Pagina 1 din 2

Inlocuire kit ambreiaj

Scris: Lun 24-Noi-2008 18:28
de M
Salut. Sunt posesorul unui Bx 19 TZI pe benzina si vreau sa schimb kitul de ambreiaj deoarece patineaza discul de ambreiaj. Intrebarea este cum se procedeaza, se da cutia de viteze jos, sau trebuie dat jos motorul?
Rog cunoscatorii sa imi dea cateva sfaturi.

Scris: Lun 24-Noi-2008 19:19
de nicu_cx
eu zic sa dai motorul jos e mai simplu si muncesti mai usor

Scris: Lun 24-Noi-2008 21:06
de cbx
nu este necesara demontarea motorului , se da cutia de viteze , motorul se suspenda

Scris: Mar 25-Noi-2008 16:24
de M
Motor suspendat ? Asta inseamna ca trebuie demontat de la locul lui dar nu trebuie scos de tot ??? Ce anume trebuie desfacut si de unde? Trebuie demontata si ceva instalatie de la hidraulica? Va rog detalii.

Scris: Mie 26-Noi-2008 15:09
de cbx
ramane suspendat in partea cutiei , hidraulica nu se demonteaza

Scris: Mie 26-Noi-2008 15:17
de stan cristian
salut , se demonteaza pompa hidraulica si disjunctoru....

Scris: Joi 27-Noi-2008 15:34
de M
Planetarele trebuie demontate amandoua? Cineva zicea ca merge numai cu cea de pe partea soferului demontata.

Scris: Joi 27-Noi-2008 18:31
de stan cristian
salut, e mai simplu sa demontezi amandoua planetarele dar inainte sa le scoti ,golesti cutia de ulei .

Scris: Sâm 29-Noi-2008 12:24
de M
Bun.
Multumesc celor care au raspuns pana acum.Sa vedem daca am inteles bine.Pentru a putea schimba kitul de ambreiaj trebuie sa:
1. Se demonteaza pompa si disjunctorul
2. Se goleste uleiul din cutie
3. Se demonteaza amandoua planetare
4. Se suspenda motorul pe partea cutiei
5. Se demonteaza cutia de viteze

Pentru a suspenda motorul ce trebuie desfacut? Am inteles ca sunt ceva suporti,unde sunt localizati?

Scris: Dum 30-Noi-2008 19:03
de khan
pai se desface doar suportul cutiei, restul nu. cutia are prinderea(tamponul) sub baterie. e bine sa pui un butuc sau cric sub motor, sub baie in principiu, pentru a nu rupe celelalte tampoane. inainte sa desfaci cutia asigura-te ca nu mai are nimic prins de ea: cablu km, tije schimbator, fire sonde, cablu ambreiaj, etc

Scris: Dum 30-Noi-2008 20:28
de M
Multumiri lui Khan pentru raspunsul dat . Incep sa imi fac o idee cam ce trebuie facut, in curand ma apuc de treaba. Am descarcat manualul Haynes pt BX de pe internet si lipseste capitolul cu transmission are cineva asa ceva si poate sa ma ajute ?
Am observat si o scurgere de ulei din cutie acolo unde intra planetara din dreapta in cutie(parca in diferential se spune) sa fie oare un semering uzat?

Scris: Dum 30-Noi-2008 20:43
de khan
da, e bine sa le schimbi pe amindoua, nu sint scumpe si dimensiunea e usor de gasit. dar neaparat sa aibe protectiile alea de plastic respectiv metal, altfel le rupi cind pui la loc planetarele

Scris: Lun 01-Dec-2008 22:57
de M
Nu are nimeni manualul Haynes pt BX cu capitolul de transmisie ???Am cautat pe internet de mi-au sarit capacele si unde am gasit lipseste acel capitol. Pls help me!!!

Scris: Mar 02-Dec-2008 09:33
de jgr1001
Nu ai nevoie neaparat de manual ca sa dai jos cutia.
Fa tot ce s-a scris mai sus

Am si eu ceva mentiuni de facut:

- ar fi bine sa fiti 2 insi, mai ales la montatul la loc
- trebuie sa centrezi discul de ambreiaj impreuna cu placa de presiune, ca sa fie aliniate cu centrul volantei; pt asta poti sa folosesti un dorn de lemn - altfel nu o sa poti monta cutia la loc
- cand strangi suruburile mai ales la cele de pe ambraiaj, e bine sa le strangi in cruce; evident suruburile se strang dupa ce ai facut centrarea

Mie mi-a luat toata operatiunea circa 7 ore. Masina era un ZX cu motor de 1.8

Scris: Mar 02-Dec-2008 16:51
de M
Pentru jgr1001: Mii de multumiri pentru mentiunile facute (informatii foarte utile cand nu ai mai facut asa ceva).
As mai avea cateva intrebari.
1 In cate suruburi este prinsa cutia de motor ?
2 Trebuie demontat si electromotorul ?