Pagina 1 din 1

schimb ulei

Scris: Dum 27-Feb-2005 12:36
de paco
As vrea sa va intreb ceva, legat de schimbul de ulei. Daca masina consuma ulei (si a mea consuma semnificativ, asa cum stiti!), pot sa prelungesc intervalul de schimb al uleiului? Logica mea (poate, stamba) imi spune ca da, devreme ce uleiul meu se improspateaza destul de mult. Dar poate nu e vorba numai de gradul de uzura al uleiului, sau cel uzat antreneaza rapid uzura celui nou sau, poate, componentele antrenate de ulei fac rau motorului indiferent de cat de nou este cel cu care completez.
Puteti sa ma lamuriti cu treaba asta?
Eu schimb uleiul cam la 10.000 km. Pot sa mai trag de timp sau nu, daca bag 5-6 litri de ulei nou in acest interval?

Multumesc!

schimb ulei

Scris: Dum 27-Feb-2005 17:32
de toader ion
Teoretic, tu ai mereu ulei proaspat in motor. Dar practic nu este recomandat. Mai bine pui un ulei mai ieftin, care sa il schimbi la max. 5000 km. Ti-o spun din proprie experienta. Eu am avut o Dacia Nova, care pe la 120000 km a inceput sa manince destul de mult ulei (aproape pe tot). Tot asa procedam si eu, pina cind intr-o zi mi s-a aprins becul la ulei, iar acul indicator de la bord abia se mai misca. A doua zi am desfacut motorul si am ramas surprins. Initial am crezut ca nu mai am segmenti deloc, dar de fapt era sorbul pompei de ulei complet infundat. Mecanicul meu de atunci mi-a spus ca daca puneam un ulei mai ieftin, pe care sa il schimb mai des (eu foloseam BP, pe care il schimbam la 10000 km), mai "trageam" putin de motor. In momentul in care dai drumul uleiului din baie, odata cu acesta, se scurge si un asa-zis " mil". La mine, acesta nu s-a scurs si mi-a infundat sorbul.

Scris: Lun 28-Feb-2005 11:07
de nicum
Presupun ca nu iti consuma chiar atit de mult, incit sa nu iti mai pui problema schimbului de ulei. Daca nu e asa, atunci schimba as usual. Totusi 10.000 de km mi se pare mult pentru un ulei mineral si probabil nu de cea mai buna calitate. Din cite stiu eu, motoarele diesel "afuma" uleiul, adica in timp el devine foarte negru, probabil pentru ca spala funinginea din motor, in special cea de la pornire. Probabil ca un schimb la 5000 de km e cel mai bine pentru motor. Evident, o data cu uleiul se schimba si filtrul. Cred ca la diesel filtrul de ulei are sanse mai mari sa se imbicseasca, decit la un motor otto.
Nu stiu daca povestea de la dacia se poate repeta la BX, pentru ca baile de ulei sint semnficiativ mai mari si foarte probabil si debitul pompei si deci si diametrul sorbului.

Scris: Lun 28-Feb-2005 13:10
de khan
mah, nu e masina de raliu sa il schimbe la 5 mii... ma rog, hai ca la o masina de raliu se schimba mai repede, dar orisicit. pentru un motor normal, diesel sau benzina, si pentru un ulei mineral de buna calitate (total, castrol, elf, aral chiar shell sau bp) se recomanda schimbul la 10 000 la o utilizare preponderent pe sosea si 7500 la o utilizare preponderent in oras. la ulei nu conteaza cit de afumat (cit de negru) e ci mai degraba cit pastreaza din proprietatile de ungere, care se pierd in timp din cauza variatiei violente a temperaturii si a presiunii. asadar, ca sa fim exacti, io as schimba la 7500-8000. iar daca masina nu a fost fortata deloc (paco zice ca merge batrineste) as intinde-o pina la 10 000 chiar daca is facuti numai in oras, si mai ales ca se improspateaza in urma completarii. si intotdeauna schimba si filtrul odata cu uleiul. in caz ca uleiul folosit nu e de cel mai bun, n-as recomanda decit sa nu il mai folosesti paco, pentru ca ai toate sansele sa zapacesti motorul la toate capitolele, inclusiv pompa, axa cu came si cuzineti si... cine stie ce altceva. asa cum e acum daca ai vrea sa il repari ar fi mai ieftin decit daca ar trebui sa il refaci complet. si crede-ma, un ulei prost il termina f repede, chiar daca nu mergi decit 5000 cu el. daca e prost si nu unge bine e ca si cum ai merge cu unul deja uzat. deci pune si tu in balanta

Scris: Lun 28-Feb-2005 16:03
de nicum
Pe vremuri, se schimba si la 3000, poate si mai jos. Nu cred ca uleiurile care se vind in Romania sint asa de bune incit sa schimbam la 10000. Eu am schimbat undeva la 7000 si s-a vazut clar diferenta. E drept ca uleiul era mai bun atit ca indice de viscozitate, cit si ca indice de calitate. Sint hotarit sa schimb la 5000. Motorul meu merge bine si prefer sa schimb mai repede decit sa umblu in motor. In fine, nu cred ca scrie in manualul de service al masinii ca uleiul se schimba la 10000. O sa ma uit la mine la benzina sa vad ce scrie.
Daca ne gindim ca uleiul e singele motorului, atunci poate ca e de preferat un ulei mai bun si care isi face treaba, decit unul prost si ieftin care nu unge nici atunci cind e nou, daramite atunci cind e afumat (adica contaminat).

Scris: Lun 28-Feb-2005 21:48
de paco
Nicu, tie iti dai mana sa schimbi uleiul la 5000 km, pentru ca ii faci in 6 luni, dar eu ii fac in doua luni! Intelegi? Asta e la diesel, mergi ca boul, pentru ca e ieftin, asa ca te cam plictisesti de schimbat uleiul!

Khan a prins cel mai bine spiritul masinii mele si al meu: merg afara cu 80-90 (rar 100!), o las sa se incalzeasca dupa pornire, nu bag talpa DELOC in ea la depasiri, nu fortez motorul cu nici un chip. Imaginati-va ca vara aveam rabdarea sa fac sute de km cu 80 la ora, numai sa simt placerea de a consuma ~ 4 l/100 (ceea ce se si intampla!). Asadar, sunt un pensionar la plimbare, indragostit de consumul infim al dieselului, nicidecum un tanar feroce la volan (si cand ma gandesc cum mergeam constant cu 170 cu BX-ul anterior!)!
Eu pun Total la schimb si 2+2 intre schimburi. Nu cred ca 2+2 e cel mai prost ulei, e american, sau asa se spune, oricum nu e romanesc sau unguresc (unguresc n-as pune din principii nationaliste!).
Eu zic ca nu omor motorul...
Multumesc de raspunsuri...

Scris: Mar 01-Mar-2005 09:12
de nicum
Whatever... masina ta, banii tai...