Pagina 1 din 2
Schimbare motor Citroen BX 19 TRD
Scris: Vin 04-Iul-2008 20:41
de Varanul
Am demarat azi actiunea de schimbare a motorului, la noul bx seria 2 19 TRD. O sa ii scot motorul de 1.9 si o sa il inlocuiesc cu cel de 1.7 care l-am avut pe cealalta. O sa ma ric sa fac treaba in spatele blocului, deoarece mi-au venit dracii pe mecanicii astia care de care mai destept ca altul. Cum sa iti ceara frate 200 de euro sa iti schimbe un motor. Sa ma ierte Dumnezeu dar mai bine a tirez cu nevasta la munte un weekend, si ma chinui eu sa il schimb cu 2-3 amici.
Asadar am inceput corvoada.......Nervi cu pivoti, cu bielete de directie....bla bla bla. Dar in cele din urma am reusit sa scot o planetara, cea scurta, mai urmeaza maine dimineata cea lunga cu tripod, insa acolo e problema pentru ca puntea e rupta chiar pe partea ai. Da trebuie sa iasa da-o in mama masii, ca nu e dupa ea. Si sa vedeti cum se scoate un motor afara cu 2 centuri de siguranta

). Sper ca la BX-ul pe care vreau sa il readuc la viata, sa pot sa desfac suruburile de la planetare sa nu mai ma chinui atat, daca nu asta e ghinion, scot bieletele de directie, capetele de bara, si desfac basculele si basta ies planetarele. Sper ca maine seara sa am motorul pus si eventual duminica sa pun totul la loc. WISH ME LUCK !!!!!!!
Scris: Vin 04-Iul-2008 21:11
de mariusbv
de ce pui motor de 1.7 si nu-l lasi pe cel de 1.9?..cel de 1.9 are in functie de model: 64-71 CP....pe cand cel de 1.7 : 60 cp, iar la consum sunt pe acolo amandoua.
Scris: Vin 04-Iul-2008 22:00
de dj01fad
o fi turbo...
Scris: Vin 04-Iul-2008 22:03
de cdires
tips, de la cineva care a facut chestia asta singur...
piulitele de la planetare se desfac foarte usor cu o cheie inelara cu cot, daca adaugi inca o piulita peste cea existenta. Priza e mult mai buna, ii dai un picior si gata. Putin spray degripant ajuta procesul.
Planetara din dreapta n-are nici o treaba cu puntea. La rulmentul intermediar are doua suruburi de 11. Le desfaci si apoi bagi un levier intre suportul rulmentului si intermediarul planetarei si.. afara cu rulmentul cu planetara cu tot. Si eu m-am chinuit destul pana m-am prins de smecherie...
O sa fie ceva de munca sa desfaci teava de esapament din galeria de evacuare, trebuie manute micute pentru ca e stramt, pe de-o parte, iar pe alta parte.. suruburile sunt cam gripate. Iarasi, spray...
Nu cred ca poti sa lucrezi cu doua centuri de siguranta, desi suporta greutatea, fara o girafa sau un scripete pe o teava. Trebuieste manevrabilitate.. ai sa vezi...
Desfa suportul filtrului de aer care e prins pe suportul bateriei. Daca nu, te va incurca maxim rahatul ala de tabla...
Mai sunt si altele.. dar nu-mi vin acuma ca sunt cam frant.. Orice nu reusesti sa deslusesti.. posteaza si aspund cu placere.
Scris: Dum 06-Iul-2008 09:02
de Varanul
Pai ecuatia e simpla. Azi am aflat ca defapt motorl pe care l-am folosit pana acum este tot de 1.9 dar cum in carte e trecut motor fara serie, proprietarul s-a gandit sa il treaca ca fiind de 1.7 sa plateasca mai putin. Anyway deci am motor de 1.9. De ce il schimb ? Pentru ca un destept de mecanic care a venit cu mine sa imi porneasca masina si sa o aducem la mine in spatele blocului a facut urmatoarea chestie. Motorul nu prea steatea la relanti si se oprea. Cauza : filtrul de motorina praf, plin cu apa. El BATMAN BATMAN a zis ca nu e de la aia, ca filtrul e ok. Si cum masina a ajuns trasa vrea 10 km, el o tot tinut-o in viteza sa o porneasca el, si tot ajea pana a iesit fum din cutie. Marea Problema : nu mai intra in viteza, iar pedala de ambreaj e ca si cand n-ar exista. Istet mecanic ce sa zic, dar eu mai duda ca am pus botul la el... si acum imi vine sa imi dau pumni in cap. Plus ca motorul are o problema: nu mai ajunge ulei in rampa la axa cu came. Defapt ajunge dar nu destul. Se rezolva nu e bai, curatam canalul de ulei si basta. Insa avand in vedere ca trebuiesc derulate prea multe operatiuni, am hotarat sa pun motorul meu care merge ceas cu tot cu cutie si cu planetare caci evident sunt mai bune ale mele.
Referitor la planetara cu tripod asea este, am vazut si eu acele 2 piulite de 11 , le-am desfacut, am lovit de doua ori in levier pus pe buza respectiva si a iesit planetara afara.
Daca aveam o astfel de cheie de care zici era mult mai simplu dar eu am o tiganeasca de 36, si e aproape imposibil de desfacut, drept urmare am scos basculele cu tot fuzeta disc si planetara, oricum terbuiau schimbate. Ieri nu am reusit sa mut motoarele, dar sper sa o fac azi, ca mai am de desfacut doar galeriile si furtunele de pe motoare. WISH ME LUCK
Scris: Dum 06-Iul-2008 13:07
de cdires
GOOD LUCK!
avand in vedere ca operatia e dificila dar nu imposibila, n-am nici o indoiala ca vei reusi.
Cand pui basculele la loc, mare grija in ce pozitie infigi cilindrii. Cu verdele in sus... adica cu retururile in spate... Nu stiu daca era necesar so-ti spun chestia asta.. dar nu strica.
Cand strangi suruburile la rulmentul de planetara, sa le strangi alternativ ca sa te asiguri ca intra drept rulmentul.
In fine, daca te enerveaza ceva... am eu ciocane mari...
Bafta.
Scris: Dum 06-Iul-2008 18:32
de dj01fad
Varanul scrie:Plus ca motorul are o problema: nu mai ajunge ulei in rampa la axa cu came. Defapt ajunge dar nu destul. Se rezolva nu e bai, curatam canalul de ulei si basta.
vezi ca socoteala de acasa nu e ca aia de la piata. vezi sa nu ai alte probleme din cauza carora nu urca ulei sus, posibilitatea canalului infundat este foarte foarte mica. daca era infundat, nu urca deloc, dar daca tot mai urca, inseamna ca pe undeva se pierde presiunea. inainte sa faci vre-o mutare, ca sa nu muncesti degeaba, incearca sa pui un manometru sa verifici presiunea la ulei.
Scris: Lun 07-Iul-2008 07:28
de Varanul
Dap bine spus. Imi place faza cu ciocanele mari.... Fratilor intrebare de baraj : Cat cantareste un motor de 1.9 diesel si cutia la un loc ? Ca ne-a cocosat in 4 insi sa mor. Al doilea nu l-am mai scos nici morti afara, l-am lasat pe sambata.
Stai calm omu ca eu pun motorul ala care merge ceas nu ala cu probleme la ulei. De asta ma chinui atat

.
O alta intrebare de baraj: Care ai o macara sau ceva de genu ca m-ar ajuta mult mai mult ?
O saptamana placuta tuturor....
Scris: Lun 07-Iul-2008 09:36
de cdires
cantareste suficient de mult incat sa nu-l poti manevra "MANUAL". Parca ti-am mai zis chestia asta.. Eu am imprumutat o "girafa", cu care m-am descurcat singur (adica cu 2 manute). Este aparatul ideal pentru ca poti manevra in toate directiile. Cred ca gasesti la vreun service mai amarat o girafa de imprumut.
Scris: Mar 08-Iul-2008 00:46
de Varanul
Da cum sa nu. Trezirea copilu.... Locuiesc in bucuresti. Care service crezi ca imi imprumuta mie o girafa sau o macara..... Poate daca avea tata service mergea.... Gasesc eu o solutie, daca nu chem 6-7 baieti si tot il scoatem da-l in mama masii de motor.
Scris: Mar 08-Iul-2008 08:26
de cdires
Copilu' e treaz... atat de treaz inca sa stie ca nu la "scoatere e problema", desi nici acolo nu-i floricica.. ci la "bagare e problema".
Daca ai ceva baieti voinici, nu cred ca 7 bucati ar avea loc sa bage toti manutele... sa zicem ca poate,poate. Inca mai cred ca te complici..
Sau,
impacheteaza tot si vin-o la mine in Dambovita.. luam girafa si facem treaba. Nice and Easy..
sunt la 40 km de metropola care se sufoca.. (si te sufoca..)
Scris: Mar 08-Iul-2008 17:44
de Varanul
Omu as veni cu placere dar nu prea mai am cum sa vin. Ar trebui sa montez tot la loc. Masinile sunt desfacute bucati la fata. Facem altfel cum putem cara girafa la mine in Militari ? Vin sa o iau cu o masina ceva ?
Cat este de mare. Daca ai face chestia asta as ramane dator, asta pe langa gratarul pe care o sa il dau, sau eventual imi spui cat ma costa. 0763.663.004 suna-ma si stabilim cumva, dar sa vin cu masinile e aproape imposibil.
Scris: Mar 08-Iul-2008 17:53
de cdires
girafa.... este enorma comparativ cu capacitate de transport a unei masini normale.. eu am adus-o agatata de masina vreo 800 m cu doi oameni pe ea pentru echilibru (are role, nu roti...). si inapoi... noroc ca a avut altcineva nevoie si a venit sa o ia de la mine.. tot asa.. trasa.
As face chestia cu placere, dar nu stiu daca mi-o da sa o duc la Bucuresti, caz in care, ar trebui vreun TV-u ceva...
cam asa arata...

Am sa-l intreb pe proprietar..
Scris: Joi 10-Iul-2008 08:49
de Varanul
Deci chestia aia e imensa si nu cred ca am cu ce sa o car pana la bucuresti. O sa incerc cu vreo 5-6 baietii mai fortosi si tot il dovedim da-l in mama masii de motor. Tks for the tip anyway. Daca ai timp sambata sau duminica te astept pe la mine pentru unele sfaturi si logic pentru o bere sau un suc cafea ceva.
Scris: Joi 10-Iul-2008 10:56
de cdires
mi-ar face placere sa vin sa dau o manuta de ajutor, dar am zugravii in casa de vreo saptamana si ma gandesc ca daca trag si eu pe weekend poate sfarsim treaba ca m-am cam saturat de praf si moloz.
nr. meu de telefon 0726.144.522
daca e ceva ce nu iese.. sau face figuri..sau.. orice.. ma suni.