Pagina 1 din 1

Cutie de viteze sau conexe?

Scris: Mie 09-Iul-2008 07:16
de DanT
subiect cu scop didacic (insa daca se gasesc si alte solutii ar fi binevenite)

Sa expun datele: ..

- kit ambreiaj care are 19.000 km, SACHS
- Cablu de ambreiaj original, 500 km
- Ulei Cutie viteze schimbat 1000 km, Castrol W80

cu toate astea din cand in cand la schimbarea vitezelor mai rapid fie nu intra (si nu e de "nimereala"), fie caraie in draci.

Verificat bloc pedalier, in regula, fara fisuri.
Verificat furca, in regula, fara fisuri.

Reglez ambreiajul, insa dupa cateva sute de km in regim urban se deregleaza la loc, cu toate ca exista si acea piulita de blocare.

Ce ar trebui verificat sau schimbat? Sugestii?

PS: raspunsul la intrebarea de schimbat daca va fi "masina" :lol: :lol: va fi descalificat din start pentru ca nu asta e ideea ... :lol: :lol:

Scris: Mie 09-Iul-2008 07:29
de cdires
da...

am constatat si eu chestia asta. Am cablu nou, rulment nou,ulei nou, ambreiajul a fost desfacut cu ocazia schimbarii cutiei de viteze si e in regula.

Presupuneri>

placa de presiune are ceva...desi se manifesta in oras si ci cea veche si cu cea aproximativ mai noua.

sau

e ceva lagat de temperatura. In regim urban, cand motorul merge incins tare,tare, ori se intinde cablul (putin probabil totusi...), ori se dilata discul...

pedala n-are ce sa aiba, pargia de actionare n-are ce sa aiba.. sa fie ceva si de prin cutie?

Scris: Mie 09-Iul-2008 07:32
de DanT
aspectul termic l-am observat si eu .. insa nu am vrut ca sa gasesc un fals "vinovat' ...de asta nu am zis nimic .. .insa pe masura ce se incalzeste este din ce in ce mai ra u .. :):)

stau sa ma gandesc ca nu ar fi rau de verificat placa cumva ...

Scris: Mie 09-Iul-2008 07:38
de jgr1001
Pune ulei mai gros. Io am T90 la cx - la rece trebuie sa schimbi f incet (primele schimbari), dupa care la cald merge perfect

Scris: Mie 09-Iul-2008 07:55
de DanT
am avut mai gros insa nu a mers ok incepand cu lunile de toamna iar in iarna era criminala plecarea de pe loc ... de asta am ales uleiul din carte ...


acum nu cred ca nu am decat sa incerc ..:):)

Scris: Mie 09-Iul-2008 08:17
de alexd
ai incercat sa dai cu vaselina verde ?

Scris: Mie 09-Iul-2008 08:45
de nicum
Ce ma maninca mina de misto-uri... :twisted:

Presupunind ca nu e uzura de sincroane, poti sa verifici asa:
- cablul de ambreiaj sa nu se intinda in timp
- contra-piluita de blocaj, mai poti sa o asiguri/marchezi cu vopsea. E posbil ca de la vibratii sa cedeze usor-usor
- uleiul din cutie. Uite-te in manualul de service si pune ce scrie acolo (parca e 75w80, dar e posibil sa ma insel). Eu am avut o surpriza foarte placuta dupa ce am pus ce trebuia. Citroen foloseste un ulei mai subtire pentru cutiile de viteza. Nu pune ulei mai gros, ca nu se va schimab nimic in bine, plus ca iarna va fi un chin sa schimbi vitezele, mai ales ca dieselul se incalzeste mai greu.
- ai mai putea verifica timoneria. Poate ca daca ai jocuri prea mari sa dea si simptome din astea

Ca si workaround, poti regla ambreiajul sa agate un pic mai sus.

Later edit: daca intra cu ciriit in mars-arriere, atunci poti sa suspectezi ceva pe la kitul de ambreiaj, pentru ca la mersul inapoi nu ai sincron.

Later edit 2: acum vad ca postul lui Dan e la misto. Hmm... sper sa nu 8)

Scris: Mie 09-Iul-2008 09:04
de DanT
mai Nicule, hai sa ne calmam cumva ..:):)

si misto-urile sunt ok ... chiar sunt bine venite ..ca daca ajung sa ma enervez si de la Hobby-uri imi bag ...bip... in ea de vioara ..:D

nu e la misto postul ..chiar am aia .. ma gandesc si eu la kit sa nu fie trosnit ceva in el ... am avut un cablu de ambreiaj foarte nasol si nu tare bine a fost .. si poate ca de acolo a pornit .. trebuie cumva luata la bani marunti

cred ca am sa marchez piulita aia .. numai ca eu o strang f tare si atunci cand vreau sa reglez e tot intepenita fara sa vrea sa se miste ..:):)

in fine .. fiare .. are cineva idee cat costa o timonerie noua? si daca se poate comanda in tara sau doar pe la gsf?

eu tot mai intreb ca sa imi fac cumva o idee de cum anume ar trebui aborda magaria ... ca oricum nu ma gandesc sa fac eu asta .. tot in service ma duc ... ca mi se pare a fi chiar corect asa ..:):)

Scris: Mie 09-Iul-2008 09:14
de nicum
Nu mai tin minte cum e exact la tine, dar la mine cam trebuie data carcasa de la filtrul de aer jos pentru un acces facil la piulitele de reglaj ale cablului de ambreiaj.
Am intrebat si eu la ATS de timonerie, dar nu puteau aduce decit citeva repere, la preturi foarte mari, deci nu avea sens. La GSF nu am intrebat.
Nu mi-ai zis cum se comporta cind vrei sa dai cu spatele.

Scris: Mie 09-Iul-2008 09:18
de DanT
asa e si la mine ..tre sa scoti filtrul de aer pentru acces ..:)

la MAR daca e reglat ok nu face nici o fitz ... insa dupa ce incepe sa intre greu in vitezele AV caraie si la MAR ..:(

de asta stau sa ma gandesc ca poate e si kitul cumva .. ceva stricat de la cablul italienesc jenibil care a fost pe masina ...:):)

Scris: Mie 09-Iul-2008 09:28
de cdires
la marche arriere si la mine e asa. la rece si extraurban intra perfect.. la cald (incins) in oras intra cu caraiala. Am tot reglat la el.. dar dupa o vreme se lasa din nou..

Scris: Mie 09-Iul-2008 09:37
de cbx
se lasa cu schimbarea kitului de ambreiaj , dar nu faci nici o branza daca nu schimbi si timoneria

Scris: Mie 09-Iul-2008 10:07
de DanT
aha ... deci trebuie discutat cu Stefan despre timonerie si cautat un KIT de ambreiaj .

ok ...se rezolva ..:):)

Scris: Mie 09-Iul-2008 11:45
de dj01fad
daca se deregleaza odata la ceva timp, se poate sa se intinda cablul (fizic), sau sa se intample ceva la capetele camasii, sa nu se mai propteasca bine acolo (eu am patit odata asa, a trecut camasa prin piesa de teflon in care se proptea, si tot intindeam saptamanal la el pana a facut trosc 8) ). kitul de ambreiaj nu l-as suspecta... cel mai probabil, poate sa fie si furca, pt ca se poate indoi treptat, sau rasuci in ax cumva fata de tija de care trage cablul. daca deja a ajuns sa caraie... e destul de nasol, pentru ca o ia razna sincroanele, asa ca ai grija. vezi ca nu e bine deloc sa stea mereu in tensiune ambreiajul (ai spus ca piulita e stransa tare), pentru ca si din cauza asta se tot modifica. eu banuiesc totusi ceva la parghie pentru ca pare ca nu isi face cursa cum trebuie, sau poate chiar la cablu.
nu da cu vaselina verde pentru ca ti-o mananca caprele.