Voi ce ulei folositi si care e cel mai indicat pt BX 1900 Diesel?
Eu cand am luat masina am si schimbat uleiul in ea.Am pus ulei Aral 15 W 40 Diesel Elastic.M-a indrumat cineva care are BX de o viata si numai de acesta foloseste.Am facut aproape 7000km cu el si sunt multumit de Aral..povesti cei care zic ca e contrafacut.El se schimba la 10.000km, dar fiind o masina veche as vrea pe la 8000-9000 sa il schimb totusi.Cum nu mai e mult...as vrea ceva sfaturi...sa merg tot pe Aral?Sau sa incerc Total sau Castrol?Astept opinii.Merci
Ce ulei folositi?
Moderator: Echipa Tehnica
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Ce ulei folositi?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
eu folosesc TOTAL 15 W 40 DIESEL - QUARTZ 5000 mineral - asta vara
si iarna - TOTAL 10 W 40 DIESEL - QUARTZ 7000 semisintetic
si numai din asta
si iarna - TOTAL 10 W 40 DIESEL - QUARTZ 7000 semisintetic
si numai din asta

Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
daca pe bidonul de ulei care vrei sa-l cumperi in loc de TOTAL scrie ELF sa stii ca-i acelasi lucru ..
:)
oricum de retinut ar fi un ulei de un producator cunoscut, MOBIL, CASTROL, ESSO insa un plaja de caracteristici la diesel aspirat de 10W40 sau 15W40

oricum de retinut ar fi un ulei de un producator cunoscut, MOBIL, CASTROL, ESSO insa un plaja de caracteristici la diesel aspirat de 10W40 sau 15W40
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Exact cu ti-a recomandat @DanT.
Adaug faptul ca iti recomand sa pui in motor un ulei full-sintetic.
Prima cifra reprezinta vascozitatea la +20 grd.C, iar a doua la 100 grd C.Cu cat ele sant mai indepartate, cu atat uleiul e mai performant si poate fi folosit pe un interval mai larg de temperaturi.
Cu cat prima cifra e mai mica, cu atat uleiul va fi mai subtire la frig si vei avea porniri mai usoare in diminetile geroase.In plus protejezi si motorul fiindca uleiul fiind mai subtire, urca mai repede in rampa, iar motorul incepe sa se unga imediat dupa pornire.
Aceasta cifra nu iti influienteaza presiunea de ulei la cald (cand se incinge motorul).
Legat de producator??? Si intre producatori exista diferente.Am vazut un test facut de un institut de motoare si in urma a 100 de ore de functionare cu fiecare ulei, la ELF rezultau particule de aluminiu, desprinse din motor,in cantitati mari.La Shell aluminiu, bronz si fier.La Texaco, parca numai fier.....
Shell-ul a iesit cel mai prost din toate punctele de vedere.
Ca presiune de ulei, dupa un numar de ore de functionare, ELF-ul statea mai bine la inceput, dar a picat destul de mult spre final, Castrol-ul a fost foarte constant si BP-ul era pe aproape.
Mentionez ca acest test a fost facut de un institut romanesc, nu de unul german....Asta ca sa nu se poata spune ca nemtii isi scot in fatza produsele lor.
Mai stiu ca Aral-ul a creiat probleme pe motoarele Daewoo Espero, la care apareau in 10.000 de Km batai la axa cu came.Dupa ce s-a schimbat uleiul si piesele compromise, nu au mai fost probleme.
Din experienta, iti recomand Castrol-ul, dar sa fie unul full-sintetic.
Eu am in motor acum Castrol Edge 10 W 60 (fostul Castrol RS).Nu am mai vazut pe piata nici un ulei cu a 2-a cifra asa de ridicata.Asta inseamna protectie maxima la temperaturi si turatii inalte.In plus, l-am si testat pe un Oltcit nou (2900 Km).A mers 45.000 cu 2 schimburi de Castrol 10W60 si cand am trecut pe Shell 5W40 full-sintetic(din lipsa de bani), in 3000 de Km au inceput sa-i bata axele cu came si a trebuit sa le schimb.
Nu uita sa alegi un ulei de Diesel!!!
Adaug faptul ca iti recomand sa pui in motor un ulei full-sintetic.
Prima cifra reprezinta vascozitatea la +20 grd.C, iar a doua la 100 grd C.Cu cat ele sant mai indepartate, cu atat uleiul e mai performant si poate fi folosit pe un interval mai larg de temperaturi.
Cu cat prima cifra e mai mica, cu atat uleiul va fi mai subtire la frig si vei avea porniri mai usoare in diminetile geroase.In plus protejezi si motorul fiindca uleiul fiind mai subtire, urca mai repede in rampa, iar motorul incepe sa se unga imediat dupa pornire.
Aceasta cifra nu iti influienteaza presiunea de ulei la cald (cand se incinge motorul).
Legat de producator??? Si intre producatori exista diferente.Am vazut un test facut de un institut de motoare si in urma a 100 de ore de functionare cu fiecare ulei, la ELF rezultau particule de aluminiu, desprinse din motor,in cantitati mari.La Shell aluminiu, bronz si fier.La Texaco, parca numai fier.....
Shell-ul a iesit cel mai prost din toate punctele de vedere.
Ca presiune de ulei, dupa un numar de ore de functionare, ELF-ul statea mai bine la inceput, dar a picat destul de mult spre final, Castrol-ul a fost foarte constant si BP-ul era pe aproape.
Mentionez ca acest test a fost facut de un institut romanesc, nu de unul german....Asta ca sa nu se poata spune ca nemtii isi scot in fatza produsele lor.
Mai stiu ca Aral-ul a creiat probleme pe motoarele Daewoo Espero, la care apareau in 10.000 de Km batai la axa cu came.Dupa ce s-a schimbat uleiul si piesele compromise, nu au mai fost probleme.
Din experienta, iti recomand Castrol-ul, dar sa fie unul full-sintetic.
Eu am in motor acum Castrol Edge 10 W 60 (fostul Castrol RS).Nu am mai vazut pe piata nici un ulei cu a 2-a cifra asa de ridicata.Asta inseamna protectie maxima la temperaturi si turatii inalte.In plus, l-am si testat pe un Oltcit nou (2900 Km).A mers 45.000 cu 2 schimburi de Castrol 10W60 si cand am trecut pe Shell 5W40 full-sintetic(din lipsa de bani), in 3000 de Km au inceput sa-i bata axele cu came si a trebuit sa le schimb.
Nu uita sa alegi un ulei de Diesel!!!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Scuze!!! Ma cam grabesc in ultima vreme.Nu am citit cu atentie si am crezut ca 65 RON, e pretul pe litru. Scuze inca o data!!!
Da!La 85 RON/5 litri, e un pret bun.Iar Mobil, e unul din uleiurile bune.Ai grija doar, sa nu fie la banii astia, un ulei 100% mineral.Iti recomand sa iei macar un ulei semisintetic, daca nu 100% sintetic.Cu siguranta vei fi rasplatit, pt. efortul financiar.
Da!La 85 RON/5 litri, e un pret bun.Iar Mobil, e unul din uleiurile bune.Ai grija doar, sa nu fie la banii astia, un ulei 100% mineral.Iti recomand sa iei macar un ulei semisintetic, daca nu 100% sintetic.Cu siguranta vei fi rasplatit, pt. efortul financiar.

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo