Pagina 1 din 2
Probleme cu motorul 1.9D
Scris: Lun 08-Oct-2007 14:38
de Costi
De curand am achizitionat un BX 16TRS cu motor 1.9D.
La acceleratii mai bruste scoate fum albastrui si zgomot destul de accentuat.
Asta ma face sa cred ca distributia nu este bine reglata.
In timp ce rulam in oras sa intamplat urmatorul fenomen: motorul sa accelerat la maxim (fara sa apas excesiv pedala de acceleratie) totul in jur sa umplut de fum inclusiv habitaclu, am luat contactul dar motorul a mai ramas in functiune pret de cateva secunde la aceeasi turatie. Dupa ce mi-am revenit din soc si dupa ce sa imprastiat fumul am deschis capota sa vad ce sa intamplat. In compartimentul motor erau urme de lichid de racire insa nu am gasit nici un furtun spart sau fisurat. Dupa aproximativ 5 minute am incercat sa pornesc motorul care a pornit la aceeasi turatie excesiva. L-am oprit si am verificat vizul pompa de injectie totul parea in ordine nuera actionata nici parghia de acceleratie nici cea de soc. Am sunat un prieten care mi-a spus ca ar putea sa sa nu mai aiba motorina in rezervor ca atare a venit cu 5 litri de motorina si dupa ce am pus-o in rezervor am pornit motorul care nu se mai accelera dar scotea foarte mult fum pe esapament si era foarte zgomotos.Am parcat-o acasa si astazi de dimineata am observat sub motor o mare pata de ulei. Uleiul a curs din filtrul de aer care inca mai este imbibat in ulei. Am verificat nivelul uleiului in baie si am constatat ca esta foarte mic. Pote cineva sa-mi explice cauza acestui fenomen?
[/b]
Scris: Lun 08-Oct-2007 15:36
de nicum
Fum albastrui = consuma ulei. Asta poate explica si de ce nivelul uleiului in baie e mic.
Masina poate ramine accelerata din cauza cablului de acceleratie care agata in camasa. Ca solutie pina il schimbi, poti baga piciorul sub acceleratie si ridica apoi.
Scris: Lun 08-Oct-2007 15:49
de jgr1001
Se poate sa o ia motorul pe ulei...
Vezi si topicul asta:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=5168\
(s-a discutat fenomenul; se ofera solutii, idei...)
PS- cand mai tinde sa se supratureze tine-o in viteza cu ambreiajul cuplat si tempereaza cu frana
Scris: Lun 08-Oct-2007 16:10
de Costi
cum se explica acumularea de ulei in locasul filtrului de aer?
Scris: Lun 08-Oct-2007 16:20
de jgr1001
Motorul scapa un debit mare de gaze pe langa segmenti, gaze care antreneaza si uleiul din baie
Gazele astea sunt recirculate prin admisie
Scris: Lun 08-Oct-2007 19:09
de cit_a
dupa cum zici se pare ca ai un motor varza , motorul a luat-o pe ulei . din moment ce ai oprit motorul si el s-a turat , clar ca electrovalva a inchis si si-a facut autoaprinderea cu uleiul ajuns in capatul pistonului , deci ! uzura foarte mare la motor.
Scris: Mar 09-Oct-2007 08:24
de Costi
In acest caz trebuie reparat. Am o foarte mare rugaminte: cine ma poate ajuta cu un manual de reparatii?
Multumesc foarte mult.
Scris: Mar 09-Oct-2007 11:51
de Costi
Poate cineva sa ma ajute cu un manual de reparatii pentru motorul 1,9 D?
Scris: Mar 09-Oct-2007 12:09
de dj01fad
eu mai degraba as spune ca defectul major este de la simeringurile supapelor. motorul poate sa aibe uzura oarecum normala, dar daca masina a stat un timp indelungata fara sa fie pornita, se pote manifesta asa. oricum, trebuie data chiuloasa jos si facuta o verificare.
Scris: Mar 09-Oct-2007 16:38
de Costi
Astazi vine un mecanic sa o vada, sa vad ce parere are despre fenomen si , in concluzie , voi lua o hotarare. As prefera sa o rezolv eu, de aceea va rog cine poate sa ma ajute cu un manual de reparatii. Multumesc mult tuturor celor care si-au spus o parere despre aceasta problema.
Scris: Mie 10-Oct-2007 16:27
de Costi
Parerea mecanicului este ca presiunea uleiului este foarte mare datorita blocarii supapei pompei de ulei. Parere teoretica pentru ca nu a fost verificata.
Acest lucru se va intampla (verificarea) maine (11.10.'07).
Fostul propietar m-a asigurat ca motorul nu are mai mult de 5000 Km de la reparatia capitala . Se pare ca masina a stat o perioada de cel putin 6 luni fara sa fie pornita.
Scris: Mie 10-Oct-2007 18:37
de Costi
Am facut rost de manual de reparetie . Cine vrea, sa-mi spuna unde si cum sa-l postez. Nu sunt "just curios" ci sunt dea dreptu disperat: am dat o multime de bani pentru o masina care nu merge dupa mai putin de 10 Km rulati . Nu am bani de dat reparatorilor in care nu am incredere,sa faca o treaba de mantuiala, de aceea am apelat la forum pentru a-mi forma o idee despre fenomenul respectiv. Nu este o fictiune, este un adevar , din pacate dureros pentu mine. Am sperat ca voi primi ajutor, dar nu afost asa; moderatorul ma catalogat : "just curios". Mai degraba: DISPERAT".
I-mi pare rau ca mesajul meu a fost receptionat gresit. Am o oarecare pregatire si as putea intelege orice explicatii in legatura cu fenomenul. Este adevarat ca nu am experienata in domeniul motoarelor diesel dar, pentru oricine, mai ales care este direct interesat, nu exista limite in a cunoaste si a sti ceea ce il intereseaza. Inca o data multumesc tuturor de ajutor.
Costi
Scris: Mie 10-Oct-2007 19:08
de eugenro2001
"just curious" este doar o titulatura care se modifica automat in functie de numarul de mesaje postate.
Ajutor ai primit atat cat ne-am priceput. Fi convins ca ne vom stradui sa raspundem cat mai bine la intrebarile puse, dar tine cont ca cei mai multi nu suntem de specialitate ci doar entuziasti si autodidacti.
Este f greu sa pui un diagnostic de la distanta.
Daca nu primesti raspuns, este doar pt ca fie nu stie nimeni ce sa spuna fie cel care stie nu citeste forumul in perioada respectiva.
Scris: Mie 10-Oct-2007 19:55
de Costi
Oricum, nici eu nu am fost prompt in a raspunde la timp celor care au postat pareri despre subiect deoarece am si alte preocupari. Este drept ca problema "auto" aocupat si ocupa un loc fruntas in activitatea mea dar, am si alte preocupari, asa ca i-mi cer scuze celor care trebuia sa le raspund mai repede. Am ceva cunostinte despre functionarea motoarelor diesel dar nu excelez, asaca orice parere este binevenita si multumesc din suflet celor care si-au expus-o sau si-o vor expune, functie de elementele pe care le voi expune in continuare.
Multumesc anticipat tuturor.
motor
Scris: Mar 23-Oct-2007 20:01
de sandor mihai
da,motorul a luat-o pe ulei.sau foarte putin probabil daca p.pa de injectie este LUCAS CAV poate fi din cauza ei.asa se duc ele.
acum sa tratam luatul pe ulei.se produce deobicei din cauza scaparilor exagerate a compresiei din camera de ardere spre carter.in acest caz trebuie schimbati segmentii (de cele mai multeori asta e problema) si foarte rar semeringurile de la supapa .zic foarte rar sint ele cauza pt.ca,coada supapei aluneca pe o portiune relativ mare in ghidurile de bronz,deci scapari limitete de ulei.
o singura data am patit o chestie foarte rara.cineva cumparase un bx,ca si in cazul tau.in citiva km.uleiul se golea prin filtrul de aer,fara s-o ia pe ulei.dupa indelungate cercetari am gasit cauza:cineva schimbase axul cu came si probabil capacele.dar, cum la bx diesel diferenta dintre capacele de pe margini e foarte mica s-au montat 2 capace,ambele mari,asa ca respectivul capac nu mai juca rol de cuzinet si tot uleiul din rampa curgea pe linga capac.la turatii mici,el reusea sa curga in bloc dar la turatii mai mari,surplusul mergea frin furtunul de sus in epurator si de acolo in filtru de aer.
daca motorul e uzat eu zic sa-l schimbi,nu merita reparat.