jante indoite

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

jante indoite

Mesajde mbc » Joi 22-Mai-2008 18:26

De vreo 2 ani jumate de cand am bx-uri (2 la numar) ma confrunt cu o problema care mie mi se pare nefireasca referitoare la comportamentul rotilor cand dau de gropi. Mai exact: In acest timp, eu am indoit serios jantele de 5 ori.
Prima data a fost la o groapa facuta langa sinele de tramvai, aveam viteza cam 60 si eram in accelerare. janta s-a indoit atat de mult incat s-a dezumflat cauciucul. A doua oara am luat o groapa serioasa si aceeasi poveste. aveam sub 50. Am mai patit dupa aceea cu o janta de aliaj care am indoit-o irevocabil lovind roata de o bordura (explicabil, e ok) si inca cateva exemple asemanatoare.

Voua vi se intampla chestii de genul? intreb asta pentru ca gropi exista gramada, dar mi se pare ca eu le-am luat prea urat de prea multe ori. Mai mult, nu mi s-a intamplat nimic cu masinile de firma niciodata. Am facut, sa zicem, cam 30 000km in acest timp cu bx-urile, in oras exclusiv.

Conteaza latimea cauciucurilor? e ok sa fie jante mai mari? stiu ca la bx e foarte restrictiva situatia, dar ce se poate face? Merci mult.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Joi 22-Mai-2008 19:47

sa stii ca si eu m-am confruntat cu astfel de situatii urate,( mai putin la bx e drept) si ma gandesc ca (in ceea ce priveste bx-ul) poate ar fi bine sa punem gumele recomandate de producator ....la fel si jantele( de aliaj sau de tabla).
In afara de aspectul mai placut , eu nu am observat nici o imbunatatire a comportamentului masinii circuland cu gume mai mari..... ba mai mult ma gandesc ca planetarele au mai mult de suferit....
BX

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 22-Mai-2008 19:52

cred ca nu m-am facut inteles: pana acum, am folosit EXCLUSIV jante originale bx (si tabla si aliaj) si 2 tipuri de cauciucuri: 165/70/14 si 175/65/14. le-am umflat de fiecare data la 2,1 bar
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 22-Mai-2008 20:16

stai linistit, eu am spart jante de cx, care sunt mult mai trainice ca alea de la bx....

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 23-Mai-2008 21:41

Trebuie sa gandesti pozitiv: daca nu se indoia janta, poate se indoia bratul :idea:

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 24-Mai-2008 05:48

:lol:
da, e si asta o varianta, dar nu vad cum s-ar indoi bratul si ar ramane janta intacta la un episod de genu
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 24-Mai-2008 06:44

Eu nu am indoit pana acum nici o janta la BX..si am mers cu ea prin buc..pe linia de tramvai de ex..Folosesc cauciucurile recomandate 165/70 R14 avand o preisune de 2.3 respectiv 2.5. (astea sunt din cate stiu presiunile pt BX..)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 24-Mai-2008 06:54

presiunile pentru bx sunt 2,1 si 2,1 !!

am constatat ca ar fi necesara o presiune mai mare decat aceste valori, dar nu stiu ce sa fac. nu vreau sa strice la altundeva
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 24-Mai-2008 11:17

Nu te contrazic la presiuni..dar la mine asa scrie pe stalpul de la usa soferului...si eu de acolo am luat informatia.(nu am luat de pe net)(eu am break..poate de aceea sunt diferite)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 24-Mai-2008 11:19

Si tot pe stalpul de la usa, imi scrie doar dimensiunea 165 70 R 14. Alta dimensiune nu scrie..cu toate ca se pot pune.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 24-Mai-2008 11:24

da, posibil de aceea. la mine tot pe stalpul usii scrie presiunea respectiva, inclusiv dimensiunile
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 24-Mai-2008 11:30

Referitor la presiuni..si eu am constatat ca uneori trebuie mai mult.Nu ar fi o problema daca am umfla mai mult..doar ca masina ar deveni mai rigida si la drum intins va topai probabil. Oricum, de exemplu pe drum alunecos e bine sa ai cauciucurile mai desumflate de exemplu.
Prefer sa pun azot in loc aer.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 24-Mai-2008 11:54

nu stiu unde pot umfla cu azot. de fapt mi-e greu sa gasesc unde sa umflu rotile oricum (si cu aer normal)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Sâm 24-Mai-2008 12:25

am auzit si eu la unii ca-si pun azot....dar care ar fi avantajul?
BX

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 24-Mai-2008 14:03

Avnatajul la azot e ca anvelopele nu se vor desumfla chiar daca se trece brusc de la o temperatura la alta.Poate ati observat ca uneori vara pe calduri f mari, unele cauciucuri se mai desumfla...se desumfla cand masina ruleaza si are la sol multe grade.Cu azot, lucrul asta nu se va mai intampla.
Eu mi le-am umflat la reprezentanta Michelin..dar am vazut ca si unele servic-uri au in dotare azot pt umflatul rotilor.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo