Pagina 1 din 1

Motor 1,7 TD

Scris: Sâm 19-Ian-2008 13:40
de claudius
Daca montez pe motorul 1,7 TD o cutie de aspirat, o sa am un demaraj mai bun decat in cazul in care pun cutie de turbo?Si cum as putea sa maresc puterea motorului?

Scris: Sâm 19-Ian-2008 15:10
de dan1972
Cauta in documentatie, rapoartele celor 2 cutii si daca cutia de aspirat are rapoarte mai scurte (Exemplu 1:3,53 in loc de 1:3,01)adica demultiplicarea e mai mare, vei avea demaraje mai bune, dar iti va creste consumul de motorina si va scadea viteza maxima pe care o dezvolta masina.Cred ca vor creste si uzurile motorului.
Daca rapoartele sant mai lungi, pierzi la demaraj, dar castigi la economie si la viteza maxima.
In general, la un diesel, trebuie exploatat cuplul motorului, nu turatia.
Poti creste substantial puterea motorului, marind presiunea de supraalimentare.Acest lucru, e posibil daca umbli la reglajul valvei de suprapresiune de pe turbina de aspiratie (compresorul).
Dar parerea mea e ca te legi la cap fara sa te doara.Sincer!S-ar putea sa ii arzi garnitura de chiulasa, supapele, piostoanele, sau chiar sa fisurezi chiulasa.Deci atentie!!!Aceste modificari, nu se fac oricum!!!
Din start, in momentul cand ai optat pt. o masina cu motor Diesel, te gandesti la deplasari economice, cu familia, fara pretentii de sportivitate.Sau eventual sa cari marfa...pasageri...cu acea masina, adr nu sa faci curse ilegale cu ea, in spatele blocului.
Nu are rost!Toate au fost dimensionate, in asa fel, in cat masina sa fie fiabila...sa tina un numar de Km.Tu nu ai nici aparatura si nimic din cele necesare, pt. a prepara un motor.Si cu atat mai mult, ...un motor Diesel.
Poti sa fii convins ca masina ta, are rapoartele optim alese, ca sa dea tot ce poate.Si asta a rezultat in urma unor teste de zeci de mii de KM, facute de constructor, inainte de a o scoate pe piata.
Parerea mea e ca te complici.

Scris: Sâm 19-Ian-2008 15:54
de claudius
Deci faza este ca eu am acuma un motor aspirat pe el. Mi-am luat un motor turbo, dar fara cutie. Consumul nu ar fi o problema si nici viteza maxima...

Scris: Sâm 19-Ian-2008 17:52
de dan1972
Vezi ca intre cele 2 cutii, s-ar putea sa nu difere decat grupul...coroana si pinionul de atac....cele care sant pe carcasa diferentialului.Trenurile de pinioane, s-ar putea sa fie identice.
Cauta in documentatie (eu nu am documentatie de Diesel) si vezi ce rapoarte ai pe fiecare treapta si ce raport are transmisia finala, pentru fiecare cutie in parte.Compara-le si vezi ce iese.
S-ar putea sa nu trebuiasca sa schimbi decat setul acela de pinioane (grupul).
Daca cutia veche merge, chiar nu are sens sa dai bani pe alta, care nu stii in ce stare e...Sare dintr-o treapta...Huruie...etc..
Incearca totusi sa ii faci rapoartele care trebuie pt. motorul de 1,7 TD.Nu merge cu ea asa, daca are rapoartele mult diferite.