Pagina 1 din 2
jante indoite
Scris: Joi 22-Mai-2008 18:26
de mbc
De vreo 2 ani jumate de cand am bx-uri (2 la numar) ma confrunt cu o problema care mie mi se pare nefireasca referitoare la comportamentul rotilor cand dau de gropi. Mai exact: In acest timp, eu am indoit serios jantele de 5 ori.
Prima data a fost la o groapa facuta langa sinele de tramvai, aveam viteza cam 60 si eram in accelerare. janta s-a indoit atat de mult incat s-a dezumflat cauciucul. A doua oara am luat o groapa serioasa si aceeasi poveste. aveam sub 50. Am mai patit dupa aceea cu o janta de aliaj care am indoit-o irevocabil lovind roata de o bordura (explicabil, e ok) si inca cateva exemple asemanatoare.
Voua vi se intampla chestii de genul? intreb asta pentru ca gropi exista gramada, dar mi se pare ca eu le-am luat prea urat de prea multe ori. Mai mult, nu mi s-a intamplat nimic cu masinile de firma niciodata. Am facut, sa zicem, cam 30 000km in acest timp cu bx-urile, in oras exclusiv.
Conteaza latimea cauciucurilor? e ok sa fie jante mai mari? stiu ca la bx e foarte restrictiva situatia, dar ce se poate face? Merci mult.
Scris: Joi 22-Mai-2008 19:47
de mariusbv
sa stii ca si eu m-am confruntat cu astfel de situatii urate,( mai putin la bx e drept) si ma gandesc ca (in ceea ce priveste bx-ul) poate ar fi bine sa punem gumele recomandate de producator ....la fel si jantele( de aliaj sau de tabla).
In afara de aspectul mai placut , eu nu am observat nici o imbunatatire a comportamentului masinii circuland cu gume mai mari..... ba mai mult ma gandesc ca planetarele au mai mult de suferit....
Scris: Joi 22-Mai-2008 19:52
de mbc
cred ca nu m-am facut inteles: pana acum, am folosit EXCLUSIV jante originale bx (si tabla si aliaj) si 2 tipuri de cauciucuri: 165/70/14 si 175/65/14. le-am umflat de fiecare data la 2,1 bar
Scris: Joi 22-Mai-2008 20:16
de dj01fad
stai linistit, eu am spart jante de cx, care sunt mult mai trainice ca alea de la bx....
Scris: Vin 23-Mai-2008 21:41
de sorin.
Trebuie sa gandesti pozitiv: daca nu se indoia janta, poate se indoia bratul

Scris: Sâm 24-Mai-2008 05:48
de mbc
da, e si asta o varianta, dar nu vad cum s-ar indoi bratul si ar ramane janta intacta la un episod de genu
Scris: Sâm 24-Mai-2008 06:44
de abarth_mcm
Eu nu am indoit pana acum nici o janta la BX..si am mers cu ea prin buc..pe linia de tramvai de ex..Folosesc cauciucurile recomandate 165/70 R14 avand o preisune de 2.3 respectiv 2.5. (astea sunt din cate stiu presiunile pt BX..)
Scris: Sâm 24-Mai-2008 06:54
de mbc
presiunile pentru bx sunt 2,1 si 2,1 !!
am constatat ca ar fi necesara o presiune mai mare decat aceste valori, dar nu stiu ce sa fac. nu vreau sa strice la altundeva
Scris: Sâm 24-Mai-2008 11:17
de abarth_mcm
Nu te contrazic la presiuni..dar la mine asa scrie pe stalpul de la usa soferului...si eu de acolo am luat informatia.(nu am luat de pe net)(eu am break..poate de aceea sunt diferite)
Scris: Sâm 24-Mai-2008 11:19
de abarth_mcm
Si tot pe stalpul de la usa, imi scrie doar dimensiunea 165 70 R 14. Alta dimensiune nu scrie..cu toate ca se pot pune.
Scris: Sâm 24-Mai-2008 11:24
de mbc
da, posibil de aceea. la mine tot pe stalpul usii scrie presiunea respectiva, inclusiv dimensiunile
Scris: Sâm 24-Mai-2008 11:30
de abarth_mcm
Referitor la presiuni..si eu am constatat ca uneori trebuie mai mult.Nu ar fi o problema daca am umfla mai mult..doar ca masina ar deveni mai rigida si la drum intins va topai probabil. Oricum, de exemplu pe drum alunecos e bine sa ai cauciucurile mai desumflate de exemplu.
Prefer sa pun azot in loc aer.
Scris: Sâm 24-Mai-2008 11:54
de mbc
nu stiu unde pot umfla cu azot. de fapt mi-e greu sa gasesc unde sa umflu rotile oricum (si cu aer normal)
Scris: Sâm 24-Mai-2008 12:25
de mariusbv
am auzit si eu la unii ca-si pun azot....dar care ar fi avantajul?
Scris: Sâm 24-Mai-2008 14:03
de abarth_mcm
Avnatajul la azot e ca anvelopele nu se vor desumfla chiar daca se trece brusc de la o temperatura la alta.Poate ati observat ca uneori vara pe calduri f mari, unele cauciucuri se mai desumfla...se desumfla cand masina ruleaza si are la sol multe grade.Cu azot, lucrul asta nu se va mai intampla.
Eu mi le-am umflat la reprezentanta Michelin..dar am vazut ca si unele servic-uri au in dotare azot pt umflatul rotilor.