Cei care doresc sa faca modificari pentru imbunatatirea performantelor si tinutei de drum ar trebui sa se inscrie pe forumul dedicat bx16v.
Topicul despre suspensie este la http://www.bx16v.com/forum/viewtopic.ph ... 899ee33715
Modificari suspensie
Moderator: Echipa Tehnica
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Readuc in actualitate acest topic pentru ca tocmai am terminat de modificat caracteristicile suspensiei la masina mea.
Toate Bx-urile cu suspensie originala pe care le-am condus, inclusiv 16v, mi s-au parut usor instabile la manevrele bruste in viteza, exagerat de subviratoare si lente in raspunsul la schimbarea directiei. In cei 10 ani de cand am Bx-ul am tot incercat sa modific acest comportament, astfel incat sa raspunda si mai bine stilului meu de condus.
Prin bunavointa lui Eddie si a lui Cristi Stan, m-am pricopsit cu sfere de Xantia Hydractive ce au urmatoarele caracteristici:
F: 400/50/0.6
S: 400/30/0.5
Inainte de a monta sferele spate am schimbat si suportii din fata ai puntii spate, care sunt o boala a tuturor bx-urilor de peste 12-15 ani. Acestea se distrug si degradeaza foarte tare tinuta de drum, masina devenind instabila la viteze mari.
Rezultatul? Suspensia este ferma, a pierdut senzatia aceea de plutire caracteristica Citroen, dar a castigat enorm in stabilitate si in acuratete. Directia raspunde instantaneu la orice comanda, inclinarea laterala la curbe s-a redus semnificativ, iar stabilitatea la viteze mai mari este impecabila.
Cu toate astea, masina nu este de loc inconfortabila, neavand nici un rost comparatia cu o suspensie "de tabla" ce ofera aceeasi tinuta de drum.
Toate Bx-urile cu suspensie originala pe care le-am condus, inclusiv 16v, mi s-au parut usor instabile la manevrele bruste in viteza, exagerat de subviratoare si lente in raspunsul la schimbarea directiei. In cei 10 ani de cand am Bx-ul am tot incercat sa modific acest comportament, astfel incat sa raspunda si mai bine stilului meu de condus.
Prin bunavointa lui Eddie si a lui Cristi Stan, m-am pricopsit cu sfere de Xantia Hydractive ce au urmatoarele caracteristici:
F: 400/50/0.6
S: 400/30/0.5
Inainte de a monta sferele spate am schimbat si suportii din fata ai puntii spate, care sunt o boala a tuturor bx-urilor de peste 12-15 ani. Acestea se distrug si degradeaza foarte tare tinuta de drum, masina devenind instabila la viteze mari.
Rezultatul? Suspensia este ferma, a pierdut senzatia aceea de plutire caracteristica Citroen, dar a castigat enorm in stabilitate si in acuratete. Directia raspunde instantaneu la orice comanda, inclinarea laterala la curbe s-a redus semnificativ, iar stabilitatea la viteze mai mari este impecabila.
Cu toate astea, masina nu este de loc inconfortabila, neavand nici un rost comparatia cu o suspensie "de tabla" ce ofera aceeasi tinuta de drum.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo