LHM--Lichid hidraultic orange avion ??? (intrebare)

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 20-Aug-2004 10:39

Catalin a publicat intr-un post o scrisoare de la directorul tehnic de la Lubrifin, in care acesta nu recomanda uleiul H46 pentru ca nu intrunea specificatiile Citroen. Nu am vazut nici un bidon de ulei hidraulic romanesc in care sa scrie ca e bun pt Citroen. Daca tu ai vazut si ai pus, e ok, poate pentru tine, dar masinile astea au o faima proasta tocmai datorita sistemului hidraulic, pentru care foarte greu gasesti oameni care sa stie cum functioneaza in amanunt si sa il diagnosticheze corect. Nu are sens sa ma joc cu ceva care poate deveni greu de reparat si eventual costisitor, din cauza ca am facut o economie de citeva sute de mii la un schimb de ulei. Iar in unele cazuri, cind masina pierde prin toate partile, nici macar despre asta nu mai poate fi vorba.
Eu unul am luat LHM doar de la distribuitori care lucrau cu Hoffman si nu cred ca aveau vreun interes sa altereze continutul. Ar lasa urme si nu le renteaza nici lor. Operatiunea trebuie repetata la fiecare litru; prea multa bataie de cap, prea mic profitul, prea mare riscul (cine mai cumpara de la un comerciant care altereaza produsele si inseala clientul?
Ce punem in masini e optiunea fiecaruia, iar eu prefer LHM!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
moe
pasionat
Mesaje: 138
Membru din: Joi 13-Mai-2004 23:43
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesajde moe » Vin 20-Aug-2004 16:56

sal,

ma alaturi lui nicum... no comment!


postul de care vorbea nicum, postat de wld ( http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=7 ) este:

TOTAL LHM PLUS
Mineral hydraulic fluid

Hydraulic system of Citroen GS, SM, CX, BX, XANTIA and XM.
Hydraulic system of Citroen ID and DS vehicles manufactured since
September 1966 (parts painted in green).
Brake and hydraulic circuits on Citroen lorries N, P and C35.
Brake circuits on Ami 8, Ami Super, Dyane and Mehari since September 1977
and for 2CV since july 1982.
Miscible in all proportions with TOTAL LHM and the mineral hydraulic
fluids which matched the old Citroen specifications.
Immiscible and incompatible with synthetic fluids including brake fluids
and old Citroen fluids of LHS 2 type.

PROPERTIES
Exceptionally high viscosity index.
Very low pour point.
High stability.
Excellent lubricating properties.
High boiling temperatures and insensitive to moisture (non hygroscopic
product).
Very good protection against corrosion.

CHARACTERISTICS FOR LHM PLUS
Colour-Fluorescent green
Volumetric mass at 15°C 830 Kg/m?
Viscosity at -40°C <1200 mm?/s
Viscosity at 40°C 18 mm?/s
Viscosity at 100°C 6.3 mm?/s
Viscosity index 355
Pour point -62°C

Approved and recommended by PSA CITROEN according to the new Citroen targets.

HYDRAURINÇAGE
HYDRAURINÇAGE is recommended when blockage or contamination has occurred
in passenger car hydraulic systems filled with green mineral hydraulic
fluid.
Never use HYDRAURINÇAGE in systems using synthetic brake fluids.

Handling instructions:
Drain the system as far as possible
Fill the system with HYDRAURINÇAGE
Drive the car for between 1500 and 5000 km maximum
Drain and refill with TOTAL LHM PLUS.

Detergent action will dissolve deposits which appear in hydraulic systems
using mineral hydraulic liquids.
Compatible with TOTAL LHM PLUS or all other hydraulic mineral liquid.
Will not damage seals or hoses in the system.

CHARACTERISTICS FOR HYDRAURINÇAGE
Volumetric mass at 15°C 838 Kg/m?
Viscosity at -40°C <5200 mm?/s
Viscosity at 40°C 18.8 mm?/s
Viscosity at 100°C 5.3 mm?/s
Viscosity index 245
Pour point -62°C

The only product approved by PSA Citroen


ULEI HIDRAULIC ADITIVAT
LUBRIFIN H 46 A
1. Domeniu de utilizare
Uleiul hidraulic aditivat LUBRIFIN H 46 A se utilizeazã ca fluid de lucru În instalatii industriale hidraulice si hidrostatice, În care uleiul este solicitat la presiuni de max. 300 bar, În intervalul de temperaturã de la -20°C la +85°C si unde posibilitatea de contaminare cu apã este redusã.

2. CondiĂžii tehnice de calitate

LUBRIFIN H 46 A

Densitate la 15° C, g/cm³ 0,905
Viscozitate cinematicã la 40° C , cSt 44,4-49,0
Indice de viscozitate, min. 90
Punct de inflamabilitate,° C, min. 190
Punct de curgere, ° C , max. -30


in plus e-mail-ul de la Lubrifin:
Stimate domn Catalin Niculescu,

Uleiul recomandat de Citroen pentru sistemele de suspensie hidropneumatica este un ulei specializat, avand o baza sintetica de polialfaolefine continand aditivi antiuzura, aditivi antioxidanti si de dispersanta, pe langa aditivii amelioratori de vascozitate (viscosity impruver) care maresc indicele de vascozitate. Indicele de vascozitate este un parametru adimensional si ofera informatii despre cuantumul de variatie a vascozitatii cu modificarea temperaturii. Cu cat valoarea lui este mai mare, cu atat variatia vascozitatii fata de modificarea temperaturii este mai mica). Lubrifin nu produce un asemenea ulei. Analizand datele transmise de dumneavoastra, consideram ca cele mai importante caracteristici pentru conditiile de utilizare in sistemul hidropneumatic sunt vascozitatea cinematica la 40 grd.C, indicele de vascozitate, punctul de curgere si vascozitatea CCS (vascozitatea dinamica la -40grd.C). In situatia in care nu gasiti uleiul ale carui caracteristici le-ati transmis, ati putea utiliza un ulei Lubrifin, apartinand familiei de uleiuri hidrulice LUBRIFIN HV... Acesta ar putea fi LUBRIFIN HV 32.
Va voi atasa fisa tehnica a acesti ulei si un articol tehnic de prezentare a tuturor uleiurilor hidraulice, pentru famialiarizare dumneavoastra cu diferentele intre ele. Acest ulei, LUBRIFIN HV 32, desi are valori inferioare la toti parametrii amintiti anterior, se apropie de uleiul de referinta transmis de dumneavoastra pentru aplicatia descrisa.

Va multim pentru interesul aratat,
Ramanem la dispozitia dumneavoastra si pentru alte probleme privitore la lubrifianti si lubrifiere,

Cu respect,

Adrian Palusan
Sef Serviciu Asistenta Tehnica


-------Original Message-------

From: Catalin
Date: 05/17/04 21:08:09
To: @lubrifin.ro
Subject: Ulei hidraulic suspensii Citroen

Buna ziua,

Ma numesc Catalin Niculescu si reprezint un grup de posesori de autoturisme Citroen cu suspensie hidropneumatica.
Ne adresam Dumneavoastra deoarece lichidul hidraulic agreeat de catre Citroen (LHM) este extrem de scump si in unele parti ale tarii, de-a dreptul imposibil de gasit.
Dupa cum poate stiti, unii posesori de autoturisme Citroen (in special modele vechi) au incercat gasirea unor inlocuitori, alegerea majoritatii fiind H46A produs de catre societatea Dumneavoastra. Din pacate nici acest produs nu este perfect compatibil cu sistemul hidraulic folosit de catre Citroen, aparand probleme in functionare in special din cauza vascozitatii ridicate la temperaturi scazute, proprietatilor de ungere reduse, dar si din cauza unor deteriorari pe care le produce anumitor garnituri de cauciuc.

Ne puteti recomanda un alt produs Lubrifin care sa raspunda cat mai mult cerintelor impuse de catre constructorul francez?


CHARACTERISTICI LHM PLUS
Ulei hidraulic mineral
Culoare Verde Fluorescent
Densitate la 15°C 830 Kg/m3
Vascozitate la -40°C <1200 mm3/s
Vascozitate la 40°C 18 mm3/s
Vascozitate la 100°C 6.3 mm3/s
Indice vascozitate 355
Punct de curgere -62°C
Punct de fierbere 255
Protectie ridicata la coroziune
Non higroscopic
Proprietati de ungere ridicate


Cu stima,
Catalin Niculescu


nici acum nu pot intelege ideea de a folosi altceva. dupa mine daq chiar ar fi mai ok alt lichid, cei de la citroen sigur ar fi spus pana acum ceva, doar si pt ei e un castig...
mda... cam atat cred :wink:

have fun :roll:
_____________
see ya Al3x_

lali
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Mie 17-Mar-2004 14:55
Localitate: Craiova

Bine

Mesajde lali » Mar 24-Aug-2004 15:17

Ba da a iesit ceva fum pe subiectul acesta :D
Oricum am ramas pe Lhm (asta ptr ca mi-am cam rezolvat problemele)
Dar va spun cred ca in Craiova nu cred ca au Lhm 1 din 10 .
Ca sa nu mai zic ca am gasit masini cu motorina in loc de LHM .
Nu trebuie judecat aspru acest lucru :
Fiecare tine masina in functiune cum poate :cry:
Mie imi place foarte mult genul acesta de masina (hidraultica ) insa consider ca acest gen de masina sa o ai la mana doua este foarte scump,
cel putin piesele mi se par enorm de scumpe daca sunt noi.
Norocul meu este ca tot ce am facut la ea mi-am facut singur si sincer imi face o reala placere sa lucrez la ea :twisted: .
Nu consider ca o asemenea masina poti sa o cumperi pur si simplu (second) fara sa ai un mecanic BUN sau fara sa cunosti tu ceva :idea:
Multa bafta in continuare
Laurentiu

alin73
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Mar 27-Apr-2004 08:54
Localitate: BRASOV

ulei

Mesajde alin73 » Mie 25-Aug-2004 13:30

Eu ma refeream la ce scrie pe bidou simplu ( pentru instalatii hidraulice, telescoape, etc )
S-ar putea sa fie asa cum ziceti...
Oricum eu nu pierd deocamdata nimica si masina se ridica bine.
Voi vedea in viitor ce o sa-i pun.


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11708
    Cel mai nou membru Ibr_subaib