Reglaj suspensie

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 03-Noi-2004 19:30

Nu vreau sa-l contrazic pe "paga" dar inaltimile date in Haynes precum si in alte documentatii vazute de mine sunt:
166 (+10; -7) fata si
223 (+10; -7) spate, folosind cauciucuri 165/70R14

Inaltimile se masoara de la sol pana la traversa puntii fata/spate.

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Mie 03-Noi-2004 21:54

Eu am gasit valorile pentru inaltime intr- o carte pentru BX 19 berlina si break(benzina si diesel)-modele fabricate pana in 86.
Se numeste "Revue pratique de tehnique automobile" tiparita de "L'expert automobile"
Chiar,de ce nu sunt aceleasi valori ca in Haynes?
Ciudat e ca pe un site japonez am gasit pentru puntea fata 160+10/-7 mm si pentru spate 223 +10/-7 mm.,.adica combinate.

adiB
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mie 01-Sep-2004 12:14
Localitate: Timisoara

Mesajde adiB » Vin 05-Noi-2004 01:07

Tot legat de suspensia asta pacatoasa, nu chiar legat de subiectul asta totusi..
In ultima vreme mi se pare ca masina imi sta cu garda mai jos pe fata. Este si mai rigida parca si daca o apas de fata in jos ajunge prea repede la capat si loveste tampoanele. Va dati seama ce placere!! Pot fi de vina corectoarele de inaltime? Sa aibe mizerie? Sunt usor astea de curatat? Sferele mi-s ok!
Si mai o intrebare legata de motor de data asta. Mi-am facut setul de curand. Am 600 km facuti de atunci. Problema este ca la pornirea de la rece scoate un fum albastru deschis (indiferent daca afara e cald sau frig) si nu merge deloc rotund. Dupa circa 2-3 minute nu mai scoate fum deloc si merge rotund. Am incercat sa-i mai iau avans, sa-i mai dau avans dar degeaba, merge mai rau in fiecare dintre cazuri. Cu avansul putin mai mare scoate fum mai putin si merge mai rotund la pornire dar in mers face mai urat. Ce parere aveti, ce sa fie, ce sa fie?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 06-Noi-2004 20:46

Corectorul de fata e mai greu de curatat. Poti incerca cu lichidul de curatare. La mine a dat rezultate pentru probleme mai nasoale (nu se mai ridica masina decit ajutata).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

modificari

Mesajde khan » Lun 06-Dec-2004 01:27

v-ati cam invirtit in jurul problemei: cea mai buna solutie e pozitia normala, reglata empiric, in caz ca nu exista altceva mai bun, la o inaltime de palma (de la degetul mic la aratator) introdusa intre aripa din fata si roata (165/70-14) iar spatele usor ascendent in raport cu fata (priviti linia pragului cu usile inchise si trebuie sa urce usor catre spate). daca va bazati pe vreuna din valorile date, incercati-le. oricum testul final e comportamentul masinii in trafic, lucru pe care il puteti verifica imediat dupa ce efectuati modificarea. cind ajungeti la cel mai bun compromis, incercind din aproape in aproape, aia e pozitia. daca totusi cineva vrea sa coboare sub limita asta, singura solutie viabila e destul de complicata din pacate si comporta modificari destul de mari. Primele ar fi desigur sferele, e neaparat sa fie din cele cu gaura mica, de 16V,xantia sau xm cu suspensia Hydractive incarcate la max 50 bar fata si 30, max 35 spate. nu e de neglijat nici bara antiruliu din fata, care se poate inlocui cu un de 16V (cea din spate e la fel la toate) apoi, urmind logica suspensiei asteia, ar trebui practic sa pastrati cursa pistonului, fie ca e vorba de fata sau spate, pentru ca asta influenteaza cel mai mult calitatea suspensiei, deci trebuie trecut in fata de ex cilindrul de susp prin fuzeta ca sa o poti cobori iar in spate ar trebuie scurtata tija pistonului, insa trebuiesc facute calcule pentru asta. In fata de ex se poate trece cu pistonul prin fuzeta dupa ce se taie capacul de pe fund (asta implica demontarea completa a fuzetei si a cilindrului) si sudarea pe corpul cilindrului a unor opritoare, care sa limiteze coborirea cilindrului mai jos catre burduful capului de planetara. dupa caz, sudura s-ar putea face si fara demontarea cilindrului cu conditia sa fie o sudura electrica (sau in argon) si cilindrul sa fie racit bine in tot acest timp. din observatiile mele asta ar permite o coborire chiar si de 4 cm a partii din fata, ceea ce e chiar mult. in spate e mai complicat pentru ca sint de facut calcule si incercari, dar nu e de nerezolvat. in ultima instanta se poate recurge la o varianta asemanatoare, adica deplasarea punctului de sprijin catre capatul cilindrul opus sferei, dar asta inseamna niste interventii deloc de dorit pe lonjeroane (pentru ca cilindrii din spate sint de aluminiu si nu e tocmai recomandat sa faci suduri pe ei)... aici e de studiat. pina una alta, e de ajuns, pentru cine vrea o suspensie mai ferma si incredibil de stabila in curbe, inlocuirea sferelor cu unele cu gaura mai mica, dar atentie, daca amortizorul (sicana) din capatul sferei e foarte uzata, e inutil, lichidul va putea trece in voie pe acolo, asa cum se plingea adiB. sferele pot parea Ok dar de fapt amortizorul sferei in sine e distrus, si masina urca si coboara ca o barca. daca va intereseaza si mai in detaliu de atit povestea asta, va stau la dispozitie, io as vrea sa aplic povestea asta la masina mea
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 06-Dec-2004 08:05

Asa cum a pus si Catalin (WLD) bara antiruliu e mai solida la 16v si break (estate). Ceea ce ai descris tu e greu de facut si nu stiu daca merita efortul. Reversul medaliei e ca poti compromite masina definitiv. Cel mai bine si-a modificat masina Catalin si ca sa nu bat eu cimpii, am sa-l rog pe el sa povesteasca ce a facut la masina.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Re: modificari

Mesajde WLD » Mar 07-Dec-2004 08:29

khan scrie:Primele ar fi desigur sferele, e neaparat sa fie din cele cu gaura mica, de 16V,xantia sau xm cu suspensia Hydractive incarcate la max 50 bar fata si 30, max 35 spate. nu e de neglijat nici bara antiruliu din fata, care se poate inlocui cu un de 16V (cea din spate e la fel la toate)


Aici te-ai incurcat putin :)
Bara antiruliu fata este disponibila in doar 2 dimensiuni:
22.5 - Bx14, 16, 19 cu carburator si 17, 19 diesel
23 mm - restul versiunilor + toate BK

Bara antiruliu spate este disponibila in 4 dimensiuni:
17
18 - BK
19 - GTi, GTi 16v prima generatie
21 - 16v generatia a 2-a

A 2-a problema ar fi presiunea in sfere:
Bx-ul 16v are 45 bar fata si 30 spate. Cu toate astea, cursa suspensiei este destul de mare si inclinarea este peste cea a unei masini sport. Eu am incercat cu sfere 16V la 35fata si 20 spate si e mult mai bine. Dezavantajul e ca trebuie incarcate anual altfel se sparg asa cum am patit eu :(

Restul mai incolo cand mai am timp :)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 07-Dec-2004 13:12

ma mai informez asupra barei antirului spate, dar stiu ca ma citit asta pe un site si pareau informatii oficiale, daca am gresit, asta se datoreaza lor. oricum, daca e asa cum spui, trebuie schimbata si aia, logic nu? :D


iar cu sferele, nu toti au posibilitatea sa le incarce anual, ma gindesc. si mai conteaza si pe ce drumuri mergi, daca o mai iei si pe drumuri forestiere, pe la munte pe undeva asa cum mai fac eu, nu mai e recomandata solutia asta. eu as merge la maxim 45 fata cu 25 spate si asta numai pentru o utilizare preponderenta in oras si pe sosea
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 07-Dec-2004 21:41

khan scrie:ma mai informez asupra barei antirului spate, dar stiu ca ma citit asta pe un site si pareau informatii oficiale, daca am gresit, asta se datoreaza lor. oricum, daca e asa cum spui, trebuie schimbata si aia, logic nu? :D


Nu te mai lua dupa ce scrie pe site-uri. Verifica in documentatii, pentru ca acolo nu prea au voie sa greseasca.
Pe mine m-a interesat multi ani cum se poate intari suspensia si am masurat barele antiruliu la toate masinile din dezmembrari.
Iti spun din experienta ca bara de 19 gasesti cu greu iar cea de 21 doar printr-o minune. Atentie ca cea de 21 are si alte prinderi pe punte.

iar cu sferele, nu toti au posibilitatea sa le incarce anual, ma gindesc. si mai conteaza si pe ce drumuri mergi, daca o mai iei si pe drumuri forestiere, pe la munte pe undeva asa cum mai fac eu, nu mai e recomandata solutia asta. eu as merge la maxim 45 fata cu 25 spate si asta numai pentru o utilizare preponderenta in oras si pe sosea


Avand in vedere ca toate sferele se pot schimba in ~15 minute, de ce sa nu ai unele de sosea si unele de "teren" . Eu folosesc sfere de vara si de iarna, asa ca...
Pe de alta parte , daca mergi pe munte nu poti lasa definitiv suspensia asa cum ai propus.
Vezi ca pe undeva pe forum am detaliat modificarile facute la a mea.

PS Am uitat, primele modele de Bx14 aveau bara de 16.5 !


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11708
    Cel mai nou membru Ibr_subaib