garnitura chiulasa

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

garnitura chiulasa

Mesajde paco » Dum 03-Apr-2005 08:31

Cred ca am garnitura de chiulasa ciupita: cand se incalzeste motorul, face presiune mare in radiator, iar daca desfac busonul, da toata apa afara, usor, usor...AM mai avut o problema asemanatoare cu alt BX, nu cred ca pot fi dubii.
Problema e ce ma sfatuiti sa fac: sa repar ce am acum (plus ceva pe la supape, pentru ca ma gandesc ca as mai diminua consumul de ulei), sau sa iau alta chiulasa cu totul, una buna (cea pe care o am are un aspect cam straniu, e sudata in doua locuri si se pare ca si ghidurile de supape sunt duse de mult) si sa scap de asta. Cred ca stiti ca cea de acum e "incinsa" de mai multe ori, ma gandesc ca e bine ovalizata...
Oare cat sa coste cele doua variante de reparatii? Stie cineva?
Multumiri...

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 03-Apr-2005 10:46

Nu-ti pot spune exact ce ar trebui sa faci pt. ca decizia o poti lua in fuctie de multi factori:bani, defectele chiulasei de pe masina, starea chiulasei care vrei sa o cumperi etc.
Mai demult cineva s-a oferit sa-ti vanda(daca imi aduc bine aminte si nu confund) un motor+cutie la un pret mic cred ca ai putea sa-l contactezi...

Edit:era vorba de cit16v iar pretul era de 100eur

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 03-Apr-2005 11:00

Da, mi-aduc si eu aminte, dar nu stiu daca nu a vandut acel motor. Insa motorul, zicea el, nu era impecabil. Nu stiu cum era chiulasa, ca nici el nu cred ca stia. Si e departe piesa, in VL...Daca un motor e mai obosit, nu sufera si chiulasa?

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Dum 03-Apr-2005 11:47

Va salut! :)
Motorul l-am vandut...

Parerea mea e sa-i schimbi toata chiulasa, mai ales ca are improvizatii si ai incins motorul de cateva ori. O varianta ar mai fi sa-i schimbi motorul cu unul SH, dar cum bine ati mai spus si voi, asta este loterie, nu prea stii cat de bun(sau prost :) ).Totusi samsarii, din cate stiu eu, ofera garantie cateva luni si daca motrul nu e bun ti-l schimba...Indicat e sa-l iei impreuna cu cutia de viteze.Un pret cat de cat real in jur de 5-600 de euro(informativ)

Bafta!!!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 03-Apr-2005 11:51

Daca te hotarasti sa schimbi chiulasa(nu-s de ce dar eu as schimba-o) crezi ca o sa gasesti la sh una impecabila si la banii astia?Trebuie sa intelegi(s-a mai discutat despre asta) ca atunci cand umbli la o chiulasa trebuie sa rectifici scaune,sa schimbi supape,simeringuri/ghiduri etc. :(
Daca motorul are un anumit nr. de km normal ca si chiulasa va avea o uzura.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 03-Apr-2005 12:18

Marian, inteleg ca tu recomanzi reparatia. Ok, am sa verific ce costuri sunt.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 03-Apr-2005 13:01

Ai inteles gresit!!! :wink: De ce draq crezi ca am spus ca vindea cineva un motor cu totul.
(nu-s de ce dar eu as schimba-o)

Dar trebuie sa o verifici si pe cea cumparata. Este SH ,presupun ca nu-ti cumperi noua,si atunci trebuie sa verifici toate componentele iar daca ceva nu este in regula sa le inlocuiesti.
Am spus mai sus decizia de a schimba sau nu chiulasa o iei numai tu!!!Eu nu pot recomanda nik pana nu vad.
PS:in postul anterior incercam sa spun ca o sa iei o chiulasa cu cat dadeai pe motorul ala complet.Asta e ...l-a vandut omul

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 03-Apr-2005 15:24

Da, inteleg, dar eu nu stiu sa verific, asa ca merg pe incredere si, eventual, pe garantie, daca imi da (si ar trebui sa-mi dea).

Alta intrebare ar fi daca pot pati ceva nasol in caz ca merg asa cu ea. Am observat ca nu mai face presiune atat de mare cand merg: dupa ce opresc motorul, desfac repede busonul de la radiator si apa nu bolboroseste spre afara. In schimb, daca accelerez pe loc si las busonul scos, creste nivelul apei si da sa iasa afara. Cat de grav e? E clar ca trebuie sa intervin, problema e daca, pana gasesc o piesa buna, mai pot merge cu ea asa, mai ales prin oras, unde se incinge mai tare motorul...

Am vorbit cu proprietarul motorului (cit 16v) si l-a vandut de asta iarna...Asta e, cine putea prevede?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 03-Apr-2005 16:05

paco nu are rost sa o schimbi decit daca e fisurata si sufla pe acolo. orice alta problema a chiulasei e reparabila. daca e doar garnitura de chiulasa ciupita undeva e un bun prilej sa faci o toaleta la chiulasa: rectificat scaune si supape, schimbat ghiduri daca e cazul, schimbat semeringuri, planat. cred ca e mai ieftin decit sa iei o chiulasa de undeva la care o sa trebuiasca sa faci aceleasi operatii ca sa te asiguri ca e totul in ordine. oricum, pina atunci lasa strins doar jumate capacul de la radiator, nu va mai face presiune si astfel nu risti sa spargi vreun furtun sau altceva.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 03-Apr-2005 16:12

Dar daca las capacul nestrans, nu risc sa raman fara lichid de racire? Capacul nu are filet, cred.
Ai idee cat ar costa tarasenia asta, cu toate operatiile pe care le-ai amintit?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 03-Apr-2005 16:22

capacul are doo pozitii: primul "hop" si apoi capatul cursei, opreste-te dupa primul "hop". n-ar trebui sa se piarda apa atita vreme cit nu e plin pina buza radiatorul. ideea e ca pe furtunul subtire care vine de sus de pe corpul termostatului ajung gazele in radiator. atita vreme cit apa nu obtureaza orificiul de intrare al furtunului asta in radiator, nu o sa arunce apa afara.

nu stiu cit costa atita vreme cit nimeni nu stie inca ce e acolo. mai poti vedea odata cu demontarea daca cilindrii au uzura si sa iei o decizie si cu privire la motor. o manopera de demontat chiulasa nu e mult. poate daca nu are uzuri motorul te stringi si iei si un set de segmenti si stii ca scapi de o grija pentru mai mult vreme. tu decizi oricum, e doar un sfat.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 03-Apr-2005 17:33

Merci. Las ca trec eu pe la service si aflu si preturile...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 04-Apr-2005 08:34

Paco, daca motorul e cald si desfaci busonul, e normal sa sara apa! Nu multa, dar va sari. Gindeste-te ca trebuie sa se destinda vreo 6-8l de lichid.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 04-Apr-2005 08:39

Stiu Nicu, dar problema e ca, daca las motorul pornit in continuare si desfac busonul, arunca toata apa afara, nu violent, dar incet si sigur. Ceea ce nu e normal, sigur e garnitura ciupita...Nu crezi?

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 04-Apr-2005 15:04

Sa va mai plictisesc cu detalii: am observat ca daca merg in oras si se incalzeste motorul, imediat dupa ce opresc si desfac busonul, nu face decat un passs normal, ca la orice radiator incalzit. Nu mai da cu apa afara, am verificat de vreo 3-4 ori. In schimb, daca las motorul pornit, incepe s-o regurgiteze...Nu e ciudat? Care sa fie explicatia?


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo