Hydrorincage!

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 21-Oct-2004 17:05

Nu vreau sa transform acest loc intr-unul ostil Citroenului, dar nici nu e cazul sa ne inchinam la zei falsi...Asadar, la o masina normala suspensia nu se reconditioneaza, adica trebuie sa cumperi amortizoare noi. De acord. Dar stii cat se poate merge cu unele vechi? Am un amic care are un Volvo din 79 si are amortizoare moarte, daca incarca masina nu mai poate urca nici o bordura ceva mai rasarita. Probabil, acele amortizoare nu sunt schimbate de 15 ani, daca nu cumva sunt cele originale! Ei si? Merge foarte bine cu ele, nu l-au lasat niciodata in drum, ca un BX bine intretinut!
Spui ca BX-ul trebuie intretinut in service ca lumea. Dar ce vrei mai mult decat un BX al unui patron de service Citroen? Asta e al meu si, dupa o jumatate de an, a crapat de doua ori hidraulica! In schimb, un amortizor, chiar daca e slab, nu crapa! Asta e diferenta! Si n-ar fi o problema daca ar crapa, dar nu mai poti pleca din drum cu el, daca esti cu nevasta si copilul pe Transfagarasan, lasi BX-ul acolo si-l iei la pastele cailor!
In fata acestei perspective, ce sa mai zic de amortizoarele care nu ofera confort?
Si, apropos, de unde ideea ca BX-ul e cea mai confortabila masina la suspensie?
Mie mi se pare si asta o mare basneala. Eu am avut 5 BX-uri si doar doua erau mai elegante la mers, alte trei erau comparabile cu masinile cu suspensie normala, ba chiar stateau mai rau la capitolul amortizare. Oare ma credeti? Veti spune ca din cauza ca nu am intretinut bine suspensia. Dar masinile normale sunt bine intretinute la suspensie??? Nu cred ca se ocupa cineva special de ele, saracele. Nici n-ai avea ce sa le faci, in timp ce la BX mereu mai cade cate-un furtun sau cate-o sfera, ca sunt multe si vechi! Si complicate ca principiu!
Apoi, ce te faci daca ai probleme cu conductele? Eu am avut o astfel de masina care avea conductele ruginite si hidraulica daramata. Ce mi-a patit sufletul, numai eu stiu! In 3 luni am bagat vreo 200 de dolari in fundul acelei masini, numai cu hidraulica. Credeti ca s-a rezolvat ceva? De unde! Mecanicii mi-au spus s-o vand, caci nu se gasesc conducte si sunt ruginite, deci pot crapa oricand. Asadar, o problema insolubila! Am vandut masina, ce puteam sa fac? As fi preferat sa-i schimb amortizoarele si s-o tin, dar nu aveam cum...
In fine, discutia poate continua la infinit. Sincer, eu unul nu vad nici un avantaj important al hidraulicei, in afara de faptul ca garda la sol e constanta. Dar as prefera sa merg mai atent si sa stiu ca nu risc sa raman in drum daca vrea un furtun vechi (ca toate sunt vechi, n-ai cum sa le inlocuiesti pe toate si sa anticipezi unde crapa!) sa faca BUF!
Asta e parerea mea. Nu consider ca am absoluta dreptate. De altfel, nu am avut decat BX-uri proprietate personala! Dar sunt la sfarsit de cariera!
Va salut pe toti!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 21-Oct-2004 18:48

touche !... cum s-ar zice

fiecare insa cu parerea lui
dar, cum scrie si in dreapta sus pe pagina, aici este forumul PASIONATILOR Citroen
precum se vede, confratele nostru nu a apucat sa faca o pasiune pt BX dupa 5 masini schimbate
nu inseamna insa ca am un "ghimpe" impotriva lui sau resentimente, eu respect opinia fiecaruia
sa-i uram succes pe calea pe care a apucat-o si il mai asteptam pe aici, probabil pe la sectiunea Peugeot
pentru ca, din pacate, o masina veche este VECHE, indiferent ce ii faci

numai bine
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 21-Oct-2004 21:41

Se pare ca discutia a luat o directie nedorita aici !
In cadrul acestui forum doresc sa incurajam dreptul la libera opinie !

Intr-adevar suntem pasionati de aceasta marca dar nu trebuie sa-l hulim pe cel care dintr-un motiv sau altul doreste sa renunte la ea, ci sa-l incurajam astfel incat sa vada avantajele!

Cristi (paco) a deschis un subiect delicat: intretinerea unui Citroen vechi este atat de costisitoare incat sa ne sperie? Nimeni nu poate nega ca un Citroen hidropneumatic necesita o intretinere mai atenta.
Cu toate acestea raspunsul este in acelasi timp afirmativ si negativ.

Afirmativ in special pentru cei care nu se pricep sau nu au timp sa-si intretina singuri masina. Mecanicii fac asta in locul lor cu dorinta de a castiga cat mai mult. Sistemul hidraulic este atat de complex incat (cu putina "bunavointa") poate fi reparat la nesfarsit.
Mecanicii spun ca nu se gasesc conducte hidraulice. Complet FALS ! Toate conductele hidraulice de 3.5mm sunt disponibile la preturi reduse - cumparati conducte de frana de OLTCIT ! Sunt noi si vor rezista cel putin 10 ani de acum incolo.
Furtunele de retur imbatranesc si pierzi tot LHM-ul ! Corect, dar nu te opreste nimeni sa scoti ~ 4 milioane din buzunar si sa schimbi returul functional cu unul nou ! Te va tine 20 de ani si nu vei pierde nici o picatura de LHM !

Negativ:
Lasand de-o parte principiul definitoriu al romanului ( faimosul "merge s-asa !) sa facem o comparatie:
4 amortizoare noi pentru o masina de vechimea BX-ului = 6 milioane.
Durata de functionare IN PARAMETRII constructivi ~40000km ~ 4 ani.
La 2 schimburi de amortizoare se inlocuiesc si arcurile (nu stiati, nu-i asa?) =3-4 milioane.
Incarcat 5 sfere 1.5 milioane. Durata de viata in parametrii ~ 3 ani.
Schimbat conducte hidraulice+retururi ~ 5 milioane. Durata de viata: pana dam masina la casat.

Lucrurile se schimba numai daca vrem sa fim Romani si sa mergem cu amortizoarele 100.000 km in cea mai deplina nesiguranta.

Alte avantaje ale Bx-ului:
Pret de achizitie foarte mic
Pretul pieselor (altele decat cele de hidraulica) foarte mic.
Masina incapatoare si rapida pentru vremea ei
Foarte stabila, confortabila si cu niste frane mult peste concurenta
Consum foarte mic la versiunile diesel
Cu cauciucuri de iarna merge tare bine pe munte iarna :)

Dezavantaje:
Pret de revanzare scazut (desi daca iti iei astazi un BX diesel cu 2000E peste un an o sa valoreze tot atat)
Foarte putine exemplare scapate de "mecanicul" roman. :(

Mai vreau sa spun ceva: eu am masina de 9 ani si peste 200000km !
In acesti 9 ani am avut urmatoarele incidente majore legate de hidraulica:
- s-au spart 2 sfere
- am schimbat pompa hidraulica
- schimbat dozatorul de frana
- schimbat distribuitorul de servo
- schimbat o singura conducta de presiune si cateva de retur.
- am pierdut in total <10L de LHM
- am ramas in drum de 2 ori, din cauza lipsei de intretinere preventiva.
- Apropo de intretinerea preventiva - nu practic - nu am bani de ea !

Recunosc ca am totusi un avantaj: eu sunt unicul proprietar in .ro !

Concluzia? O las pe seama fiecaruia...

Oricum asa cum spunea si "draku" orice masina veche are bubele ei !

PS Paco are unul dintre cele mai bine intretinute Bx-uri de pe piata. Daca vreti un diesel si sunteti pregatiti sa bagati un ban intr-o chiulasa noua sau sa acceptati un consum marisor de ulei, nu ezitati ! :wink:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 21-Oct-2004 21:49

Nu ne inchinam la zei falsi, insa masini sh in stare buna nu prea exista, iar masinile noi se fac la norma, aproape ca stii cit te va tine o componenta sau alta (daca te uiti si pe alte forumuri, intelegi ce vreau sa spun). Nici macar la cele noi si cu renume nu esti scutit de probleme.
Sint perfect constient ca hidraulica e deopotriva punctul forte si punctul slab al acestei masini. Imi aduc aminte cum, cu ani in urma veneam de la tara cu Dacia break al lui taica-meu si spatele masinii uneori atingea soseaua. Ei bine, asta n-o sa se intimple la un BX. Si tot asa imi aduc aminte ca atunci cind am luat masina si am fost cu ea sa-i pun alarma, mi-a pocnit conducta hidraulica principala, fix in dreptul unui service...
Amicul tau cu Volvo poate pati ce pateste un BX cu sferele descarcate: poate sa rupa ceva pe la masina. Plus ca distanta de frinare creste semnificativ, lucru care la un BX nu se intimpla.
N-am zis ca BX-ul trebuie intretinut in service. Asa ar trebui sa se intimple, dar eu nu prea stiu service-uri unde se poate intretine decent o masina hidraulica. Daca stii/afli vreunul spune pe forum. Insa vezi si tu: cei care ar trebui sa intretina masina spun sa o vinzi, adica sa pasezi o problema, pe care ei ar trebui sa o rezolve, altuia.
Referitor la comparatia masina hidraulica/masina normala, cred ca stii deja ca BX e cel mai slab ca si confort dintre cele hidraulice (pentru ca partajeaza niste componenete cu Peugeot-ul 405). La CX si XM (pentru ca astea sint modelele cu care m-am dat), se simte clar ca e altceva. Apoi stii ca lucrurile sint relative: ceea ce nu intelegi e complicat, ceea ce intelegi si stii deja, e floare la ureche...
Si eu am luat masina cu conductele ruginite. Si stii ce am facut? Le-am "pictat" pe toate cu ulei ars. Si s-a vazut efectul.
Acum ti-ai luat o masina normala si o sa vezi avantajele si dezavantajele ei comparativ cu o masina hidraulica. E alegerea ta si daca tu esti fericit, eu nu am motive sa fiu altfel.
Bafta tuturor!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 22-Oct-2004 08:00

Recunosc, am fost cam rau cu BX-ul meu, care nu merita un asa tratament, dar eram suparat! Catalin are dreptate, eu am unul dintre cele mai bune BX-uri de pe piata la ora asta (nu ma laud, dar orice BX-ar se uita la al meu ca la urs, arata foarte fain), asa ca...ma despart greu de el. Inca nu am facut-o, dar, daca cineva imi ofera suma de bani de care am nevoie ca sa trec la Peugeot-ul 309, fac pasul! Altfel, nici nu ma gandisem inainte sa-l vand. Ca dovada, am schimbat cureaua de distributie cu cateva zile inainte, am incarcat sferele, am curatat hidraulica, am schimbat uleiul si filtrul etc. Masina are o singura problema care ma chinuie, se infraneaza putin dupa ce calc pedala de frana. Pur si simplu ma exaspereaza, azi ma duc din nou cu ea la un mecanic, sa-mi curete etrierele, desi la Ciocarlan mi s-a spus ca e dozatorul de frana. Sunt insa Toma necredinciosul, vreau sa mai incerc odata varianta mecanica, nu hidraulica.

Aveti dreptate, daca stii sa te porti cu hidraulica, nu te va trada miseleste, dar problema e ca in Ro nu sunt conditii normale de intretinere. Discutia noastra o dovedeste. Daca am nevoie de o interventie la hidraulica, trebuie sa fac un drum de 30 km in oras, pana in Pantelimon, caci unde sa ma duc? Cine se baga la asa ceva? In nici un caz un mecanic obisnuit. Mi-aduc aminte ca atunci cand am avut probleme cu hidraulica, m-am inchinat ca s-a intamplat chiar aproape de Ciocarlan, altfel nu stiu cum ajungeam la destinatie. In schimb, la o masina normala, cat de cat, poti sa mai intervii si la service-uri oarecare. Eu va inteleg pasiunea si o respect, eu insumi am fost mandru ca am "sfere" in loc de amortizoare, dar eu chiar nu ma pricep la mecanica si ma tem ca dracu de tamaie sa nu raman in drum din cauza suspensiei.

Inca ceva. De cand intru pe acest forum, incep sa pricep care sunt chichitele BX-ului. Discutiile de aici imi dau curaj, iata, zic, sunt oameni care ar putea sa ma ajute la necaz, cu un sfat, cu o informatie. E mare lucru sa stii ca nu esti singur pe lume, iar acest forum chiar te ajuta. Dar eu nu pot sa apelez la voi ca la mecanici, nu am cum! Asa ca ajung tot la mana dansilor, iar dansii...fac ce stiu. In fond, am vazut ca si mecanicii au un dispret cvasi-suveran pentru BX, pe care nu-l inteleg, dar il constat. Toata lumea zice ca Peugeot-ul e "altceva", ca e mult mai fiabil etc. As vrea sa vad cum e si cu aceasta minune...

In afara de voi, un singur mecanic am intalnit care sa iubeasca hidraulica. Din pacate, e tare departe, in provincie, in Teleorman, de unde "provin" eu. Nu ma poate ajuta nici el...

Cred ca ce a scris Catalin e foarte adevarat, el chiar are experienta. Tabloul lui e realist: nici anti-BX fara argumente, dar nici pro-BX numai cu sufletul. Marea deosebire intre el si "restul lumii" (unde intru eu) este ca eu am vrut o singura data sa schimb un releu si l-am distrus! De atunci, nu mai pun mana pe nici o piesa, pur si simplu sunt neindemanatic ca un urs adormit! BX-ul nu e pentru un om ca mine, care n-ar putea sa puna nici un colier daca ii crapa un furtun in drum!

Va tin la curent cu desfasurarea evenimentelor...

niros
pasionat
Mesaje: 158
Membru din: Mar 14-Sep-2004 11:36
Localitate: tg-jiu

raspuns

Mesajde niros » Sâm 23-Oct-2004 11:30

Nu trebuie sa fi chiar asa de suparat pe bx. Pe al meu l-am cumparat in martie si vreau sa-ti spun ca am fost destul de rezervat in legatura cu comportarea ulterioara a masinii. Dar dupa un reglaj de carburator care a redus consumul de la 12l/100 km la 6-5-7.5l/100km in consitii de exploatare normala am facut un drum de 6000 de km care a cuprins Romania, Ungaria, Austria, Germania, Franta, Italia si retur. Vreau sa spun ca in conditiile in care am avut 5 persoane adulte si bagaje full am consumat in medie 8.3l/100 km la viteze de 130-150 km/h. Si nu am avut nici un fel de probleme. In general mai am si eu mici probleme dar le voi rezolva pe rand. Cea mai mare deocamdata este ca se lasa foarte repede dar cand se ridica e beton. Sper s-o rezolv cu hydraurincage. Pana la urma este si o chestie de pasiune. Dar nu stiu cate masini cu 17-20 ani vechime s-ar comporta asa ca un bx. Eu folosesc ulei agip 0w40 si nu am nici un fel de probleme cu motorul.
Imi cer scuze pentru interventie,
Sorin Dobrescu
Tg-Jiu

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 23-Oct-2004 17:45

Nu sunt chiar asa suparat, mai ales ca am observat in ultima vreme ca nu se mai infraneaza asa rau! Se pare ca nu vrea sa plece de la mine! E, totusi, o masina buna!

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Sâm 23-Oct-2004 18:33

pentru paco:parerea mea este ca daca ai mai avut pana acum inca 4 bx-uri si vrei sa-ti cumperi un P 309 :shock: este ca nici unul din acele bx-uri nu au fost puse la punct si nu ti-au oferit satisfactia care mi-au oferito mie cele doua diesel-uri(BX) pe care le-am avut.Sa nu crezi ca daca iti iei P 309 nu o sa mai ai probleme....asta e, pentru ca sunt masini vechi si trebuiesc intretinute si verificate mai des.D.p.d.v. al suspensiei si al confortului BX-ul este superior majoritatii automobilelor generatie 2004 exceptie facand desigur C5 si Xantia(ca fiabilitate depaseste chiar XM-ul) si unele modele de BMW de clasa lux si sport care sunt echipate cu ..... ghici, suspensie hidraulica!!!Un BX pus la punct (ceea ce nu este foarte costisitor ci doar iti trebui vointa ) este mult mai confortabil decat un Passat din 2004.Asta iti spun pentru ca am mers cu amandoua.Iar diferenta de pret intre ce poate sa ofere una si cealalta este colosala ,dupa parerea mea.Un bx sta pe curbe exemplar si confortul nici nu se pune problema , franele sunt comparabile poate chiar mai bune fara atatea facilitati de care dispune passatul,iar airbagurile si incalzirea in scaune nu prea ar costa 20.000 de euro in plus fata de 2000 de euro cat costa un bx bun. Pozitia si felul cum stai pe scaunul soferului,in fata volanului si felul cum te simti la volanul unui bx este comparabil cu clasele de lux 2004.DAR IN 1982 ?! Cum te-ai fi simtit atunci?Uita-te cum arata passatul atunci :lol: .
La o masina cum este bx-ul trebuie sa ai grija de anumite lucruri si anume sa verifici conductele si furtunele de hidraulica si sa schimbi pe cele imbatranite sau corodate.Este normala aceasta operatie deoarece masinile noastre sunt de mult timp aduse in tara si foarte putini se pricep la ele rezultand ca aceste conducte si furtanse hidraulice nu au fost schimbate niciodata si s-au imbatranit in timp...Te asigur ca daca faci aceasta operatie nu vei mai avea probleme cu suspensia evident folosind numai LHM.Fara suparare, eu nu cred ca esti un fan adevarat CITROEN si mi se pare foate ciudat cum dupa 5 bx-uri vrei sa treci la p 309.De ce atata istorie cu bx-urile si dintr-o data renunti...?Si eu vreau sa fac un upgrade , 8) dar la o XANTIA.Va trebui sa mai astept si sa mai muncesc...
Numai bine si mai gandestete ,ca nu toate BX-urile au probleme la suspensie! :)

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Sâm 23-Oct-2004 18:57

Si daca se infraneaza masina (se testeaza pe plan inclinat usor si daca lasi masina pe liber,atentie, cu motorul pornit, nu o ia la vale atunci este infranta ;poti sa apesi pe frana inainte si apoi sa eliberezi)nu mai astepta si schimba-i 'pompa' de frana localizata in dreptul pedalei de frana, sub capota in spatele motorului.Sigur acest dozator este de vina deorece ataunci cand franezi se deschide o valva care permite fluidului hidraulic sa treca spre conductele de frana si dupa ce iei picorul de pe pedala de frana in mod normal acea valva ar trebui sa se inchida si sa nu mai treca lhm ca sa actioneze franele.La tine ramane deschisa... :( .Costa in jur de 1.500.000 lei cu manopera cu tot si crede-ma vei observa o diferenta extraordinara in legatura cu acceleratia ,cofortul si placerea de a conduce la drum intins si nu in Bucuresti :) .De altefel nici spatele masinii nu se va lasa repede.
Ca sa fii sigur ca asta este problema ,dupa un drum in afara atinge rotile si daca acestea ard sigur sigur asta era.
Numai bine!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Sâm 23-Oct-2004 19:06

eu, de exemplu, am schimbat dozatorul ("pompa") de frana din cauza ca masina nu mai frana bine, insa roata din stanga-fata tot se incinge un pic, de unde trag concluzia ca etrierul este de vina (sau cablul de frana de mana la care am umblat eu mai demult) dar pana acum nu m-am invrednicit sa ma uit la el sa vad ce are. ce pot cere de la o masina de 16 ani si care a avut mai multi proprietari in Romania?
si, paco, ai grija, de cele mai multe ori prietenii si cunostintele te"tzepuiesc" !
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 23-Oct-2004 19:32

Va multumesc pentru atitudinea de incurajare! Chiar ma simt prost ca, dupa ce am facut praf BX-ul aici, pe acest forum, primesc astfel de mesaje de solidaritate.
Problema mea e, cred, nu dozatorul de frana (nu pasaie, nu da lichid pe retur, nici nu se lasa imediat de spate - dureaza 15-20 minute), ci, mai degraba, pistonasele care au ramas blocate, nu sunt curatate bine etc.
Asta e parerea mea, dar nu stiu inca daca e asa, caci n-am ajuns sa curat bine etrierele si pistonasele si sa vad daca se mai infraneaza. Daca si dupa curatare e la fel, e clar ca e vorba de dozatorul de frana. Zilele urmatoare voi fi edificat. Culmea e ca nu se infraneaza la drum lung, ci numai daca apas pedala de frana cu tarie, deci problema e in oras, la drum nu se infraneaza deloc. Daca ar fi dozatorul, n-ar trebui sa se infraneze mereu, chiar daca nu calc pedala? Asta imi da sperante ca nu e el de vina (si totul va fi mai ieftin).
Chiar am venit azi de la un drum mai lung si masina a mers incantator, leganata nevoie mare! E ciudat, e clar ca o masina merge dupa cum e si inima omului, daca tii la ea, parca incepe sa asculte!
Nu prea stiu ce sa zic de problema asta. Inca odata, se infraneaza, dar numai in oras, cand solicit mult frana, afara, deloc! Ce sa fie, ce sa fie???
Inca odata, multumes de ajutor!

Pt. Cit16v Chiar merge mai bine un BX decat un Passat nou? Asta e culmea mecanicii, eu urasc de moarte masinile nemtesti, ar fi frumos sa am in maneca un astfel de argument forte impotriva celor care le salta in slavi...M-am saturat sa aud despre fiabilitatea nemteasca, despre finisajele perfecte, cand, de fapt, masinile frantuzesti au stil inainte de a avea finisaje (au si asa ceva!), iar cele nemtesti au interioare sumbre, de oameni primitivi! Un BX e de o mie de ori mai fain inauntru decat un Passat din vremea lui, ba chiar e mai bine finisat...

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Sâm 23-Oct-2004 20:43

Ma bucur sa aud pareri de bine si despre masinile frantuzesti nu numai de cele nemtesti!Si eu sunt de aceeasi parere ca tine ,intr-adevar cele frantuzesti au linii mult mai armonioase si mie mi se par ca sunt si mai "elegante" ca sa zic asa :) .Cu privire la culmea mecanicii eu cred ca s-a aceasta atins atunci cand Citroen impreuna cu inginerii lui au pus in productie suspensia hidraulica 8) .
Cu privire la BX vs Passat sunt convins ca un bx pus la punct cu telescoape noi si motor turbo diesel de 90 de cai(cred ca-l stii :) ) intrece in materie de confort al trenului de rulare un passat TDI 130 CP si chiar din punct de vedere al performantelor dinamice este apropiat,iar din punct de vedere al filtrarii denivelarilor si al stabilitatii pe viraje tinand cont ca bx -ul nu are atatea facilitati, este comparabil ,daca nu mai bun.Repet insa ,bx-ul sa fie pus la punct,telescoape,planetare , bucsaraie,tiranti,bielete de directie(nu neaparat noi ).Normal ca passatul este mai bine izolat fonic si are lumini albastre la bord ,dar din punct de vedere al mecanicii nu este deosebit de masinile cu suspensie pe telescope cu gaz.Si din punct de vedere al pretului ,x-ul este net superior la ce poate;ca n-are calculator de bord si nu mai stiu ce alt accesoriu e adevarat dar nici diferenta de 20.000 de euro nu acopera aceste "minunatii ale tehnicii".Eu am facut comparatia asta si din "rautate" pentru ca mi se pare prea scump un passat.Unchiul meu si-a cumparat un passat nou(full cu piele,computer,etc) si am putut sa fac aceasta comparatie.Degeaba am incercat sa-l conving pentru un C5 dar stiti cum e daca toti isi iau passat ...
Sa nu ma intelegi gresit,normal ca passatul e passat si e nou ,dar diferenta uriasa de pret dintre el si un bx nu releva performantele care ar fi trebuit net superioare.
Sunt sigur ca noi ,proprietarii de bx-uri suntem convisi de treaa asta ,dar mai ramane sa convingem si restul lumii ca asa este si nu ca daca este nemteasca nu are compartie si e cea mai tare.
Numai bine !
P.S. Sunt sigur ca o Xantia din 99 este mai buna decat un passat,ca sa nu mai vorbesc de un C5!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Sâm 23-Oct-2004 20:58

