Pagina 1 din 1

problema cu roata stanga, fata

Scris: Joi 21-Iul-2005 12:31
de magyari
Buna ziua............
Am apelat la acest forum, in speranta ca va putea sa ma ajute cineva, macar cu niste sfaturi.
Problemele mele au inceput iarna, cand mergeam la schi. Mergand pe sosea, nu neaparat la viteza mare, uneori aveam impresia ca masina "patineaza". Mi-am zis, ca o fi gheata, si nu i-am acordat atentie. Dupa ce soselele s-au uscat de tot, problema a ramas, si mi-am dat seama, ca acest lucru se intampla mai ales cand accelerez. Pana la urma, am aflat, ca roata stanga, fata, nu stiu din ce cauza se misca in fata si spate. L-am dus la un atelier, dar nu l-au putut repara..........
Nu ma pricep la asa ceva, dar presupun nici ei......... Mi-au spus ca este un fel de cutie de unde iese axul rotii, iar acesta se misca cu totul inca din "cutie". Au incercat sa-l desfaca, dar nu au reusit.
Are cineva ideea ce ar putea sa fie problema ?
Sau cum ar putea fi rezolvata ?

Mai trebuie sa adaug si faptul ca masina scoate un sunet ciudat in timpul mersului, de parca rulmentii ar fi distrusi. Ne-am uitat de mai multe ori, dar nu au absolut nimic. POate are vreo legatura cu cele mentionate anterior

va multumesc anticipat, si astept raspunsurile

Scris: Joi 21-Iul-2005 13:24
de nicum
Daca roata se misca inainte si inapoi, uita-te intii la bucsele de bascula, apoi si la pivot.
Zgomotul de rulmenti distrusi = fluierat/huruit. Se depisteaza usor: se ridica masina pe partea respectiva, se pune o mina la ora 6 si o mina la ora 12 si se verifica jocul.

Scris: Joi 21-Iul-2005 13:29
de magyari
Huruitul/fluieratul de care v-am spus, exista, si se aude destul de tare, insa roata nu are joc, absolut deloc, ceea ce si mie mi s-a parut ciudat.

Nu stiu pur si simplu de unde vine, insa se aude bine de tot, de parca as avea niste cauciucuri dure de iarna............

oricu, va multumesc si am sa ma uit la ceea ce mi-ati spus, poate depistez ceva

Scris: Joi 21-Iul-2005 13:40
de khan
sa nu fie puntea rupta! niste bucsi uzate poate depista orice mecanic. plus ca nu inteleg din ce cutie iese nu stiu ce ax care are joc cu tot cu cutie... poate ca tamponul de motor de deasupra cutiei de viteze e rupt si atunci uruitul ar putea fi de la planetara care atinge in ceva in mers si care ar putea da si senzatia asta de plutire a rotii, din cauza ca se misca inainte si inapoi in functie de acceleratie sau frina... e greu de spus de la distanta. incearca cel mai bine sa ajungi la un service specializat daca nu e un efort prea mare sau macar la un mecanic mai rasarit care ar putea fi in stare sa verifice lucrurile de care am vorbit mai sus (punte rupta sau tampon motor uzat sau rupt). de precizat ca daca mergi de multa vreme asa si cauza e tamponul de la cutie e posibil ca si celelalte tampoane ale motorului sa fie atinse (sus in dreapta incastrat intr-o colivie in contraaripa si jos, tot pe partea dreapta a masinii, o piesa de cauciuc rotunda inglobata intr-un suport de aluminiu prin care, pe deasupra, trece si planetara lunga). sa ne tii la curent, chiar sint curios

Scris: Sâm 30-Iul-2005 09:59
de magyari
buna............

Am fost la un service Citroen, la Ludus, si s-a aflat, ca defapt mi s-o dus rulmentii din fata. Nu sunt rumentii din roata, nu stiu ce fel de rulmenti, voi ar trebui sa va pricepeti mai mult.
Rulmentii + 1 set de simeringuri, cu totul ma costa pe la 3 milioane de lei, si mi-au promis ca dupa aceea va inceta sa se mai miste roata in fata si spate :))

Am sanse sa gasesc rulmenti si simeringuri mai ieftin, sau nu are rost sa caut, ma duc la ei si sa mi-l schimbe ????

Cealalta problema, este sfera centrala, trebuie sa schimb si aia, normal ( Khan :))) ), si am gasit la 1.800.000 nou.
Va rog sa-mi spuneti ce parere aveti de aceste preturi, eventual daca are cineva piese...........

mersi

Scris: Lun 01-Aug-2005 10:37
de khan
se cheama ca ai punte cu rulmenti, ciudat pentru ca alea nu s-au mai montat din 83 sau 84, daca nu ma insel, iar masina ta e din 86... o fi schimbat cineva puntea intre timp. ma rog, e o operatiune destul de complicata, daca 3 mil e pretul cu tot cu manopera e ok insa. trebuie sa fi atent sa scoata din colivia aia din punte toate resturile de rulmenti, am mai vazut rulmenti montati fara sa scoata camasile vechi de acolo. sfera daca e noua e ok la banii astia. ai putea insa sa cauti o sfera buna la SH si eventual sa o si incarci. iese mai ieftin, si chiar daca nu e cea de disjunctor, se poate transforma repede prin scoaterea amortizorului din capat