Pagina 1 din 1

Inlocuire rulmenti roata spate

Scris: Mie 25-Iun-2008 08:54
de nicum
Se pare ca rulmentul meu de la roata stinga spate se apropie de sfirsitul vietii. Deocamdata nu e tragic, are joc foarte mic si doar in anumite pozitii. L-am depistat de vreo 2-3 ani ca mi se inegrea vaselina mult mai repede decit pe dreapta (pentru rulmentii spate folosesc o vaselina speciala Castrol de culoare verde fosforescent, asemanatoare cu LHM-ul). Pe dreapta vaselina se mentine curata, dar pe stinga se inegreste repede, de aceea urmaresc ce se intimpla la rulment.
Procedura de schimbare data in manualul Haynes este asta:
7 Rear wheel hub bearings -
removal and refitting 3
Removal
1 Remove the rear wheel trim, prise free the
hub cap, being careful not to distort it, then
loosen (but do not remove at this stage) the
hub nut and the roadwheel bolts (see
illustrations).
2 Raise and support the rear of the vehicle so
that the rear roadwheels are clear of the
ground (see “Jacking and vehicle support”).
Remove the roadwheel from the side
concerned.
3 Remove the rear brake pads and the brake
caliper unit.
4 Undo the retaining screw and remove the
brake disc.
5 Unscrew and remove the hub nut and the
washer.
6 Withdraw the hub using a suitable puller or
slide hammer (see illustration).
7 Remove the bearing inner race using a
suitable puller.
8 Remove the hub seal thrust cup.
9 Clean the components and inspect for
excessive wear or damage. Renew as
necessary.
Refitting
10 Using a suitable tube drift, tap the thrust
cup into position (see illustration).
11 Refit the hub inner race by driving it home
using the hub nut and a suitable bush. Clean
and lubricate the race with grease.
12 Engage the hub onto the stub axle and
drive it partially into position so that the thread
of the stub axle protrudes a sufficient amount
to allow the hub nut to be fitted onto it.
Complete the refitting of the hub by tightening
the hub nut. Prevent the stub axle from
turning by holding it with an Allen key from the
rear (see illustration).
13 With the hub fitted, remove the nut. Clean
and lubricate the hub/stub axle and bearing
outer face with grease then locate the hub washer and fit a new hub nut. Tighten the nut
to the specified torque and stake lock the nut
to secure it (see illustration). Remove the
Allen key used to hold the stub axle then
check that the hub spins freely.
14 Tap the hub cap into position.
15 Refit the brake disc and brake unit.
16 Refit the roadwheel and lower the vehicle
to the ground.


Asadar, doar o scula speciala Citroen, pe care evident nu am si nu stiu daca o are cineva, dar am aflat ca exista prese de extractie generice.
Daca a mai schimbat cineva rulmentii de roata spate, astept niste tips & tricks.

Scris: Mie 25-Iun-2008 08:57
de DanT
cred ca cel mai simplu si comod e sa te duci la un service specializat :idea: :lol:

Scris: Mie 25-Iun-2008 09:21
de nicum
Am vorbit si cu Cristi Stan si el a zis ca nu mai are presa hidraulica, desi presa asta nu e mentionata in manual. Am vorbit si cu WLD si el a zis ca se da bratul de suspensie jos (ca sa fie asezat la presa), dar iarasi in manual nu zice ca trebuie dat bratul jos pentru asta. Cam astea sint nedumeririle mele.

Scris: Mie 25-Iun-2008 09:32
de khan
pai daca ai presa speciala nu trebe dat jos bratul. daca nu, il dai jos si depresezi rulmentul intr-o presa normala (hidraulica). da-mi un tel

Scris: Mar 01-Iul-2008 22:28
de nicum
Are cineva idee ce marime are inbus-ul (cheia Allen) cu care se tine contra la butuc? Pare a fi de 19. Poate sa confirme cineva?

Scris: Mie 02-Iul-2008 16:13
de nicum
Am facut curat aici. Fara misto-uri si polite platite. Daca aveti ceva folositor de spus, postati, altfel tacerea e o alegere inteleapta.

Scris: Joi 03-Iul-2008 11:57
de nicum
Care parte din "folositor" si "tacere" nu e inteleasa? Daca nu mai sintem la gradinita, inseamna ca nu postam ca sa ne aflam in treaba si nici ca sa facem misto sau sa platim polite.
Daca cineva are ceva util de spus, il rog sa am contacteze pe privat.
Cind o sa termin, o sa postez aici niste detalii.

Scris: Mie 09-Iul-2008 09:09
de nicum
Aseara am schimbat rulmentul. Am gasit o presa speciala si totul a fost floare la ureche.
Piulita care asigura rulmentul pe ax e de 40 si se desface cu o cheie tubulara cu un brat de cel putin 50 cm. Se da apoi etrierul si discul jos (etrierul nu trebuie decuplat de pe teava de LHM, eu l-am asigurat cu o sirma sa nu balanseze prea mult).
Presa da rulmentul jos in 5 minute, intii camasa exterioara cu bilele si apoi camasa interiora. Mai mult dureaza intro-bagarea flansei de etansare dinspre bratul de suspensie. Rulmentul nou se pune pe pozitie cu piulita de 40. La mine nu a fost nevoie de o cheie Allen (inbus) ca sa tin contra.
Gresarea rulmentului am facut-o cu o seringa si un ac mai gros. Am bagat vaselina dinspre interior catre exterior. Am folosit o vaselina Castrol de inalta presiune si temperatura. Culoarea e asemanatoare cu cea a LHM-ului.
Piulita de 40 se asigura prin batere cu o surubelnita mecanica, axul are o buza la capatul exterior.

Multumesc celor care m-au ajutat. Nu pot sa le multumesc celor care se plictiseau si au inceput sa o dea in misto-uri. "Autopsia" a relevat ca rulmentul cu pricina era cam imbatrinit si nu poate fi vorba de catei care isi marcheaza teritoriul sau pisici surprinse sub masina.

Scris: Mie 09-Iul-2008 09:14
de DanT
mai, sincer, ma bucur ca ai rezolvat ... in general e cam din prima duma cu rulmentel trosnit ...:):)

acum sa nu zici ca nu aveai cum sa mesteresti la masina la tine daca noi ne tineam de caterinca ...

PS; cand te mai vedem si noi cu masina cu tot la o intalnire ..:):) ??

Scris: Mie 09-Iul-2008 11:04
de nicum
Daca eu inchid threadul inseamna ca nu mai vreau alte comentarii. Respectati-mi vointa!
Daca cineva simte nevoia de comentarii putem discuta pe privat.
Cu putin noroc ne putem vedea la intilnirea Oltcit.

End of Thread!

Scris: Mie 09-Iul-2008 11:13
de alexd
nicum scrie: Cu putin noroc ne putem vedea la intilnirea Oltcit.


cool, see you there!