stii cum mi-am dat seama ca vechiul dozator avea o problema si lasa lichidul sa treaca chiar daca nu apasam pe pedala de frana ? (de fapt catalin-wld, ca eu la ora aia nu stiam prea multe)
dupa ce mi-a schimbat LHM-ul vechi cu lichid de curatare, a trecut la aerisirea franelor, iar la etrierul din stanga-fata, cand a deschis aerisitorul curgea un pic de lichid fara sa apas pedala, deci, logic, trecea lichid prin dozator si frana roata.
PS
treaba aia cu masina care merge dupa sufletul omului char e adevarata ! io am si un Trabant (masina nemteasca, de... ) si dupa ce am luat-o pe asta, ca la inceput, stai pe langa ea, curat-o, ma rog, stiti si voi cum e.... nu ziceti ca mi-a facut figuri trabi cand am vrut sa fac un drum cu el? eu il lasasem in parcare in perfecta stare (....adica functiona bine...) da' el acum facea nazuri, se oprea motorul, nu tragea, etc
vorba unui coleg trabantist: "pai daca-l tradezi ? e gelos"

PS1
iar despre masinile nemtesti, fiabilitate, finisaje, etc, nu mai sunt ce au fost odata, am un prieten care si-a luat din germania un opel vectra din 1995 si pe care am descoperit ca scrie fabricat in Belgia, sau cam asa ceva
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Sâm 23-Oct-2004 21:01

E cam dubioasa problema ta.Din ce zici nu pare a fi dozatorul... :? Daca la drum lung nu se icalzesc toate rotile si nici nu scartaie placutele de frana pe disc consumandu-se mult mai repede,inseamna ca nu ar fi de la dozator.Daca numai in oras ramane infranata s-ar putea sa fie de la cilindreii de frana care nu se mai retrag de pe placute ,(in oras franand mult mai des).Curata etrierii si scoate si cilidrii de frana si polizeaza-i putin la varf ca sa se retraga mai repede,eu asa am procedat si n-am mai avut probleme.
Coboara pe plan inclinat cu motorul pornit pe liber(inprealabil calcand frana si eliberand apoi)?
Daca ar fi dozatorul ar trebui sa-ti ramana infranata si la drum lung si mereu ,imediat ce ai pornit motorul.E normal sa te enerveze chestia asta :) ,am trecut si eu prin aceeasi problema ,numai ca la mine a fost dozatorul... Sa ne tii la curent dupa ce vei curata etrierii!
Bafta!

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Sâm 23-Oct-2004 21:22

Pt draku:Te salut! S-a suparat trabi ca ti-ai luat bx! :) Normal ca e gelos ,ar vrea si el sa-l mai bagi in seama. :)
Cu dozatorul de frana toti am avut sau vom avea probleme.Nu prea au fost schimbate sau au fost schimbate tot cu mana a 2 a , e normal sa apara probleme...Daca e defect in momentul cand pornesti motorul nu mai inchide valva si se infraneaza rotile chiar daca nu apesi pedala.Bine ca mai exista piese de schimb! :)
Numai bine si la cat mai putine surprize neplacute cu "jumatatile"(ma refer la bx-uri :) )
P.S. Nu va duceti la mecanici care nu se pricep si nici la tzepari!Mai bine va informati unde gasiti cat de cat sa stie despre hidraulica pentru ca altfel va distrug masina , la propriu!


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11708
    Cel mai nou membru Ibr_subaib