Ma tot framanta o intrebare.
Pentru ca nu am condus niciodata un BX sau CX nou (virgin) ma intreb cum e suspensia la ele.
Eu am tot reparat-o pe e mea (BX). E moale si confortabila la drumuri cu denivalari usoare. Asta nu inseamna gropi. La gropi, si slava domnului avem destul acum in toata tara, ma scutura tare. Adica la fel ca orice alta masina.
Eu am sferele incarcate (si rasincarcate) si mesterii zic ca sunt bune.
Oare cum e sa ai suspensia PERFECTA?
Cat de tare simti gropile?
DD
Suspensie
Moderator: Echipa Tehnica
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Re: Suspensie
DD scrie:Ma tot framanta o intrebare.
Pentru ca nu am condus niciodata un BX sau CX nou (virgin) ma intreb cum e suspensia la ele.
Eu am tot reparat-o pe e mea (BX). E moale si confortabila la drumuri cu denivalari usoare. Asta nu inseamna gropi. La gropi, si slava domnului avem destul acum in toata tara, ma scutura tare. Adica la fel ca orice alta masina.
Eu am sferele incarcate (si rasincarcate) si mesterii zic ca sunt bune.
Oare cum e sa ai suspensia PERFECTA?
Cat de tare simti gropile?
DD
Salut Dragos,
Nu cred ca vre-unul dintre noi a condus un Bx sau Cx nou

Din constructie este o diferenta foarte mare intre Bx si Cx sau GSA.
La Bx, din necesitatea de a folosi o platforma comuna cu Peugeot (309/405) cei de la Citroen au folosit pentru prima data o suspensie McPherson adaptata.
Astfel tinuta de drum s-a imbunatatit, disparand ruliul prezent la modelele anterioare, dar confortul a avut mult de suferit.
In plus, situatia se inrautateste in timp deoarece se uzeaza cilindrii fata si incep sa "agate" lucru neintalnit la modelele mai vechi.
Desi eu nu sunt cel mai potrivit sa vorbesc despre confort, masina mea fiind modificata pentru condus in forta, iata o statistica a problemelor care pot diminua confortul:
1. Sfere incorect alese sau incorect incarcate. La Bx, pentru confort maxim, parametri sunt urmatorii:
Fata: 55bar/1.8 diametrul orificiului de amortizare/500cc (volumul sferei)
Spate: 40/1.1/400cc
2. cilindrii fata care "agata". Cand schimbi inaltimea masina nu urca dintr-o singura miscare ci in mai multe salturi.
3. Rulmetii de brat spate sparti. Cand masina are inaltimea maxima rotile din spate trebuie sa fie perpendiculare pe sol. Daca stau asa / -- \ atunci rulmentii sunt dusi si suspensia spate e dura.
4. Inaltime incorect reglata, mai mare decat decat cea definita de fabricant.
Incearca sa mergi cu un GS sau CX sa vezi diferenta

Si la gropi?!
Catalin!
Sunt de acord cu problemele pe care le enumeri. Eu am schimbat rulmentii de pe spate asa ca nu mai sta cracanata.
E drept ca mesterii mei imi incarca sferele dupa cum primeste fiecare. Nu stiu daca respecta precis standardul.
Cilindri din fata agata un pic. Eu am pus-o pe seama pompei hidraulice care merge greu.
Stiu ca masina mea nu e perfecta! Si eu observ ca ruliul este diminuat, ca la denivelari usoare e ca o barca care te leagana frumos.
Dar intrebarea ramane: Cum se comporta una cu toate astea in stare perfecta? Tot asa da in gropi?
Sunt de acord cu problemele pe care le enumeri. Eu am schimbat rulmentii de pe spate asa ca nu mai sta cracanata.
E drept ca mesterii mei imi incarca sferele dupa cum primeste fiecare. Nu stiu daca respecta precis standardul.
Cilindri din fata agata un pic. Eu am pus-o pe seama pompei hidraulice care merge greu.
Stiu ca masina mea nu e perfecta! Si eu observ ca ruliul este diminuat, ca la denivelari usoare e ca o barca care te leagana frumos.
Dar intrebarea ramane: Cum se comporta una cu toate astea in stare perfecta? Tot asa da in gropi?
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Re: Si la gropi?!
DD scrie:Catalin!
Sunt de acord cu problemele pe care le enumeri. Eu am schimbat rulmentii de pe spate asa ca nu mai sta cracanata.
E drept ca mesterii mei imi incarca sferele dupa cum primeste fiecare. Nu stiu daca respecta precis standardul.
Cilindri din fata agata un pic. Eu am pus-o pe seama pompei hidraulice care merge greu.
Stiu ca masina mea nu e perfecta! Si eu observ ca ruliul este diminuat, ca la denivelari usoare e ca o barca care te leagana frumos.
Dar intrebarea ramane: Cum se comporta una cu toate astea in stare perfecta? Tot asa da in gropi?
Dragos,
Nu stiu prea bine ce intelegi tu prin "da in gropi" dar cand am luat-o pe a mea gropile mari se simteau foarte putin fata de dacie spre exemplu.
Singura chestie neplacuta mi se pare cand treci oblic peste linii de tramvai si se clatina aiurea stanga-dreapta. Asta cred ca e din cauza barei stabilizatoare fata care are diam de 23mm fata de dacie 19-20 cred.
Re: Si la gropi?!
salut!
merg puse pe bx sfere de GSA-scrie pe orificiul de amortizare 0.6-e posibil? cu cit orificiul e mai mare cu atit e mai moale suspensia?
merg puse pe bx sfere de GSA-scrie pe orificiul de amortizare 0.6-e posibil? cu cit orificiul e mai mare cu atit e mai moale suspensia?
mai "reactivez" o data subiectul
dupa ce am incarcat cele 4 sfere de suspensie (cele din fata erau la 30 atm si cele din spate l a25, parca), am observat o oarecare "intarire" a suspensiei (in afara de faza cu 4 pers. si bagaj...), adica gropile si denivelarile se simt mai tare.
ma gandesc ca n-ar fi trebuit sa se intample chiar asa....
ce ziceti?

dupa ce am incarcat cele 4 sfere de suspensie (cele din fata erau la 30 atm si cele din spate l a25, parca), am observat o oarecare "intarire" a suspensiei (in afara de faza cu 4 pers. si bagaj...), adica gropile si denivelarile se simt mai tare.
ma gandesc ca n-ar fi trebuit sa se intample chiar asa....
ce ziceti?
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Mai incearca sa mai ungi si cilindrii suspensie fata. Poti sa o faci ridicind mansonul de cauciuc si aplici vaselina siliconica (e alba si are proprietatea ca nu isi modifica proprietatile atunci cine contaminata) sau poti sa picuri LHM prin cele 2 gauri din capatul cilindrului (sub sfera). Varianta cu LHM are dezavantajul ca necesita repetitia cam la 2 saptamini. Varianta cu vaselina siliconica are dezavantajul ca e scumpa si necesita mai multa munca si mai ales atentie (vezi postul meu de anul trecut cu ruperea recuperatorilor de LHM - eroare intre volan si tetiera).
O alta cauza a intaririi suspensiei ar fi colmatarea instalatiei hidraulice, dar e putin probabil, pentru ca din cite stiu eu, masina ta a facut o cura cu hydraurincage anul trecut.
O alta cauza ar fi ca sferele sa isi fi pierdut din presiune. Putin probabil, dar nu imposibil.
O alta cauza a intaririi suspensiei ar fi colmatarea instalatiei hidraulice, dar e putin probabil, pentru ca din cite stiu eu, masina ta a facut o cura cu hydraurincage anul trecut.
O alta cauza ar fi ca sferele sa isi fi pierdut din presiune. Putin probabil, dar nu imposibil.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO