Schimbare motor BX 19 TRD - m-am apucat de treaba...

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Schimbare motor BX 19 TRD - m-am apucat de treaba...

Mesajde cdires » Dum 13-Apr-2008 22:19

Salutare,

deschid topic nou pentru ca vreau sa va spun ca m-am apucat sa inlocuiesc motoare de bx la mine in curte.
Pas 1, demontat mototo(l)r vechi si decedat
Pas 2, demontat motor functional de pe masina achizitionata in acest sens
Pas 3,montat motor functional pe masina cu motor mort
Pas 4,insuflat tinerete in motorul destinat circulatiei
Pas 5, curatenie

Azi, am reusit sa inchei pasul 1. Am dat jos motorul mort. Fiind mort n-a prea avut ce comenta... mai putin teava de esapament care n-a vrut sa iasa din galeria de evacuare decat cu bomfaierul. Nu-i problema, se sudeaza la loc, cumva.. :oops:

Pun si niste poze pentru exemplificare...

Astept pareri de la cei care au mai facut operatiunea asta, pentru mine fiind prima oara. A, sa nu uit... lucrez singur. Singur,singur... devine plictisitor la un moment dat.. noroc cu suruburi gripate si alte chestii pe care nu stii pe unde se scot sau cum se pun la loc, mai rup monotonia..

Oricum, intentionez sa pun poze de cate ori fac cate ceva interesant la masina.
Imagine si Imagine si Imagine
Relu

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 14-Apr-2008 10:28

nu cred ca vei putea sa pui celalalt motor la loc fara nici un ajutor, sint multe matze de potrivit in acelasi timp
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Lun 14-Apr-2008 11:15

stiu ca e mai greu de pus la loc decat de demontat... am constatat chestia asta la multe alte interventii si nu numai auto...
acuma,norocul e ca nu tin motorul in brate si unele chestii care vin pe la spate se pot monta si cu el suspendat,cum ar fi cablul de km,mufa de la turometru.. firele de la sonde..am dubii la cum o sa lipesc eu teava de esapament de galeria de evacuare.. ca e cam stramt.. in rest.. hidraulica se prinde usor pe fata si pe dedesubt...daca mai demontez unul.. risc sa ma prind destul de usor despre ce si cum..
Mare noroc am cu girafa aia.. fara ea.. service si platforma scria pe mine..
Relu

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Lun 14-Apr-2008 18:39

Ar fi bine sa sari la "pasul 5". Acum e un prilej bun de a demonta si curata corectorul-fata. Si de a vedea in ce stare este "caracatita" cu retururile ei.
Inainte de a pune motorul, protejeaza corectorul cu o bucata de tabla si ceva carton. Frecvent se intampla sa se atinga si sa se perforeze membrana atunci cand se monteaza motorul.
Spor la treaba!

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Lun 14-Apr-2008 20:30

multumesc retro pentru sfaturi si indemnuri. m-am gandit la asta, asa ca inainte de a ma apuca de montat am sa fac bec puntea fata si sa vad ce se intampla pe acolo. Cam rar ai ocazia sa o vezi atat de... expusa. E pacat sa nu profit de ocazia asta.
Apropos, la pasul 5 - curatenie, ma gandeam la a curata curtea de resturi,reziduri si masini sau epave in plus... Curatenia automobilului este o prioritate in cazul asta.. un sine qua non, as putea spune, desi nu stiu daca am scris corect... :)
Relu

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Lun 14-Apr-2008 21:19

Baga mare ! :wink:

La pus la loc mai ai nevoie de circa 2 maini sa te ajute la ghidat in compartimentul motor. Dupa aia, merge si singur

Aaaa...si pt taiat e mai bun flexul :lol:
Ocazional o sa mai strici diverse...dar o sa le si repari (cumva) :roll:

