Pagina 1 din 1
Ordinea de aprindere la motorul pentru Bx 14 re (benzina)
Scris: Vin 09-Noi-2007 21:46
de modulles
Inainte de toate tin sa va salut respectos pe toata lumea de pe acest forum.Dupa cum se vede am deschis un nou topic de discutie legat despre motorul de 1,4 de BX pe benzina.De curand am achizitionat si eu un autoturism Citroen bx 14 re si cred ca ceva nu este in regula la aprindere adica mai exact nu cred ca sunt puse corect fisele la bujii .Intrucat acum este frig afara si pt (cunoscatori) ca sa afli exact ordinea de aprindere trebuie sa desfaci capacul la distributie si de aceia rog pe cei ce cunosc f bine acest motor sa imi zica si mie ordinea de aprindere CORECTA! Multumesc anticipat!
Scris: Vin 09-Noi-2007 23:19
de dan1972
Din cate stiu eu e 1-3-4-2, iar cilindrul 1, e cel de la volanta.Conteaza si unde infigi in capacul delcoului fiecare fisa.Asta chiar nu o mai stiu.
Scris: Sâm 10-Noi-2007 11:18
de nicum
Citat din manualul Haynes:
Type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Four-cylinder, in-line, OHC, liquid cooled, transverse mounting
Model application:
BX . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 A (XY6C)
BX 14 before August 1988 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 C (XY6D)
Bore . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75.0 mm
Stroke . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77.0 mm
Capacity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1360 cc
Compression ratio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.3:1
Firing order . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 - 3 - 4 - 2
Location of No 1 cylinder . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . At clutch end of block
Direction of crankshaft rotation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Clockwise viewed from pulley end
Cum se conecteaza fisele la distribuitor nu e specificat in manual.
Scris: Sâm 10-Noi-2007 20:02
de modulles
.......am rezolvat treaba cu ordinea de aprindre la fise motorul merge f bine numai ca merge cu avansul cam mare si nu mai pot roti delcoul spre minim(a ajuns la capat spre minim) si acum cand vreau sa pornesc la automat arborele se invarte greu cu icnituri(a se citi avans mare) de unde ar fi problema?poate fi pus aiurea la punct din distributie? sau ...ce?