Pagina 1 din 1
disc ambreiaj intrebari ????
Scris: Lun 28-Mar-2005 09:01
de lali
Salut baieti !
Am schimbat de curand cablul de ambreiaj (s-a rupt porcaria)
Daca tot l-am schimbat zic sa reglez si eu cat de cat cursa ca de....poate difera cablurile....etc
Am vazut ca nu prea am ce sa mai reglez ptr ca nu prea mai am din ce sa-i dau , surubul este reglat aproape la maxim.
Nasol !
Si asa la mine ambreiajul prindea destul de jos asa ca.......
Cred ca este discul de ambreiaj (ferodoul).
Am inteles de la magazin ca este de 20 diametrul ca cel de Dacie asa ca as vrea sa bat un ferodou de Dacie .
Astept orice idee .....
Cam cat este un disc nou ....da mai ieftin ca nu este Mertzan nou :-) ???
Multe salutari
Laurentiu
Scris: Lun 28-Mar-2005 11:10
de Draku
eu m-am lovit de problema asta...
la motorul meu, 150A, cel cu "cutia in baie", s-a potrivit ferodoul de dacia 1310 (de 170 mm diam), inclusiv gaurile pt nituri. am cumparat un set de reparatie (ferodo+nituri) si le-am pus la mare fix...
cel mai bine e sa scoti discul si sa mergi cu el la magazin
pt motorul asta, gasisem discuri intre 1.500.000 (spaniole sau italienesti) pana la 2.500.000 (germane)
Scris: Lun 28-Mar-2005 12:57
de khan
cind se uzeaza piesele de frictiune (ferodouri cum zici tu) de pe discul de ambreiaj pedala tinde sa se ridice, adica sa prinda sus, nu jos, la podea, pentru ca placa de presiune se destinde mai mult si soarele se "umfla" catre rulmentul de presiune. asta e valabil la orice ambreiaj clasic. cit despre diametru discului, de unde vrei sa stim cit ar trebui sa fie daca nu spui ce masina ai?
Scris: Lun 28-Mar-2005 13:09
de khan
si inca ceva: in principiu un ambreiaj se schimba (daca e necesar desigur) complet, nu numai discul sau numai placa sau rulmentul, niciuna dintre piesele componente nu rezista doua cicluri. doi la mina: important la un disc nu e numai diametrul interior (si canelurile) si exterior, ci sint foarte importante si arcurile din piesa centrala care sint calibrate pentru un anume tip de motor si care de asemenea nu prea tin doua cicluri (adica sa schimbi piesele de frictiune si sa patrezi partea metalica) pentru ca se taseaza si isi pierd calitatile de amortizare a socului produs de cuplarea dintre motor si cutie, lucru care rezulta in trepidatii la plecarea de pe loc si pot sfirsi prin a rupe ceva (tampoane motor...) asa ca atentie!
Scris: Lun 28-Mar-2005 13:29
de lali
Ai dreptate.
Motorul este un motor de 1,9 benzina (cod 159A) , MODEL 85,cutie cu 5 trepte separata.
Masina este un GT de 75Kw
Aflai ca discul e de 200 cu 18 caneluri .
Esti sigur ca trebuie sa tina sus cand se uzeaza ??
Mie toti mi-au zis invers.....
Am vazut ca surubul meu de reglare e scos aproape de tot daca reglez sa tina ceva mai sus.
Cand l-am reglat sa prinda mai sus (recunosc cam mult ) se cunostea ca-mi patineaza discul (acceleram brusc in sarcina).
L-am dat inapoi ca nu aveam atunci timp de reglaje dar nu-mi place ca tine prea jos.
Am nevoie de orice informatie asa ca scrieti baieti ....va ascult
Laurentiu
Scris: Lun 28-Mar-2005 14:03
de Draku
khan, e bine ca ai spus "in principiu"
da, asa se spune, insa in practica.....
eu de ex., la dacia nova pe care am avut-o, am schimbat 3 discuri de ambreiaj fara sa schimb placa de presiune. e adevarat ca i-am pus un inel special pe suprafata de contact cu rulmentul de presiune, pt ca se facuse un sant, dar alte probleme nu au fost.
cat despre montarea altor ferodo-uri la citroen, pana acum nu am remarcat efecte "adverse"
totul e sa fie verificate f bine piesele componente care se reutilizeaza
parerea mea e ca ambreiajul se schimba complet, din cauza ca e o operatiune destul de complicata si costisitoare si se prefera asa
Laurentiu, discuri de 200 (ferodo-uri) se gasesc la dacia nova si papuc
daca discul (partea metalica) este in buna stare (si in general sunt, ca sunt de calitate) e bine sa incerci sa schimbi doar ferodo-ul
Scris: Lun 28-Mar-2005 14:10
de nicum
Si eu stiu ca un ambreiaj uzat prinde sus. In schimb stiu ca intr-adevar e bine la ambreiaj sa il schimbi complet atunci cind umbli la el. Numai ca si aici intervine specificul romanesc, in sensul ca placa e un soi de consumabil si discul e folosit mai multe cicluri (daca se poate)

Scris: Lun 28-Mar-2005 14:40
de khan
chiar daca sint piese de buna calitate, doua cicluri complete tot nu tin, asta e clar. sau cel putin la masinile astea. la nova o fi altceva... adica risti sa se intimple ca schimbi doar discul si dupa, stiu eu, 30.000 sa se duca placa. desfaci din nou si constati ca discu e bun inca, deci il lasi, pui doar placa noua si mai mergi alte 20.000. cind se duce rulmentu'. schimbi si rulmentu si constati ca mai mergi vreo 10.000 si trebuie sa schimbi discu'. inteleg ce vreau sa zic? adica o sa desfaci de mai multe ori cutia ca sa faci lucruri pe care nu le-ai facut la timp iar asta inseamna cam mult la manopera, nu? si la nervi
am vazut de ex discuri la care nu erau uzate de tot piesele de frictiune dar erau sarite arcuri sau jucau sau tasate scaunele lor sau erau ascutite canelurile. sau placi cu soarele inca bun (usor atacat) dar cu uzura inegala sau incinse pe suprafata de contact cu discul. asa ca repet: e mai ieftin si ca timp si ca nervi si mai ales ca bani sa schimbi tot.
ambreiajul uzat ridica pedala. ia-o pe firul logic si vei ajunge la aceeasi concluzie: daca soarele e retras (ambreiaj nou) cursa rulmentului (deci si a pedalei) dupa ce atinge soarele e mica. pe masura ce apare uzura discului, soarele se apropie de rulment, ridicind pedala, sau mai exact punctul in care simti cind cupleaza, ajungind chiar sa se atinga rulmentul si placa. din acelasi motiv se mai poate cistiga ceva prin slabirea cablului in clipa cind apare uzura la disc, marind astfel distanta intre rulment si placa. trebuie tinut cont ca, la bx cel putin, pedala nu are arc ca sa o tina ridicata, practit reglajul cablului regleaza si inaltimea pedalei
Scris: Lun 28-Mar-2005 14:54
de khan
si inca un motiv din care nu tine comparatia cu nova e ca piesele de frictiune romanesti sint mult mai proaste decit la un disc de marca. in principiu un disc de marca se uzeza cit de cit egal, in sensul ca si arcurile sau scaunele lor sau canelurile sint cam atacate spre sfirsitul vietii discului. stiu ca unii poate vor spune ca tot eu am scris ca la masina mea am schimbat doar discul. e adevarat, dar discul pe care l-am schimbat inca ar mai fi mers cel putin vreo 25-30 de mii iar placa si rulmentul chiar nu aveau probleme. (rulmentul nu hiriia, iar placa nu avea soarele atacat pentru ca rulmentul era de cel cu suprafata de atac rotunjita cumva, aplatizata, nu stiu cum sa zic mai bine. cert e ca rulmentul calca pe o suprafata mare si uzeaza mult mai putin placa decit un rulment cu suprafata de atac ingusta si cu muchii) si mai e ceva: am mai desfacut acum vreun an cutia (din alte motive) si nu am observat diferenta de uzura la placa intre acel moment si cel in care am desfacut din nou. asa ca e un argument ca va mai merge.
Scris: Lun 28-Mar-2005 14:57
de Draku
asa zisesem si eu
"parerea mea e ca ambreiajul se schimba complet, din cauza ca e o operatiune destul de complicata si costisitoare si se prefera asa "
complicata pt ca trebuie sa scoti motorul (de mai multe ori, asa cum ai explicat tu), costisitoare pt ca fiecare operatiune de-asta costa.....
si nervii de rigoare....
eu am preferat sa reconditionez discul pt ca am facut operatiunea singur
in plus, la motorul asta, ambreiajul se schimba mult mai usor, nefiind necesara demontarea cv
Scris: Mar 29-Mar-2005 08:03
de lali
Ascultati ultima chestie :
Am trecut pe la mecanic sa-mi dea o idee .
Ma intreaba daca am lasat joc la ambreiaj .......
Zic asta nu avea nici un joc cand am schimbat cablul dimpotriva era strans ca doar asa era de cand am cumparat-o nu umblase nimeni....
Deci am mers un an cu aceasta tampenie pe ambreiaj (strans foarte mult )
E posibil ca si vechiul cablu de ambreiaj ca si cel nou sa fie mai lungi ca originalul si trebuie o modificare mica la cablu.....asta e (asta mi-a zis mecanicul)
Am, reglat ieri jocul la ambreiaj si acuma ce bine e .
Ambreiajul se apasa foarte usor (dar repet trebuie modificare la cablu) si
prinde asa cum ar trebui .
Acum eu nu stiu ce s-a dus in acest an in care am mers cu ambreiajul asa strans (sper ca nimic)
Pe moment nu schimb nimic.
Multe salutari
Laurentiu
Scris: Mar 29-Mar-2005 09:32
de Draku
f bine, se poate spune ca ai scapat usor
la motorul meu, spre ex., din constructia sist. de pargii, nu exista joc la cablu....
Scris: Mar 29-Mar-2005 12:26
de lali
Azi am terminat cu totul (sper)
Ieri am reglat ambreiajul (fara cablu) sa aiba jocul acela dar aveam o improvizatie ca sa modific marimea cablului .
Cablurile noi sunt ceva mai lungi (cel putin al meu) iar ca sa-l fac cum trebuie am pus o rondela groasa de un cm ~ in zona unde este prinsa camasa cablului de cutia de viteze .
Automat cablu se trage inapoi si pedala capata pozitia pe care am vazut-o si eu la alte Bx-uri.
Oricum acuma merge si pedala mult mai usor .
Sper ca in anul in care a mers mai strans ambreiajul sa nu se fi distrus ceva dar pe moment totul e OK.
Sa speram ca fostul stapan al Bx-ului nu mai are si alte magarii facute prin masina.
Multumesc baieti pentru tot
Laurentiu