Pagina 1 din 1
Motorul 1,7 TurboDiesel
Scris: Lun 09-Iul-2007 21:41
de mbc
Cam ce stiti despre motorul 1,7 turbodiesel pus pe masinile noastre cele de toate zilele? In primul rand ma intereseaza la ce turatie intra turbina si in ce conditii (sarcina, relanti, forta de apasare a pedalei). Ce stiti despre reglarile posibile pentru acest motor? ajuta la ceva daca turbina intra mai repede? este rglabil RPM-ul? Merci
Scris: Lun 09-Iul-2007 21:58
de mariusbv
turbina merge tot timpul, doar ca de la o anumita turatie devine foarte eficienta....din cate stiu eu.....cam dupa 2000 rot pe minut.
Scris: Lun 09-Iul-2007 22:12
de mariusbv
si inca ceva..... turbina nu cred ca ar putea intra mai repede.......viteza de rotatie a turbinei e data de viteza de iesire a gazelor din evacuare....care evident ca sunt in legatura directa si cu forta de apasare a piciorului pe pedala

.....ar putea poate intra mai repede daca i-ai regla relantiul mai mare, in sensul ca vei ajunge la turatii mai mari mai repede
Scris: Mar 10-Iul-2007 14:02
de khan
la motoarele turbo problema care se pune e de cind incepe sa fie eficienta turbina. adica de cind presiunea pe care o produce e mai mare decit depresiunea motorului (vacuumul). indiferent de reglaje, turatia la care intra va fi acceasi, si anume undeva in zona cuplului maxim (1700-1800 rpm). singura modificare ce se poate face pentru a scadea sau creste turatia la care turbina se face simtita e schimbarea turbinei. pe scurt, o turbina mai mica va intra mai repede dar se va rasufla mult mai repede, adica ii va scadea eficienta la turatii mai mari. o turbina mai mare va avea eficienta sporita doar dupa o turatie mai mare si va tine mai mult sus in ture. de obicei constructorul face un compromis intre reprizele motorului si turatia maxima/fiabilitatea motorului. cu alte cuvinte, depinde ce urmaresti cu intrebarea, vrei sa schimbi ceva? sau doar sa stii? ca modificari se pot face fara investitii si schimbari majore