Aditivii pt. ulei nu sant recomandati decat pt. motoarele foarte uzate.Reusesc intr-o oarecare masura sa reduca jocurile dintre piesele uzate prin depunerea de particule.In felul acesta se mai mcsoreaza consumul de ulei si se mai mareste putin presiunea de ulei in rampa.
Stiu un atelier de Oltcit, unde mecanicii, atunci cand "samsaresc"o gloaba de masina, in loc sa o repare de isprava (lucru care ar costa multi bani) baga un aditiv 2+2 si e gata de vanzare.

. Dar cat tine....Dumnezeu cu mila!!!!
La motoarele in stare buna, nu e recomandat sa se utilizeze asa ceva, fiindca creiaza o serie de neajunsuri.
Am un prieten care a avut o Dacia S.Nova si care avea acest prost obicei de a cumpara uleiul cel mai ieftin si mai prost de pe piata, dar dadea bani pe aditivi.La un drum la mare, pe caldura destul de mare, si unde a solicitat motorul masinii mergand cu viteza mare si cu 4 sau 5 persoane adulte in masina, a avut neplacuta surpriza (la intoarcere) sa inceapa sa ii caraie si sa trepideze motorul (i s-a aprins si becul de presiune ulei).A oprit, a lasat motorul sa se raceasca, apoi a pornit, dar nu a mai putut merge cu mai mult de 30-40 Km/h, fiindca ii facea motorul urat de tot.
Intr-un final, a reusit sa ajunga acasa, dupa multe ore de mers cu 30-40.
Ziua urmatoare a mers cu masina in service si a demontat motorul.Au gasit lagarele arborelui topite, setul compromis si o clisa gelatinoasa depusa pe sorbul pompei de ulei.
Ce intelegeti din toata treaba asta???
Bun aditivul!!!Nu???:).
Asa ca a trebuit sa cumpere set nou, cuzineti noi, a trecut arborele in cota urmatoare.....plus multe alte maruntisuri care inseamna multi bani.
Si pt. ce????!!!!??? Cand putea sa cumpere un ulei bun si sa renunte la "ingineriile" astea stupide si paguboase.Tipul...culmea...avea destui bani, dar e culmea zgarceniei.
Am mai avut ocazia sa ma conving ce inseamna un ulei bun, mergand cu primul meu Oltcit in Bucuresti, vara, la 3 dupaamiaza, intr-o zi torida de August.Erau 50 de grade afara si se mergea bara la bara.Iar motorul masinii mele, fiind uzat, nu mai ridica mai mult de 1 Atm. presiune la ulei.Statea becul de ulei aprins si la 2000 de ture, iar uleiul avea peste 120-130 de grade (aveam ceasuri montate in bord.Dar nu am avut cum sa opresc pe dreapta, fiindca eram prins in mijlocul unei coloane de masini.Asa ca a trebuit sa merg asa.
Sant convins ca numai uleiul Castrol GTX 3 (pe care il aveam in motor) mi-a salvat motorul de la un dezastru.Motorul a continuat sa mearga, apoi am venit inapoi acasa, fara sa am probleme pe drum si am mai mers cu acel motor vre-o jumatate de an, pana am facut rost de bani si mi-am luat un motor frantuzesc.
Asadar, cred ca si pt. motoarele uzate, tot un ulei bun e solutia.Acel consum exagerat de ulei despre care spune @florin_budea poate aparea si din cauza folosirii unui ulei de proasta calitate, sau vechi (uzat).
Producatorii mari de uleiuri spun foarte clar ca nu recomanda a se amesteca uleiurile lor cu diversi aditivi.
Nu vreau sa fiu inteles gresit. Fiecare e liber sa aleaga si face ce vrea cu motorul masinii sale, dar eu nu as turna asa ceva in motor, oricat ar fi de uzat.
Experienta ne-a aratat de-a lungul timpului, ca toate solutiile "miraculoase", gen Slick 50, Dura Lube.....care promiteau performantze remarcabile,nu au adus nimic bun.Rau poate.