sfera centrala-intrebare

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 07-Mar-2009 19:25

ms de raspuns....trebuie studiata problema...
nu stiam ca exista si garnitura patrata :wink:

deci pierderile pot surveni de la mai multe componente... deci in afara de cilindrii fata(de care stiu sigur), voi ce ati suspecta? conjunctorul?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 08-Mar-2009 00:44

de regula, cele mai mari pierderi apar la dozatorul de frana, chiar si in cazul in care sta masina sus (daca pierde mult pe circuitul de fata), apoi la disjunctor, sau, poate sa fie disjunctorul decalibrat (cele 2 valori foarte apropiate. la mine cel putin a fost asa ceva, presiunea se pastra in instalatie, dar disjunctorul era zapacit. poti sa faci un test: pornesti motorul, astepti sa se ridice, sa se calmeze, apoi il opresti si pui repede contactul. din momentul in care ai oprit motorul, incepi sa cronometrezi sa vezi in cat timp se aprindebecul de la hidraulica cu contactul pus. (sper ca la bx sa tina figura, la cx asa faceam si la xm). daca se aprinde imediat, sunt pierderi. daca stau stinse mai mult de 30-40 de secunde, este disjunctorul zapacit. vezi sa nu calci pe frana in timpul asta. toata treaba asta e valabila doar daca esti sigur ca sfera este ok.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 08-Mar-2009 08:16

Dozatorul l-am schimbat acum un an de pe o masina adusa de afara. Am pus model nou de dozator si am pus conductele ca si la mine. Pe furtunelul de retur mai da ce-i drept..dar nu mult. De lasat, masina nu se lasa de spate decat dupa o zi-doua, dupa toane!. De fasait, mai fasaie (dar eu cred ca toate fasaie dupa ce mergi cu masina mai mult).Am obs ca fasaie cand e cald afara. Eu am schimbat dozatorul deoarece imi ramanea pompa hidraulica blocata din cauza dozatorului vechi.(si in plus se si lasa masina de spate dupa cateva ore) si imi si infrana rotile. De cand am schimbat dozatorul, nu mai am problemele astea.

Cand pornesc masina, becurile se sting dupa 1-2 sec. Daca opresc masina si pun contactul imediat, becurile stau stinse si se aprind dupa vreo 3 secunde. E de bine sau nu?
Am sfera centrala ok. Problema e ca si daca pun una sparta tot cam la fel face (hai sa zicem ca tacane o data la 1-2 sec si nu la 3-4 sec..deci nu e mare diferenta). Oricum, cu una sparta tacanitul suna altfel.,,asta cel putin la mine..

Sa fie disjunctoul decalibrat? Ce inseamna asta? Si daca schimb cilindrii fata de care stiu ca sunt uzati..se schimba situatia?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 08-Mar-2009 13:47

daca aveai cilindii fata uzati sa piarda rau detot, iti facea masina sus-jos de nebuna, deoarece corectorul nu apuca sa compenseze repede pierderile. din ce spui tu, adica dozatorul nu da mult pe retur si sfera este buna, concluzia este disjunctorul (eu stiam ca nu ai servo)
mai verifica asa: scoate pe rand furtunele din vas, si vezi daca vine pe vreunul ulei mult, dar pe cel de la pompa si cel de la disjunctor sa nu le scoti.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 08-Mar-2009 15:46

Nu, nu am servo!
Pai normal ca nu imi salta masina de fata..decat ca pica repede de fata. Si o data mi-a si spart furtunele de retur la un clindru fata si pierdeam ulei..de aici stiu eu ca nu sunt chiar grozavi..
Mai..dozatorul nu e nici f bun, dar nici prost nu e. Cand l-am pus eu acum un an era f bun, dar intre timp a mai inceput sa fasaie..(destul de slabute dozatoarele la BX)

Totusi, nu ar trebui sa tacane asa des... corect?destul de dubios.. De cand am luat eu masina tacane asa.(deci de 2 ani)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 13-Mar-2009 17:41

a..inca o intrebare mai am..sfera centrala are vreun cod dupa care se comanda la magazin?
A..si rectific..e 110 ron una Technosir..dar nu stiu sa faca diferenta intre centrala si roata cei de la magazin.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 14-Mar-2009 11:35

Am gasit. Stia seful magazinului cum sa comande si marti imi aduce o sfera centrala. Pret final : 100Ron.Am si achitat-o.
Sincer..decat sa iau una s-h care se vinde cu 60-70 ron mai bine iau cu 100 ron una de la magazin. Nu se merita sa iei de la alte masini..nu castigi mai nimic la pret.O fi ea tehnosir..dar nici alea s-h de la dezmembrari nu stii cat de bune sunt. Si decat 70 ron pe una de la dezmembrari, mai bine 100 ron pe una tehnosir.De ce sa le dau eu la dezmebrari 70 lei pe una s-h? Nu..nu..sunt absurzi sincer.Daca era incarcata si verificata, da..merita 70.Sa stea cu ele..ca nu dau mai mult de 40-50 pe o sfera s-h la dezmembrari.

Eu mi-am luat sfera pt ca nu stiu daca a mea e buna. Si nu o dau jos pe a mea doar sa o verific. Nu pot sa o dau jos pt ca nu o mai pot pune la loc...am garnitura f larga si nu mai strange..trebuie alta garnitura.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

sf.c

Mesajde sandor mihai » Sâm 14-Mar-2009 12:34

dj01fad scrie:de regula, cele mai mari pierderi apar la dozatorul de frana, chiar si in cazul in care sta masina sus (daca pierde mult pe circuitul de fata), apoi la disjunctor, sau, poate sa fie disjunctorul decalibrat (cele 2 valori foarte apropiate. la mine cel putin a fost asa ceva, presiunea se pastra in instalatie, dar disjunctorul era zapacit. poti sa faci un test: pornesti motorul, astepti sa se ridice, sa se calmeze, apoi il opresti si pui repede contactul. din momentul in care ai oprit motorul, incepi sa cronometrezi sa vezi in cat timp se aprindebecul de la hidraulica cu contactul pus. (sper ca la bx sa tina figura, la cx asa faceam si la xm). daca se aprinde imediat, sunt pierderi. daca stau stinse mai mult de 30-40 de secunde, este disjunctorul zapacit. vezi sa nu calci pe frana in timpul asta. toata treaba asta e valabila doar daca esti sigur ca sfera este ok.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 14-Mar-2009 12:38

dj01fad scrie:de regula, cele mai mari pierderi apar la dozatorul de frana, chiar si in cazul in care sta masina sus (daca pierde mult pe circuitul de fata), apoi la disjunctor, sau, poate sa fie disjunctorul decalibrat (cele 2 valori foarte apropiate. la mine cel putin a fost asa ceva, presiunea se pastra in instalatie, dar disjunctorul era zapacit. poti sa faci un test: pornesti motorul, astepti sa se ridice, sa se calmeze, apoi il opresti si pui repede contactul. din momentul in care ai oprit motorul, incepi sa cronometrezi sa vezi in cat timp se aprindebecul de la hidraulica cu contactul pus. (sper ca la bx sa tina figura, la cx asa faceam si la xm). daca se aprinde imediat, sunt pierderi. daca stau stinse mai mult de 30-40 de secunde, este disjunctorul zapacit. vezi sa nu calci pe frana in timpul asta. toata treaba asta e valabila doar daca esti sigur ca sfera este ok.

m-am grabit.la bx nu se poate face testul asta pt. ca presiunea uleiului motor scade aproape instantaneu dupa oprire iar asta duce la aprinderea tuturor becurilor rosii.in schimb se poate lua informatia direct de pe vana de securitate,e accesibil firul si e minus deci iti mai trebuie un plus direct de pe baterie.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 14-Mar-2009 18:53

pai e simplu atunci... trebuie doar un bec dinala mic de bord si 2 bucati de fir :D

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 14-Mar-2009 19:32

Aha
Deci o sa fac testul. Din ce am inteles eu: pornesc masina..o las un pic...iar apoi beculetul de control ce ar trebui sa faca dupa ce opresc masina, dar las contactul pus? Daca ramane stins mult timp sau daca ramane aprins e dus disjunctorul?Sau cum?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 14-Mar-2009 21:28

nu trebuie pus contactul daca te legi direct la vana.mai bine gindeste-te tu decit sa intrebi ,asa o sa si intelegi.becul trebuie sa ramina stins cit mai mult.cind se aprinde in vana mai sint doar vreo 80 de bari daca nu ma insel.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 14-Mar-2009 21:30

Weekend-ul viitor cand ma intorc acasa o sa fac si testul.Atunci o sa dau si sfera jos..pun pe cea care o sa imi vina pe comanda..
Ms de sfaturi. Si ..prin absurd..daca ar fi conjunctorul..ce ar fi d facut?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 15-Mar-2009 08:22

schimbat
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 15-Mar-2009 10:58

150 ron imi cerea cineva pe un conjuctor anu trecut..avea multe si stiu ca sunt bune..de pe masini care nu au circulat in romania.Sa vad daca are exact modelul meu..
Oricum, eu sper sa fie bun conjunctorul. Cand imi vine sfera sa o pun ma voi convinge(fac si testul cu beculetul

oricum, voi spuneti ca daca am sfera incarcata nu ar trebui sa tacane asa des, nu?Si chiar daca as avea pierderi mari in sistem(nu am chiar asa totusi)..nu ar trebui sa tacane des.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo