Pagina 1 din 1
compresie bx turbo diesel
Scris: Joi 08-Mai-2008 16:01
de mariusbv
am vorbit zilele trecute cu cineva care are un BX TD si care spunea ca are compresie la fiecare cilindru 25 atmosfere, lucru care m-a pus pe ganduri pentru ca in brosura de prezentare am gasit un raport de compresie de 22:1.
pana la urma care ar fi raportul de compresie la un bx turbo diesel nou?
Scris: Joi 08-Mai-2008 17:51
de nicum
Raportul de compresie e una si presiunea din cilindru e alta. Spre exemplu, un motor uzat va avea acelasi raport de compresie ca unul nou, dar nu va avea aceeasi presiune in cilindrii.
Scris: Joi 08-Mai-2008 18:28
de mariusbv
ok, nicum lumineaza-ma mai tare te rog....
poate ar fi bine sa reformulez: la un raport de compresie de 22:1 la ce presiune in cilindru se ajunge la un motor 1,7 TD in stare noua?
Scris: Joi 08-Mai-2008 19:15
de robert-bx
compresi am vazut la bx si 28 si nu era motorul nou
Scris: Joi 08-Mai-2008 19:38
de khan
25 - 26 compresie la un TD e ok. se poate si mai bine, dar nu e rau nici asa. mai important e sa fie egale. compresia inseamna practic ce presiune reuseste sa faca pistonul in urcare in camera de ardere (indiferent daca e diesel sau benzina). raportul de compresie (de ex 22:1) inseamna raportul dintre volumul unui cilindru cind pistonul e la PMI (jos) si volumul ramas (camera de ardere) cind pistonul e la PMS (sus). mai exact camera de ardere e mai mica de 22 de ori decit volumul intreg al cilindrului. nu e practic nici o legatura intre cifre. in plus, compresia efectiva (ca si raportul de compresie, doar sint direct proportionale) la un TD e mai mica decit la un D aspirat pentru ca presiunea de la turbo sa isi faca loc undeva. diferenta se regaseste la orice pereche motor aspirat - motor turbo (XUD7 sau XUD9 fata de XUD7TE sau XUD9TE)
Scris: Joi 08-Mai-2008 20:19
de mariusbv
khan, e posibila o compresie de 32? intreb pentru ca am vorbit cu un mecanic si cand i-am spus despre un bx cu compresie de 25 mi-a zis ca e mica ( comparativ cu ce stie el...compresie de 32).
oricum, multumesc pentru informatie
Scris: Joi 08-Mai-2008 21:27
de khan
se poate doar la aspirat foarte nou sau reparat de curind (si rodat)
Scris: Joi 08-Mai-2008 21:36
de nicum
Asa este. In general motoarele turbo (si benzina si diesel) au un raport de compresie mai mic fata de un motor aspirat, tocmai din cauza turbinei.
Scris: Vin 09-Mai-2008 06:11
de mbc
au un raport de compresie mai mic sau au o compresie mai mica? compresia nu afecteaza si fucntionarea motorului? compresie mare= motor ok, compresie mai mica = motor uzat (mai mult sau mai putin)
Scris: Vin 09-Mai-2008 13:47
de nicum
...au un raport de compresie mai mic cele cu turbo.
Scris: Mie 14-Mai-2008 20:30
de khan
mbc scrie:au un raport de compresie mai mic sau au o compresie mai mica? compresia nu afecteaza si fucntionarea motorului? compresie mare= motor ok, compresie mai mica = motor uzat (mai mult sau mai putin)
compresie mare pentru aspirat nu = cu compresie mare pentru turbo. cu alte cuvinte la turbo raportul de compresie e mai mic decit la aspirat, iar compresia deasemenea. ramine insa in limitele in care motorul porneste usor si la temperaturi scazute