Pagina 1 din 1
problema bx turbo diesel
Scris: Vin 15-Iul-2005 13:27
de balanel
am de curand masina asta si nu reusesc sa-i dau de cap intr-o problema: in partea dreapta a motorului, din pompa de apa (cred ca e asa ceva, nu stiu sigur) iese un cablu metalic, protejat de o manta tot metalica, flexibila. problema este ca acest cablu este rupt, si nu reusesc sa imi dau seama ce rol are, si unde trebuie legat.
va rog ajutati-ma! cine mai are modelul meu, poate sa ma orienteze si pe mine?
multumesc
Scris: Vin 15-Iul-2005 14:57
de WLD
Este "socul" .
Ceea ce ti se pare a fi pompa de apa e de fapt carcasa termostatului. Inauntru e un bimetal care actioneaza cablul, care la randul lui actioneaza o parghie la pompa de injectie.
Scris: Vin 15-Iul-2005 15:04
de balanel
imi poti spune, te rog, unde mai exact sa leg respectivul cablu?
ce se intampla daca sistemul nu functioneaza? acum imi porneste usor, dar ma gandesc ca la iarna va fi diferit
Scris: Vin 15-Iul-2005 15:13
de balanel
de asemenea ma gansesc ca este posibil sa aiba influenta si asupra consumului, nu?
alta intrebare: de la racitorul de aer, in partea lui centrala, coboara un furtun subtire pe care e montat un stut care are o iesire libera. din materialele pe care le-am primit ieri, am inteles ca ar duce la un senzor de suprapresiune a turbinei. spuneti-mi daca nu ma insel, si ce ar trebui sa fac? sa astup gaura de la iesirea libera, nu cumva pe acolo se pierde presiune de la turbo?
multumesc mult de ajutor, si pentru prima problema. masina tot e in service, o sa le explic sa prinda si socul.
Scris: Vin 15-Iul-2005 15:28
de WLD
Eu nu sunt "dieselist" dar stiu ca porneste fara probleme si fara cablul ala. S-ar putea insa sa nu stea la ralanti in primele secunde. Se leaga de parghia de acceleratie sau de o parghie special dedicata, dar care o actioneaza pe prima. Trebuie sa verifici si bimetalul, degeaba il legi daca nu actioneaza.
La cea de-a 2-a intrebare cred ca trebuie sa astepti sa-ti raspunda khan el e singurul cu Bx TD de pe forum.
Scris: Vin 15-Iul-2005 15:33
de balanel
sper sa citeasca mesajul si sa-mi raspunda. pentru ca nici nu stiu, la rece, cum sa-l montez: in asa fel incat parghia sa fie tensionata, sau din contra, libera, urmand a se tensiona pe masura ce motorul se incalzeste?
Scris: Vin 15-Iul-2005 16:15
de khan
se cam lega cele doua lucruri de care povestesti: e posibil sa nu mai ai pompa originala a masinii si sa ai una la care socul pentru pornirea la rece (sirma aia care atirna la tine) sa se lege in alta parte sau prin alt sistem si care nu are supapa de supraalimentare ( cea care asigura pastrarea proportiilor amestecului in clipa in care turbina sufla presiune in motor) sau deasemenea are alta pozitionare sau un defect. e posibil deasemenea sa existe dar sa nu fie conectate pur si simplu, ceea ce ar rezolva lejer problema. ceea ce e grav e ca lipsa plusului de motorina ar putea duce si la uzarea prematura a motorului, atita vreme cit amestecul e sarac in motorina, care pe linga functia clara, cea de combustibil, mai are si una de ungere si racire a cilindrilor si pistoanelor. la ce service esti?
Scris: Vin 15-Iul-2005 16:20
de balanel
cum functioneaza corectorul de supraalimentare? se leaga la stutul acela liber?
eu am pompa de injectie lucas.
Scris: Vin 15-Iul-2005 16:39
de balanel
nu sunt la service, sunt la o persoana fizica, care se pricepe la bx-uri, dar nu diesel. explica-mi, te rog, cum sta treaba cu acel regulator al cantitatii de motorina in functie de presiunea supraalimentarii.
poate daca nu ma descurc cu el, ne putem intalni la un moment dat.
Scris: Vin 15-Iul-2005 17:14
de eugenro2001
Cel mai bine ar fi sa faci niste poze si sa le pui aici sa vedem si noi exact cum arata pompa. Sonda aia de soc, este compusa ditr-o capsula umpluta cu ceva din care iese un ax care este conectat cumva la cablul sondei. Cand se incalzeste, axul ala iese mai mult, deci cablul se lungeste.
Modul in care se regleaza este specific pompei de injectie de pe motorul tau, asa ca eu care am CX, degeaba iti spun cum se face la CX.
Iti trebuie documentatie de BX diesel, manualul original de fabrica sau poate RTA.
Ti-am trimis totusi paginile din manualul de CX in care se descrie reglajul pompei de injectie.
Scris: Vin 15-Iul-2005 20:22
de khan
hai sa ne vedem zilele astea si te ajut sa reglezi socul automat si sa vedem ce e cu supapa aia de supraalimentare. da un semn cind termini de facut celelalte reparatii la masina si ne intilnim cumva
Scris: Lun 18-Iul-2005 09:32
de balanel
in ce zona a bucurestiului sunteti? as dori sa ne intalnim cat de repede. am rugamintea sa-mi spuneti cam cat m-ar costa, sa stiu cu cati bani sa vin la mine (desi nu prea mai am multi, dupa cat i-am dat celui care a reparat suspensia).
va multumesc
Scris: Lun 18-Iul-2005 12:21
de khan
oi avea io barba, da chiar asa batrin nu-s, asa ca renunta la pers. a 2-a plural. nu te costa nimik omule, am spus ca te ajut, deci nu vreau bani pentru asta. stau in drumul taberei si am drumuri prin centru (romana sau universitate), suna-ma la 0723592793 si stabilim. Andrei e numele meu