Pagina 1 din 2
Schimbare motor BX 19 TRD - m-am apucat de treaba...
Scris: Dum 13-Apr-2008 22:19
de cdires
Salutare,
deschid topic nou pentru ca vreau sa va spun ca m-am apucat sa inlocuiesc motoare de bx la mine in curte.
Pas 1, demontat mototo(l)r vechi si decedat
Pas 2, demontat motor functional de pe masina achizitionata in acest sens
Pas 3,montat motor functional pe masina cu motor mort
Pas 4,insuflat tinerete in motorul destinat circulatiei
Pas 5, curatenie
Azi, am reusit sa inchei pasul 1. Am dat jos motorul mort. Fiind mort n-a prea avut ce comenta... mai putin teava de esapament care n-a vrut sa iasa din galeria de evacuare decat cu bomfaierul. Nu-i problema, se sudeaza la loc, cumva..
Pun si niste poze pentru exemplificare...
Astept pareri de la cei care au mai facut operatiunea asta, pentru mine fiind prima oara. A, sa nu uit... lucrez singur. Singur,singur... devine plictisitor la un moment dat.. noroc cu suruburi gripate si alte chestii pe care nu stii pe unde se scot sau cum se pun la loc, mai rup monotonia..
Oricum, intentionez sa pun poze de cate ori fac cate ceva interesant la masina.

si

si

Scris: Lun 14-Apr-2008 10:28
de khan
nu cred ca vei putea sa pui celalalt motor la loc fara nici un ajutor, sint multe matze de potrivit in acelasi timp
Scris: Lun 14-Apr-2008 11:15
de cdires
stiu ca e mai greu de pus la loc decat de demontat... am constatat chestia asta la multe alte interventii si nu numai auto...
acuma,norocul e ca nu tin motorul in brate si unele chestii care vin pe la spate se pot monta si cu el suspendat,cum ar fi cablul de km,mufa de la turometru.. firele de la sonde..am dubii la cum o sa lipesc eu teava de esapament de galeria de evacuare.. ca e cam stramt.. in rest.. hidraulica se prinde usor pe fata si pe dedesubt...daca mai demontez unul.. risc sa ma prind destul de usor despre ce si cum..
Mare noroc am cu girafa aia.. fara ea.. service si platforma scria pe mine..
Scris: Lun 14-Apr-2008 18:39
de retro
Ar fi bine sa sari la "pasul 5". Acum e un prilej bun de a demonta si curata corectorul-fata. Si de a vedea in ce stare este "caracatita" cu retururile ei.
Inainte de a pune motorul, protejeaza corectorul cu o bucata de tabla si ceva carton. Frecvent se intampla sa se atinga si sa se perforeze membrana atunci cand se monteaza motorul.
Spor la treaba!
Scris: Lun 14-Apr-2008 20:30
de cdires
multumesc retro pentru sfaturi si indemnuri. m-am gandit la asta, asa ca inainte de a ma apuca de montat am sa fac bec puntea fata si sa vad ce se intampla pe acolo. Cam rar ai ocazia sa o vezi atat de... expusa. E pacat sa nu profit de ocazia asta.
Apropos, la pasul 5 - curatenie, ma gandeam la a curata curtea de resturi,reziduri si masini sau epave in plus... Curatenia automobilului este o prioritate in cazul asta.. un sine qua non, as putea spune, desi nu stiu daca am scris corect...

Scris: Lun 14-Apr-2008 21:19
de jgr1001
Baga mare !
La pus la loc mai ai nevoie de circa 2 maini sa te ajute la ghidat in compartimentul motor. Dupa aia, merge si singur
Aaaa...si pt taiat e mai bun flexul
Ocazional o sa mai strici diverse...dar o sa le si repari (cumva)

Scris: Lun 14-Apr-2008 21:46
de cdires
am pus flexul acolo.. in ideea ca mai am o evacuare buna..in caz de ceva.. numai ca mi-a fost frica sa-l pornesc.. locul prea stramt,riscul cam mare.. am preferat sa trag la bomfaier. Oricum,teava pe care am taiat-o era si lovita si fisurata pe la mijloc. Nu am procese de constiinta din cauza dansei..
Scris: Lun 14-Apr-2008 23:45
de dj01fad
dar nu gasesti sa cumperi o alta teava buna? ma gandesc ca nu poate costa mult si e mult mai sanatos asa.
Scris: Mar 15-Apr-2008 05:55
de cdires
@dj01fad
nu gasesti sa cumperi o alta teava buna?
am teava in stare buna pe masina pe care o dezmembrez. d-aia zic ca nu m-a durut s-o tai pe asta..
Scris: Joi 08-Mai-2008 21:29
de cdires
Gata,sau aproape gata trebusoara planuita...
Am depasit si pasii 2 si 3.
Iata si poze:
scos de aici....

si pus aici

*

*

mai raman detaliile de caroserie si pasul 4
dupa care tre sa scap de asta:

de muncit,am muncit (mult) doar dupa orele 18:00,dupa servici' si pana cand s-a intunecat.. aproape in fiecare zi. Singur. N-au fost greutati prea mari la montat motorul. Am lucrat incet si cu atentie.
Scris: Sâm 10-Mai-2008 13:34
de mariusbv
noul motor e 1.7 sau 1.9?
din poze pare de generatie mai veche fata de cel dat jos( cu supapa EGR)
Scris: Sâm 10-Mai-2008 22:05
de cdires
Este de 1.9 si intredevar, provine de la un RD din'87. TRD-ul meu este din '89.. Dar se misca bine si asta. Porneste foarte bine. Inca nu i-am dat sosea,pentru ca,deocamdata sunt cam infranate rotile din fata si n-as putea sa-l evaluez corespunzator.
Ideea este ca masina sa mearga pe roti la Bucuresti,unde o asteapta o toaleta completa la chiuloasa si,cu ocazia asta vad daca trebuie umblat si in motor.
Ca tot veni vorba, o intrebare:
Daca discurile sunt ruginite, iar masina nu era infranata aum un an cand a intrat in coma, exista sanse sa fie de la dozator sau doar rugina aia tine pana se curata?
Scris: Lun 12-Mai-2008 12:47
de nicum
Daca masina a stat un an de zile poate sa fie de la mai multe, chiar cablu de frina de mina ruginit in teaca, etc. Rugina ar trebui sa se curete repede de pe discuri. Daca rugina a patruns in discuri si le-a uzat neuniform ar cam trebui schimbate.
Scris: Lun 12-Mai-2008 21:47
de cdires
cablul de frana de mana e dezactivat,adica desfacut de la etrieri. trebuie schimbat pentru ca s-a intins intr-o parte.
am pornit de la premisa ca poate e un cilindru gripat,sens in care m-am jucat cu ambii cilindrii prin rasucire si spray. Masina fiind suspendata pe fata a fost usor sa fac rotile sa se invarta,si sa vad care agata. Se pare ca pe stanga era putin gripat,pentru ca,dupa deztepenire pleaca usor roata in viteza intai. Tot mai agata un pic,dar asta pana se curata bine discul.
apropos, de discuri... nu sut atat de ruginite,doar la suprafata au o crusta fina.
Tare imi era teama de dozator, sa nu fie terminat... Am testat cu cilindrii de frana impinsi in etrier,fara placute de frana. Cu motorul pornit,m-am jucat cu inaltimea si cu servo. Banuiesc ca daca ar fi fost sa scape presiune in frane,asta ar fi facut cilindrii sa iasa un pic,nu? Am pus placutele la loc si la o foarte fina activare a dezatorului de la pedala cilindrii au sarit imediat. Dupa care,presiunea a scazut si rotile au inceput sa se invarta. Banuiesc ca asa e normal.
Se pare ca am rezolvat-o.
Scris: Mar 13-Mai-2008 11:01
de nicum
Prin cilindrii intelegi pistonul de la etrier?