mar 15-Feb-2005 10:52
de bx19gti
klauddiu scrie:Ti se aprinde cumva avaria portocalie la motor?
Patesti chestia asta si cand esti in viteza sau numai la relanty?
Si cel mai important ai sau ai avut catalizator?
Daca da atunci parerea mea este ca sonda lamnda nu mai functioneaza cum trebuie....schimbo si daca tot face asa si i-ai scos catalizatoru pune-l la loc.
Daca nu oricum cred ca de vina e un senzor .
Cam aceeasi problema o am si eu (catalizator scos ...sonda obosita) si sapt asta ma duc sa schimb sonda.
S-ar putea sa fac o munca in zadar findca cred ca ar trebui pus catalizatorul la loc...da eu incerc.
Avarie portocalie nu am si nici nu se aprinde nici un bec. O patesc intre 1800 - 2000 rpm (nu am avut niciodata relanty-ul la valoarea asta :P ). Dar se intampla in orice treapta (mai putin in marsh arrier) si chiar daca masina e scoasa din viteza (fie pe loc sau in mers) si o accelerez la intervalul respectiv simt anumite vibratii ciudate ale motorului, tremura etc.
Catalizator nu am si nu am avut niciodata. Incep sa cred si eu ca e vb de un senzor ceva. Asta ramane dupa ce ii rezolv mecanica cand trec la parte de electrica.
Merci pentru interesul aratat.
Scris: Mar 15-Feb-2005 11:28
de klauddiu
La Bx catalizatorul se gaseste dupa sonda lambda, deci lipsa lui nu influenteaza functionarea acesteia.
Teoretic... dar sonda ar trebui sa citeasca un anumit debit cu o anumita viteza, care fara catalizator nu cred ca mai e acelasi....
Si iti dau un exemplu simplu: sufla printr-o teava de plastic....aerul trece usor si nu te fortezi prea tare....dar punei in capat o carpa (asta fiind catalizatorul) si ai sa vezi ca te chinui mai tare sa sufli.... deci eu cred ca conteaza si catalizatorul
Scris: Mar 15-Feb-2005 11:34
de nicum
Mai asigura-te ca becul e bun... Se poate intimpla...
Scris: Mar 15-Feb-2005 11:48
de bx19gti
nicum scrie:Mai asigura-te ca becul e bun... Se poate intimpla...
Care bec ? eu nu am nici o avarie portocalie. Si toate becurile din bord functioneaza. Poate malamuriti si pe mine ce-i cu avaria asta.
Scris: Mar 15-Feb-2005 11:59
de WLD
klauddiu scrie:Teoretic... dar sonda ar trebui sa citeasca un anumit debit cu o anumita viteza
Permite-mi sa te contrazic. Sonda lambda simte cantitatea de oxigen din gazele de ardere. In functie de cantitatea masurata, creeaza un curent ce variaza intre 0.2 (amestec sarac) si 0.8V(amestec bogat) Nu are nici o legatura cu debitul. Am condus mai multe masini dupa renuntarea la catalizator si nici una nu avea probleme.
Sonda este foarte fragila dpdv mecanic si cea mai mica cantitate de plumb din benzina distruge elementul activ din dioxid de zirconiu.
Edit. Am uitat sa mentionez ca verificarea sondei se poate face extrem de usor cu un osciloscop, tinand cont ca timpul de raspuns de la bogat la sarac este de 50-100ms in timp ce in sens invers este de 75-150ms.
Scris: Mar 15-Feb-2005 12:03
de WLD
bx19gti scrie:nicum scrie:Mai asigura-te ca becul e bun... Se poate intimpla...
Care bec ? eu nu am nici o avarie portocalie. Si toate becurile din bord functioneaza. Poate malamuriti si pe mine ce-i cu avaria asta.
Nu te agita ca la injectia LE Jetronic nu ai nici un bec de avarie. Fiind bazata pe elemente discrete nu are functie de autodiagnostic. Daca aveai Motronic aveai un martor de avarie.
Scris: Mar 15-Feb-2005 12:28
de klauddiu
Sper din tot sufletu sa ai dreptate cu catalizatorul pentru ca tare as vrea sa scap doar cu schimbarea sondei....asta daca ea e cauza problemei

Scris: Mar 15-Feb-2005 12:32
de WLD
Pai nu esti sigur de unde e? Ce cod de eroare iti da injectia?