Pagina 1 din 1
inlocuire cutie de viteze
Scris: Joi 30-Aug-2007 22:59
de mariusbv
va rog frumos spuneti-mi daca se poate sa pun o cutie de viteze de la un bx turbo diesel la un bx disel aspirat de 1.9?.......daca da...este o operatie dificila...trebuie sa inlocuiesc si ambreiajul?..
Scris: Vin 31-Aug-2007 08:47
de cbx
este un pic mai dificila daca nu ai rampa , daca ambreiajul este mai bun decat cel de pe maina il poti inlocui.
Scris: Vin 31-Aug-2007 08:51
de nicum
Chiar daca dpv mecanic s-ar putea, aia de turbo e posibil sa aiba alte rapoarte. Uita-te intr-un manual de service de diesel si vezi. Eu nu am manualul pt diesel. Daca tot desfaci cutia si ambreiajul tau nu e in stare prea buna, merita sa-l inlocuiesti. Arunca o privire si la semeringurile de arbore si de cutie.
Scris: Dum 09-Sep-2007 17:58
de khan
se poate pune, primele 2 trepte sint identice, nu stiu sigur daca si a 3-a, restul difera sigur, dar s-ar putea sa constati ca va creste sensibil viteza maxima. daca nu tragi de ea cred ca o sa ai si o scadere de consum, dar vei pierde la reprize la vit 4 si 5
Scris: Dum 09-Sep-2007 22:15
de dannyy
pot spune ca ambreajul difera... ca dimensiune...
Scris: Dum 09-Sep-2007 22:22
de dj01fad
daca vrei sa pui cutia de turbo, poti sa o pui linistit. ca prindere sunt identice. discul de la aspirat, daca se potriveste pe canelurile cutiei, il poti folosi impreuna cu placa lui; daca difera, trebuie sa schimbi si ambreiajul. eu am facut schimbarea asta de cutie la 2 cx-uri si nu am intampinat probleme.
deoarece cutia de turbo este mai lunga, exact cum a spus si khan o sa castigi la viteza maxima, demarajul pe 1,2, si sa spunem si 3 este ok, dar pe 4 si pe 5 o sa cam pierzi din putere. consumul extraurban scade considerabil, iar in oras o sa ramana cam la fel.
Scris: Lun 10-Sep-2007 11:16
de mbc
khan.. esti sigur ca sunt identica 1 si 2? 1 sigur e la fel, dar 2.... eu zic ca e diferenta. la trd aspirat luam aproape toate virajele cu a 3-a pentru ca in a doua era prea turat motorul. acum le iau cu a 2-a fara probleme. a 3-a sigur nu e la fel. eu cu a 3-a ma duc pana la 90 km/h fara stres, pe cand la trd aspirat nu treceam nicicum de 60.
problema e ca la un diesel aspirat in a 5-a (cutie de turbo) nu prea ai nici putere nici cuplu destul. deci... doar pentru mersul cu viteza constanta
Scris: Mar 11-Sep-2007 21:14
de khan
repet 1 si 2 identice (prima merge pina la 40 a doua la 70), a treia e posibil sa fie o idee mai lunga, a 4-a e pe unde e a 5-a de aspirat si tot asa. in a 5-a nu trebuie sa ai neaparat elasticitate, e o treapta de viteza de croaziera, nu de slalom pe autostrada
Scris: Lun 22-Oct-2007 20:54
de robert-bx
eu nu te-as sfatui sa pui ambreaj de la diesel simplu,discul de turbo e mai rezistent stiu un caz la xm cand s-a pus un disc simplu si s-a rupt butucul in care intra priza directa in decurs de 2 saptamani
Scris: Lun 22-Oct-2007 20:55
de robert-bx
cutia de viteze teoretic ar trebui sa aiba rapoarte identice
cutie
Scris: Lun 22-Oct-2007 20:57
de sandor mihai
robert,subiectul s-a discutat acum citeva luni,uita-te la data cind vrei sa adaugi ceva sa vezi daca mai e cazul sau nu.