Pagina 2 din 4

Scris: Mar 20-Noi-2007 14:11
de dan1972
Da!Pentru cilindrii spate, intr-adevar, nu se pot comanda garniturile decat impreuna cu tijele amortizoarelor.Am incercat si eu.
Pentru amortizoarele fatza, am cateva preturi de la AUTONET:
- Glisor superior - 253 RON
- Set Garnituri Fund - 34 RON
- Set Distantiere+Tampoane Cauciuc - 197 RON
- O-ring Sfera (trebuie 2 buc) - 34 RON
- Recuperator Retur - 71 RON
- Piston Amortizor - 370,6 RON
Am inteles ca uneori poate fi necesar sa se schimbe si pistoanele amortizoarelor, fiindca pot fi zgariate...caz in care se schimba de pomana garniturile din fundul amortizoarelor, fiindca vor fi compromise rapid.
E necesar sa se umble la amortizoarele fatza, daca apare ulei (mai mult decat cateva picaturi) pe la recuperatorul de retur (piesa de guma de pe amortizor).
Legat de pompele hidraulice, e un mister faza cu picatul dintr-o data.Teoretic ar trebui sa apara treptat uzura dar am mai auzit de curand la cineva ca i-a cazut pompa dintr-o data.
Spun teoretic, fiindca cele 5-6 pistonase ale pompei (cate or fi) lucreaza separat si daca se duc pastilele sau arcurile supapelor din interior, in nici un caz nu se duc toate.Tot mai raman 2-3 care baga.
Dar probabil ca se distruge roata excentrica ce apasa pistoanele si de aceea nu mai baga.Alta explicatie nu vad.
Ar mai fi posibil sa se obtureze cu mal si depuneri, aspiratia pompei, sub acel capac de tabla si sa nu se mai poata alimenta, dar...???

Scris: Mar 20-Noi-2007 14:24
de DanT
si cum se poate comanda acest minunat "retur hidraulic" ? ca mie imi trebuie o pereche .. :)

Scris: Mar 20-Noi-2007 18:17
de nicum
Ia vezi la magazinul de pe Eminescu.

Scris: Mar 20-Noi-2007 18:18
de nicum
dan1972 scrie:Pentru amortizoarele fatza, am cateva preturi de la AUTONET:
- Glisor superior - 253 RON
- Set Garnituri Fund - 34 RON
- Set Distantiere+Tampoane Cauciuc - 197 RON
- O-ring Sfera (trebuie 2 buc) - 34 RON
- Recuperator Retur - 71 RON
- Piston Amortizor - 370,6 RON


Astia sint mai lacomi decit ATS :shock:

probleme

Scris: Mie 21-Noi-2007 16:43
de sandor mihai
nicum, la diesel turatia pompei e fix turatia motorului.axul are intr-adevar 1/2 din motor dar ai uitat ca fulia de la pompa e jumate din diametrul fuliei de pe axul cu came,asa ca turatia e 1/1.

Scris: Mie 28-Noi-2007 13:01
de stef2000
salutare,
multumesc inca o data ptr. sfaturile primite, partial am remediat problema hidraulica, deci am schimbat pompa asa cum era, deci am montat pompa cu prindere de motor pe benzina, am lungit cu vreo 30mm intinzatorul, am cumparat o curea mai lunga, de 700mm- deoarece fulia la pompa originala era mult mai mica, dupa cite mi-a duc aminte are 85 mm diametru ext., pe cind actuala are 126 mm, deci se turatia pompei actuale este mai mica de 1,5 ori. Dar pentru asta functioneaza in parametrii, se ridica imediat, face presiune imediat in ralanti.
Tin sa enumerez ca pompa cea veche NU A CAZUT DINTR-O DATA, inainte a facea f. greu presiune, stateam si cite odata 30 min sa se ridice masina, citeodata facea presiune repede, adica, citeodata da, citeodata nu, din care cauza ma si indus in eroare, credeam ca ii disjunctorul. Si am verificat si sa nu fie infundata. Nu am avut curajul sa schimb carcasele, ar fi fost mai simplu, dar in fine , sint presate, mi sa parut complicat si riscant.
Asa, si cu pompa defecta, mai avea anumite anomalii; adica se aprindea martorul de lipsa presiune la turatie ridicata, si se aprindea instantaneu daca se oprea motorul. Mai am de rezolvat scurgerile pe retur, deci sar furtunele de retur,. si curge si pe la recuperatorul de cauciuc de pe amortizor. Si tacane des disjunctorul, cam 1/sec.

Scris: Mie 28-Noi-2007 13:47
de cdires
bine ca ai rezolvat cu pompa, dar din cate spui tu mai ai cate ceva de lucru la hidraulica.

1. sar furtunele de retur la cilindrii = cilindrii cam uzati
2. tacane sub 1 minut = sfera centrala descarcata

Martorul de presiune hidraulica este normal sa se aprinda de indata ce motorul s-a oprit cu contactul pus. La turatie ridicata si nu numai,daca se aprinde inseamna ca nu prea mai e ulei in vas, in cazul in care nu pierzi presiune pe undeva.

Ce nu prea inteleg, este cum poti sa astepti 30 de minute sa se ridice masina? Pai eu daca nu se didica in maxim jumate de minut, si chiar si atat e mult,incep sa ma uit pe colo,pe colo...

Scris: Vin 30-Noi-2007 19:28
de dan1972
cdires - De ce spui ca e normal sa se aprinda becurile imediat ce se opreste motorul???
Nu ar trebui ca presiunea din instalatie sa se conserve macar un timp, daca totul e OK???
Te intreb fiindca si la mine apare acelasi fenomen. Stiam ca nu e normal si dau vina pe diverse pierderi datorate uzurilor (corectoare de inaltime, cilindri de suspensie, etc.).

stef2000 - Bine ca s-a clarificat problema.Incearca totusi, cand gazesti ceva timp sa faci transferul de piese dintr-o pompa in alta (cum ti-a spus nicu) fiindca asta te va scuti de eventuale probleme mai tarziu (gen suport de pompa fisurat exact cand ti-o fi lumea mai draga....la un drum in afara localitatii, noaptea, eventual si pe ger).Nu e chiar asa de greu si nu tre sa-ti fie frica sa te bagi in ele.Se desface capacul de tabla, apoi ai sa dai de niste suruburi imbus, ingropate, pe care le desfaci si astfel poti inlocui corpurile pompelor intre ele.In schimb, mare atentie sa nu incurci pistonasele intre ele si sa le inversezi in gauri.Ele sant rodate impreuna.Mai bine le numerotezi cand desfaci pompa.Atentie sa nu pierzi supape, bile, arcuri, etc. si sa le montezi in pozitia in care le-ai gasit.In rest nu ai de ce sa-ti faci probleme.
Daca iti sar retururi de la anumite componente, inseamna ca pe acolo ai pierderi mari si asta inseamna ca acea componenta trebuie reparata sau schimbata urgent.Cand ajung sa sara retururile, atunci e ultimul stadiu de uzura.Pe retur nu tre sa vina mai mult de cateva picaturi de LHM, dar si acelea, in caz extrem.
Deci pregateste-te de o "partida de amortizoare".
Succes!

Scris: Vin 30-Noi-2007 19:41
de dan1972
cdires - De ce spui ca daca tacane disjunctorul sub 1 minut, e sfera centrala descarcata???La mine sfera e verificata de cateva zile, dar tacane disjunctorul la 20-30 de sec. Si mentionez ca si conjunctorul a fost verificat pe banc si ramane in valorile prescrise 2 zile.
In cazul meu, nu mai pot banui decat eventuale pierderi de pe instalatie.Dar unde???Ca am schimbat si dozatorul de frana (principala pierdere) cu unul nou, cumparat din magazin.
Am controlat si retururile de pe vasul de LHM, sa vad daca vine pe vreunul ceva, dar nu a curs nimic.Mentionez ca masina nu pierde pe dedesubt...nu arunca retururi...deci....
Ce Dumnezeu o mai avea???Ca mi-a pus mintea pe bigudiuri si am ramas fara banii de incaltari iarna asta!:).

Scris: Vin 30-Noi-2007 19:46
de dan1972
Nicu, scuze ca raspund cu intarziere, dar nu stiu de ce, nu am primit instiintare pe mail ca s-a mai scris pe acest subiect.
Da!Se pare ca sant mai lacomi la preturi (cel putin pe divizia Citroen)decat cei de la ATS.Nu stiu cei de la Augsburg cum sant.
Vezi ca o sa mai dau alte preturi intr-un alt subiect.

Scris: Vin 30-Noi-2007 20:50
de dan1972
Hai ca pun preturile aici, fiindca vad ca nu pot sa creez un subiect nou.Nu stiu de ceAm obtinut cateva preturi pt.anumite piese de BX, ce m-au interesat pe mine.M-am gandit ca ar putea fi utile.Si daca tot am pierdut eu o groaza de timp... .
Iata-le:
- Dozator Frana - 1.018 RON
- Caracatita - 291
- Furtun Retur Disjuntor+Corectoare - 372
- Garnituri Cilindri Fatza (fund) - 34
- O-ring Suport Sfera - 34
- Tampoane Elastice Cilindri F. - 197
- Glisor Cilindru F. - 253
- Piston Cilindru F. - 370,6 - Vin ruginite gata din Germ.
- Recuperator Cilindru F. - 71
- Colier Recuperator Cilindru F. - 20
- O-ring Disjunctor - Capac Plastic - 27
- - Capac Metalic - 35
- Pompa Hid (benzina) - 10.439 - Nu e gresit!!!
- Kit Garnituri Valva Servodirectie - 153
- Kit Garnituri Repartitor Debit Servo. - 120
- O-ring Capac Pompa Hid. - 26
- Furtun Retur Vana Securitate - 51
- Furtun Retur Dozator Frana - 210,8
- Recuperator Cilindru Servodirectie - 47
- Siguranta Sarma Site LHM (din vas) - 3,5
- Conducta Cauciuc Presiune Rep.Debit - 1.247.75
- Conj/Disj - 1.968
- Valva Servodirectie - 4.082
- Repartitor Debit Servodirectie - 2.453
- Conducte Metalice Pres.(sub masina) - intre 72 si 105
- Burduf Cilindru Spate - 81
- Tija Cilindru Spate (cu garnituri) - 330
- Corector Inaltime - Fatza - 578
- - Spate - 583
- Vana Securitate - 496
- Cilindru Hidraulic Servodirectie - 1.341
.......................................................................
- Bieleta Directie - 61
- Cap Bara - 67
- Pivot - 33,7
- Cablu Ambreiaj - 66
- Contragreutate C.Ambreiaj - 56
- Spoiler GTI (doar prelungirea) - 277,5
- Bara Fatza GTI 16 V - 5.400
- Bara Fatza Normala (Taiwan)- 3.410
- Grila Capota Scurta - 499,5
- Proiectoare - 539
- - Valeo - 258
- Rama Proiector - 28,5
- Bara Stabilizatoare GTI 16 V - 2.097
- Racord Umplere Ulei Mot. - 426
- Curea Distributie - 46
- Rola Intinzator Distr. - 104
- Pompa Apa - 93
- Curea Alternator - 33,4
- Curea Pompa Hid. - 12,5
- Buson Cut.Viteze - 11,24
- Sonda Electroventilator - 61
- Termostat - 28,5
- Furtun Aer Galerie Evacuare - 105
- Furtun Aer Contraaripa - 218,5
- Buson Radiator - 49
- Simering Planetara - Dr. - 36,5
- - Stg.- 74,4
- Tampon Punte Sp.(clopot) - 121,7
- Sonda Pres.Ulei (ceas) - 137,3 (Italia)
- Cuplaj Elastic Directie - 143
- Kit Rep.Etrier F.(la piston) - 412
- (disp.frana mana) - 295
- Lampi Stop (Valeo) - 245
- Sonda Benzina - 349
- Rezistenta Electroventilator - 156,5
- Modul Electronic Aeroterma - 381,5
- Butoane Aeroterma - 46
- Intrerupator Frana Mana - 54,14
- Lampa Portbagaj - 28
- Lampa Semnal Aripa - 46
- Radiator Apa 19 TRS - 478 - Valeo.

Scris: Vin 30-Noi-2007 23:17
de cdires
@ dan1972
cdires - De ce spui ca e normal sa se aprinda becurile imediat ce se opreste motorul???


well, presiunea din instalatie se conserva un anumit timp. Din punctul asta de vedere n-ai de ce sa-ti faci probleme. Dovada e faptul ca masina sta ridicata, mai ai cateva pedale de frana in caz ca esti in rulaj cu motorul oprit. Dar hai sa ne gandim un pic in ce conditii se aprinde martorul STOP impreuna cu cel de hidraulica. Unde este acel thing care face becul sa se aprinda? Pe disjunctor? Nu. N-am vazut nici un fir acolo... pe acumulator (sfera centrala)? Nici atat.. Unde este la bx un senzor sau o sonda care sa masoare presiunea hidraulica sau rezerva de ulei sub presiune din acumulator ? Nu este. Martorul,in cazul in care motorul este oprit, iar electricele sunt alimentate (contactul pus) nu spune ca nu mai e presiune in sistem, ci ca sistemul nu functioneaza in momentul respectiv. Nu stiu cum sa fiu mai clar,am avut o caruta de lapsusuri in seara asta...

cdires - De ce spui ca daca tacane disjunctorul sub 1 minut, e sfera centrala descarcata???La mine sfera e verificata de cateva zile, dar tacane disjunctorul la 20-30 de sec. Si mentionez ca si conjunctorul a fost verificat pe banc si ramane in valorile prescrise 2 zile.


Ce spun acum,spun doar din experienta mea proprie.
E posibil sa fi exagerat cu minutul dar 45 de secunde tot sunt. Chiar o sa masor chestia asta in mod precis maine.

Tacaneala deasa e simptom de sfera descarcata, daca nu ai alte bube pe la conj-disjun. Nu cred ca imi aduc aminte de cate ori in 13 ani si la cate bx-uri am "umflat" sfera centrala. Peste 10,in ori ce caz. Si in romania si in afara ei. Nici o data nu mi sa intamplat sa tacane mai des de 30-40 de secunde dupa interventie si o lunga perioada dupa aceea.

Te rog sa nu mi-o iei in nume de rau, nu vreau sa te contrazic nici pe tine, nici pe altcineva, nu de asta sunt aici. Spun doar ce am constatat pe propria-mi piele (tabla), sau ce am auzit si am verificat.
Si sa nu uitam un lucru.. esential. Masinile noastre sunt de multi ani iesite din STAS-uri si etalonari de fabrica, iar diferente intre ele la capitolul functionare in parametrii acceptabili, am constatat destule. cateva secunde in plus sau in minus intre tacanituri n-au omorat pe nimeni. Important este sa nu sune a mitraliera cand o turezi. :)

Scris: Sâm 01-Dec-2007 11:58
de nicum
cdires scrie:Martorul de presiune hidraulica este normal sa se aprinda de indata ce motorul s-a oprit cu contactul pus.


Nu e normal sa se stinga becul de presiune hidraulica imediat ce opresti motorul. Asta indica pierderi mari in sistem.

Scris: Sâm 01-Dec-2007 12:36
de eugenro2001
Senzorul de presiune este pe vana de securitate. Sau BX-ul nu are vana de securitate?? Nu prea cred.
Becul stop se aprinde daca se aprinde si becul de la hidraulica care se aprinde daca sunt intrunite conditiile: lipsa presiune si/sau nivel scazut LHM in rezervor.

Scris: Sâm 01-Dec-2007 15:58
de dan1972
Relu - Stai linistit!Nu e vorba de contraziceri.Santem aici ca sa discutam si sa ne lamurim anumite probleme pe care le avem la masinile noastre.Eu cel putin, asa inteleg activitatea de pe acest forum.Fiecare are experienta lui cu fiarele "din dotare" si chiar e util sa auzi si alte pareri.Uneori te pot scoate dintr-un "punct mort", cand nu vezi rezolvarea.Tocmai de aceea pun toate aceste intrebari.
Da!E clar!Martorul de presiune din bord, e comandat de sonda de pe Vana de Securitate, iar becul se aprinde cand aceasta sonda simte ca presiunea in interiorul Vanei de Securitate scade sub 95 de Atm (parca).In acel moment se retrage si sertarul din vana si inchide iesirile pentru suspensie, ramanand doar frana in functiune (de aceea se mai numeste si Vana de Prioritate).
Dar vana de securitate e legata la Disjunctor si implicit, cand presiunea in Vana scade sub aceasta valoare, scade si in Disjuctor (acumulatorul de presiune).
Deci e clar ca atunci cand becurile se aprind imediat dupa oprirea motorului (Pompa nu mai produce presiune) daca sonda nu e decalibrata, e clar ca pe undeva se pierde presiune.
Am inteles ca exista BX-uri (probabil in stare mai buna, cu pierderi mai mici pe hidraulica) la care becurile acelea raman stinse (daca pui contactul) mai mult timp dupa oprirea motorului.
Legat de Disjunctor...Da!Bine, acel interval de timp poate varia intre anumite limite si am observat ca e si in functie de cat de cald sau rece e LHM-ul. Dar cand pui un Disjuctor bun (verificat) verifici presiunea din sfera centrala (e in limite) si el tot tzacane la 20-30 sec. chiar nu e Ok.Treaba asta ma duce cu gandul la faptul ca el se descarca repede.Si se descarca repede, pt. ca pe undeva pierde presiunea (lucru indicat si de vana de securitate, care cred ca nu minte).Dar pe unde o pierde, ca pe retururi nu imi apare nimic.Voi mai verifica inca o data retururile.

Nicu si Eugen - Da!Ok!Sant pierderi mari in sistem!Dar pe unde???
Ele nu ar trebui sa apara pe unul din retururile de la vas???La mine nu curge nimic pe acolo si nici pe sub masina.
Ce Dumnezeu poate fi???Ca ma scoate din sarite treaba asta!!!
Am schimbat si Dozatorul de Frana cu unul nou nout, fiindca pe langa faptul ca mi se lasa masina foarte repede de spate,am zis ca atat timp cat Vana de Securitate lasa liber traseul pt.frane, pot fi si de acolo pierderile din sistem.Si intr-adevar, curgea pe retur si in stationare, cu toate ca masina nu mergea infranata.
Perfect!Acum am dozator nou, am schimbat si Pompa Hid. care facea probleme la rece, am schimbat si disjunctorul cu unul de ocazie, dar bun...testat (a ramas in 140 sau 150 de Atm - parca, timp de 2 zile)(deci nu are pierderi mari)(astfel s-a verificat si pompa si a demonstrat ca ridica presiune suficienta) si totusi becurile din bord se aprind instant, dupa oprirea motorului.Unde e problema????
Doar daca si Dozatorul de Frana nou, e prost si scapa...Desi, mi-e greu sa cred asta.Voi verifica din nou, returul lui, sa vad ce vine pe acolo, ca nu am mai avut timp sa repet aceasta verificare.