Pagina 1 din 2

garnitura chiulasa

Scris: Dum 03-Apr-2005 08:31
de paco
Cred ca am garnitura de chiulasa ciupita: cand se incalzeste motorul, face presiune mare in radiator, iar daca desfac busonul, da toata apa afara, usor, usor...AM mai avut o problema asemanatoare cu alt BX, nu cred ca pot fi dubii.
Problema e ce ma sfatuiti sa fac: sa repar ce am acum (plus ceva pe la supape, pentru ca ma gandesc ca as mai diminua consumul de ulei), sau sa iau alta chiulasa cu totul, una buna (cea pe care o am are un aspect cam straniu, e sudata in doua locuri si se pare ca si ghidurile de supape sunt duse de mult) si sa scap de asta. Cred ca stiti ca cea de acum e "incinsa" de mai multe ori, ma gandesc ca e bine ovalizata...
Oare cat sa coste cele doua variante de reparatii? Stie cineva?
Multumiri...

Scris: Dum 03-Apr-2005 10:46
de MARIAN
Nu-ti pot spune exact ce ar trebui sa faci pt. ca decizia o poti lua in fuctie de multi factori:bani, defectele chiulasei de pe masina, starea chiulasei care vrei sa o cumperi etc.
Mai demult cineva s-a oferit sa-ti vanda(daca imi aduc bine aminte si nu confund) un motor+cutie la un pret mic cred ca ai putea sa-l contactezi...

Edit:era vorba de cit16v iar pretul era de 100eur

Scris: Dum 03-Apr-2005 11:00
de paco
Da, mi-aduc si eu aminte, dar nu stiu daca nu a vandut acel motor. Insa motorul, zicea el, nu era impecabil. Nu stiu cum era chiulasa, ca nici el nu cred ca stia. Si e departe piesa, in VL...Daca un motor e mai obosit, nu sufera si chiulasa?

Scris: Dum 03-Apr-2005 11:47
de cit16v
Va salut! :)
Motorul l-am vandut...

Parerea mea e sa-i schimbi toata chiulasa, mai ales ca are improvizatii si ai incins motorul de cateva ori. O varianta ar mai fi sa-i schimbi motorul cu unul SH, dar cum bine ati mai spus si voi, asta este loterie, nu prea stii cat de bun(sau prost :) ).Totusi samsarii, din cate stiu eu, ofera garantie cateva luni si daca motrul nu e bun ti-l schimba...Indicat e sa-l iei impreuna cu cutia de viteze.Un pret cat de cat real in jur de 5-600 de euro(informativ)

Bafta!!!

Scris: Dum 03-Apr-2005 11:51
de MARIAN
Daca te hotarasti sa schimbi chiulasa(nu-s de ce dar eu as schimba-o) crezi ca o sa gasesti la sh una impecabila si la banii astia?Trebuie sa intelegi(s-a mai discutat despre asta) ca atunci cand umbli la o chiulasa trebuie sa rectifici scaune,sa schimbi supape,simeringuri/ghiduri etc. :(
Daca motorul are un anumit nr. de km normal ca si chiulasa va avea o uzura.

Scris: Dum 03-Apr-2005 12:18
de paco
Marian, inteleg ca tu recomanzi reparatia. Ok, am sa verific ce costuri sunt.

Scris: Dum 03-Apr-2005 13:01
de MARIAN
Ai inteles gresit!!! :wink: De ce draq crezi ca am spus ca vindea cineva un motor cu totul.
(nu-s de ce dar eu as schimba-o)

Dar trebuie sa o verifici si pe cea cumparata. Este SH ,presupun ca nu-ti cumperi noua,si atunci trebuie sa verifici toate componentele iar daca ceva nu este in regula sa le inlocuiesti.
Am spus mai sus decizia de a schimba sau nu chiulasa o iei numai tu!!!Eu nu pot recomanda nik pana nu vad.
PS:in postul anterior incercam sa spun ca o sa iei o chiulasa cu cat dadeai pe motorul ala complet.Asta e ...l-a vandut omul

Scris: Dum 03-Apr-2005 15:24
de paco
Da, inteleg, dar eu nu stiu sa verific, asa ca merg pe incredere si, eventual, pe garantie, daca imi da (si ar trebui sa-mi dea).

Alta intrebare ar fi daca pot pati ceva nasol in caz ca merg asa cu ea. Am observat ca nu mai face presiune atat de mare cand merg: dupa ce opresc motorul, desfac repede busonul de la radiator si apa nu bolboroseste spre afara. In schimb, daca accelerez pe loc si las busonul scos, creste nivelul apei si da sa iasa afara. Cat de grav e? E clar ca trebuie sa intervin, problema e daca, pana gasesc o piesa buna, mai pot merge cu ea asa, mai ales prin oras, unde se incinge mai tare motorul...

Am vorbit cu proprietarul motorului (cit 16v) si l-a vandut de asta iarna...Asta e, cine putea prevede?

Scris: Dum 03-Apr-2005 16:05
de khan
paco nu are rost sa o schimbi decit daca e fisurata si sufla pe acolo. orice alta problema a chiulasei e reparabila. daca e doar garnitura de chiulasa ciupita undeva e un bun prilej sa faci o toaleta la chiulasa: rectificat scaune si supape, schimbat ghiduri daca e cazul, schimbat semeringuri, planat. cred ca e mai ieftin decit sa iei o chiulasa de undeva la care o sa trebuiasca sa faci aceleasi operatii ca sa te asiguri ca e totul in ordine. oricum, pina atunci lasa strins doar jumate capacul de la radiator, nu va mai face presiune si astfel nu risti sa spargi vreun furtun sau altceva.

Scris: Dum 03-Apr-2005 16:12
de paco
Dar daca las capacul nestrans, nu risc sa raman fara lichid de racire? Capacul nu are filet, cred.
Ai idee cat ar costa tarasenia asta, cu toate operatiile pe care le-ai amintit?

Scris: Dum 03-Apr-2005 16:22
de khan
capacul are doo pozitii: primul "hop" si apoi capatul cursei, opreste-te dupa primul "hop". n-ar trebui sa se piarda apa atita vreme cit nu e plin pina buza radiatorul. ideea e ca pe furtunul subtire care vine de sus de pe corpul termostatului ajung gazele in radiator. atita vreme cit apa nu obtureaza orificiul de intrare al furtunului asta in radiator, nu o sa arunce apa afara.

nu stiu cit costa atita vreme cit nimeni nu stie inca ce e acolo. mai poti vedea odata cu demontarea daca cilindrii au uzura si sa iei o decizie si cu privire la motor. o manopera de demontat chiulasa nu e mult. poate daca nu are uzuri motorul te stringi si iei si un set de segmenti si stii ca scapi de o grija pentru mai mult vreme. tu decizi oricum, e doar un sfat.

Scris: Dum 03-Apr-2005 17:33
de paco
Merci. Las ca trec eu pe la service si aflu si preturile...

Scris: Lun 04-Apr-2005 08:34
de nicum
Paco, daca motorul e cald si desfaci busonul, e normal sa sara apa! Nu multa, dar va sari. Gindeste-te ca trebuie sa se destinda vreo 6-8l de lichid.

Scris: Lun 04-Apr-2005 08:39
de paco
Stiu Nicu, dar problema e ca, daca las motorul pornit in continuare si desfac busonul, arunca toata apa afara, nu violent, dar incet si sigur. Ceea ce nu e normal, sigur e garnitura ciupita...Nu crezi?

Scris: Lun 04-Apr-2005 15:04
de paco
Sa va mai plictisesc cu detalii: am observat ca daca merg in oras si se incalzeste motorul, imediat dupa ce opresc si desfac busonul, nu face decat un passs normal, ca la orice radiator incalzit. Nu mai da cu apa afara, am verificat de vreo 3-4 ori. In schimb, daca las motorul pornit, incepe s-o regurgiteze...Nu e ciudat? Care sa fie explicatia?