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Lun 14-Apr-2008 21:46

am pus flexul acolo.. in ideea ca mai am o evacuare buna..in caz de ceva.. numai ca mi-a fost frica sa-l pornesc.. locul prea stramt,riscul cam mare.. am preferat sa trag la bomfaier. Oricum,teava pe care am taiat-o era si lovita si fisurata pe la mijloc. Nu am procese de constiinta din cauza dansei..
Relu

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 14-Apr-2008 23:45

dar nu gasesti sa cumperi o alta teava buna? ma gandesc ca nu poate costa mult si e mult mai sanatos asa.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 15-Apr-2008 05:55

@dj01fad
nu gasesti sa cumperi o alta teava buna?


am teava in stare buna pe masina pe care o dezmembrez. d-aia zic ca nu m-a durut s-o tai pe asta..
Relu

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Joi 08-Mai-2008 21:29

Gata,sau aproape gata trebusoara planuita...
Am depasit si pasii 2 si 3.

Iata si poze:
scos de aici....
Imagine

si pus aici

Imagine * Imagine * Imagine

mai raman detaliile de caroserie si pasul 4

dupa care tre sa scap de asta:
Imagine


de muncit,am muncit (mult) doar dupa orele 18:00,dupa servici' si pana cand s-a intunecat.. aproape in fiecare zi. Singur. N-au fost greutati prea mari la montat motorul. Am lucrat incet si cu atentie.
Relu

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Sâm 10-Mai-2008 13:34

noul motor e 1.7 sau 1.9?
din poze pare de generatie mai veche fata de cel dat jos( cu supapa EGR)
BX

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Sâm 10-Mai-2008 22:05

Este de 1.9 si intredevar, provine de la un RD din'87. TRD-ul meu este din '89.. Dar se misca bine si asta. Porneste foarte bine. Inca nu i-am dat sosea,pentru ca,deocamdata sunt cam infranate rotile din fata si n-as putea sa-l evaluez corespunzator.

Ideea este ca masina sa mearga pe roti la Bucuresti,unde o asteapta o toaleta completa la chiuloasa si,cu ocazia asta vad daca trebuie umblat si in motor.

Ca tot veni vorba, o intrebare:
Daca discurile sunt ruginite, iar masina nu era infranata aum un an cand a intrat in coma, exista sanse sa fie de la dozator sau doar rugina aia tine pana se curata?
Relu

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 12-Mai-2008 12:47

Daca masina a stat un an de zile poate sa fie de la mai multe, chiar cablu de frina de mina ruginit in teaca, etc. Rugina ar trebui sa se curete repede de pe discuri. Daca rugina a patruns in discuri si le-a uzat neuniform ar cam trebui schimbate.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Lun 12-Mai-2008 21:47

cablul de frana de mana e dezactivat,adica desfacut de la etrieri. trebuie schimbat pentru ca s-a intins intr-o parte.

am pornit de la premisa ca poate e un cilindru gripat,sens in care m-am jucat cu ambii cilindrii prin rasucire si spray. Masina fiind suspendata pe fata a fost usor sa fac rotile sa se invarta,si sa vad care agata. Se pare ca pe stanga era putin gripat,pentru ca,dupa deztepenire pleaca usor roata in viteza intai. Tot mai agata un pic,dar asta pana se curata bine discul.
apropos, de discuri... nu sut atat de ruginite,doar la suprafata au o crusta fina.

Tare imi era teama de dozator, sa nu fie terminat... Am testat cu cilindrii de frana impinsi in etrier,fara placute de frana. Cu motorul pornit,m-am jucat cu inaltimea si cu servo. Banuiesc ca daca ar fi fost sa scape presiune in frane,asta ar fi facut cilindrii sa iasa un pic,nu? Am pus placutele la loc si la o foarte fina activare a dezatorului de la pedala cilindrii au sarit imediat. Dupa care,presiunea a scazut si rotile au inceput sa se invarta. Banuiesc ca asa e normal.

Se pare ca am rezolvat-o.
Relu

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 13-Mai-2008 11:01

Prin cilindrii intelegi pistonul de la etrier?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen