Termostat cu Probleme
Scris: Sâm 19-Ian-2008 17:20
La o verificare de rutina, dupa ce am montat mult-laudatele ceasuri de temperatura si presiune, am descoperit ca furtunul de pe circuitul de racire, care leaga carcasa termostatului de radiator (cel gros) este cald, la doar 50 grd.C ale motorului.Era evident ca termostatul era defect.
Am comandat altul nou, la un magazin de piese si mi-au adus unul "Made in Germany" , care a costat 28,5 RON.
M-am apucat de treaba, l-am demontat pe cel vechi, pe care l-am gasit cu tija stramba, iar talerul care inchide, nu mai etansa...Apoi l-am montat pe cel nou...am facut probe...deschidea la 82-85 grd....si am zis ca s-a rezolvat problema.
Numai ca am prins o zi calduroasa (10-15 grd.C, la pranz) moment in care nu mi-a pornit electroventilatorul.Motorul a ajuns la 100-105 grd (nu a fiert, fiindca am observat ceasul din bord) apoi am reusit sa pornesc electroventilatorul si situatia s-a normalizat (partial).
Numai ca din acel moment a inceput sa vina iar, apa calda pe acel furtun, de pe la 60 grd..Era clar ce s-a intamplat.Asa ca am comandat un nou termostat...de data asta, original-Citroen...si care a costat 90 RON (nu 28 cat a costat asa-zisul chilipir).Asa ca atunci cand incerci sa te carpesti, mai rau te rupi!
.
Am demontat termostatul nemtesc, care era intact, era perfect inchis, dar care probabil s-a decalibrat (mult prea usor) si la care am observat ca, constructorul l-a prevazut cu o mica gaura in talerul de etansare.De ce???El stie.
Apoi am montat termostatul de origine (care nu numai ca nu avea acea gaura, dar avea si garnitura de cauciuc, ca sa etanseze mai bine) si lucrurile au revenit la normal.Motorul a inceput sa se incalzeasca mai repede...pe acel furtun spre radiator, nu mai vine apa calda (e rece) pana cand motorul ajunge la 83-85 grd. si cu toate ca am facut deja cateva drumuri lungi, la care motorul a mai ajuns de cateva ori la 100 grd.(tot datorita electroventilatorului care nu a pornit) dar termostatul functioneaza in continuare, perfect. Si probabil ca va mai functiona multi ani.Asta pt. ca e piesa originala.
Asa ca aviz amatorilor de chilipiruri si celor care prefera piesele no-name, cat mai ieftine!!!
Inca o data mi s-a demonstrat ca piesa originala, ramane piesa originala!
Am comandat altul nou, la un magazin de piese si mi-au adus unul "Made in Germany" , care a costat 28,5 RON.
M-am apucat de treaba, l-am demontat pe cel vechi, pe care l-am gasit cu tija stramba, iar talerul care inchide, nu mai etansa...Apoi l-am montat pe cel nou...am facut probe...deschidea la 82-85 grd....si am zis ca s-a rezolvat problema.
Numai ca am prins o zi calduroasa (10-15 grd.C, la pranz) moment in care nu mi-a pornit electroventilatorul.Motorul a ajuns la 100-105 grd (nu a fiert, fiindca am observat ceasul din bord) apoi am reusit sa pornesc electroventilatorul si situatia s-a normalizat (partial).
Numai ca din acel moment a inceput sa vina iar, apa calda pe acel furtun, de pe la 60 grd..Era clar ce s-a intamplat.Asa ca am comandat un nou termostat...de data asta, original-Citroen...si care a costat 90 RON (nu 28 cat a costat asa-zisul chilipir).Asa ca atunci cand incerci sa te carpesti, mai rau te rupi!

Am demontat termostatul nemtesc, care era intact, era perfect inchis, dar care probabil s-a decalibrat (mult prea usor) si la care am observat ca, constructorul l-a prevazut cu o mica gaura in talerul de etansare.De ce???El stie.
Apoi am montat termostatul de origine (care nu numai ca nu avea acea gaura, dar avea si garnitura de cauciuc, ca sa etanseze mai bine) si lucrurile au revenit la normal.Motorul a inceput sa se incalzeasca mai repede...pe acel furtun spre radiator, nu mai vine apa calda (e rece) pana cand motorul ajunge la 83-85 grd. si cu toate ca am facut deja cateva drumuri lungi, la care motorul a mai ajuns de cateva ori la 100 grd.(tot datorita electroventilatorului care nu a pornit) dar termostatul functioneaza in continuare, perfect. Si probabil ca va mai functiona multi ani.Asta pt. ca e piesa originala.
Asa ca aviz amatorilor de chilipiruri si celor care prefera piesele no-name, cat mai ieftine!!!
Inca o data mi s-a demonstrat ca piesa originala, ramane piesa originala!