Pagina 1 din 2

Spatele nu se lasa!!!!!

Scris: Vin 12-Aug-2005 10:10
de razvancioarga
Saptamana trecuta am avut un drum pana la Herculane. Pe drum se pare ca a crapat un furtun si am pierdut o mare cantitate de ulei hidraulic. M-a lasat chiar si servo-directia.
La Herculane ma uit in rezervorul de ulei si vad numai spuma. Completez cu un litru si ceva de ulei, masina se ridica, servo functioneaza bine.
Luni schimb acel furtun, mai completez cu ceva ulei masina merge bine.
Incepand de azi, insa masina nu se mai lasa in spate deloc. Pot sa o aduc in pozitia minima de la maneta, fata se lasa bine, spatele aproape de loc. De cateva ori am incercat sa o ridic la maxim si la o las jos si a mai mers ( spatele s-a lasat complet ). Acum insa nu mai vrea. Care este problema, cum o pot remedia?
Se poate sa fi tras ceva aer in instalatie?????

Scris: Vin 12-Aug-2005 10:49
de khan
poate ca s-a slabit vreun surub de reglaj de la tijele care actioneaza corectorul din spate si nu mai face cursa completa, nu pare sa aibe legatura cu problema cu furtunul

Scris: Vin 12-Aug-2005 10:58
de razvancioarga
Acum cat masina este oprita am suspensie buna in spate, apas are cursa buna, este amortizata etc....

Unde sunt situate suruburile de care vorbeai? Cum pot sa ajung la ele?

Scris: Vin 12-Aug-2005 11:05
de khan
e un pic mai complicat, ar trebui o rampa si apoi sa iei la verificat suruburile care tin tijele care fac legatura dintre bara stabilizatoare si corector. cred ca ar trebui sa apelezi la cineva specializat

Scris: Vin 12-Aug-2005 11:08
de razvancioarga
OK, 10x...

Vreau sa mai mentionez ca masina se ridica la celelalte trepte, si la inaltime maxima la nivelul care trebuie. De asemenea, cand cobor masina la alte trepte decat cea minima spatele coboara si el la nivelul normal. Doar la nivelul minim nu mai coboara de loc.

Pot sa circul cu masina in aceasta situatie? Implica ceva stricaciuni posibile?

Scris: Vin 12-Aug-2005 11:30
de nicum
cred ca ai aer in suspensia spate. spune-mi, cumva masina se ridica de spate la frinare? masina tacane mai rar decit inainte?
la BX in special apare minunea care nu tine decit 3 zile: dupa ce se umbla pe la hidraulica (schimbat vreo piesa, schimbat ulei, etc.) masina are un comportament bun, ca la carte as putea spune. din pacate, dupa citeva zile "problema" dispare, chiar daca masina a stat pe loc.

Scris: Vin 12-Aug-2005 11:40
de razvancioarga
Daca e vorba de umblat la hidraulica, saptamana trecuta am incarcat sferele ( inainte de pocinogul cu furtunul ). De atunci intradevar sta mai mult timp ridicata in spate.
Am facut verificarile de rigoare: las masina jos, tin apasata frana, si o ridic. Fata se ridica ceva mai lent fata de situatia in care nu asi tine frana apasata, la un moment dat incepe sa scartaie ceva in spate, ca si cum ar fi o presiune mare pe acolo ( frana este tot apasata ). Cand las frana spatele sare sus, exact asa cum ar trebui.
Si masina tacane mai rar ca inainte.
Ca sa fie totul clar, furtunul care s-a spart este unul gros de presiune, legat intr-o parte in disjunctor ( nu sunt sigur ca nu el l-am pus ) si in cealalta parte intra parca in sfera centrala. Furtunul are in mijloc o conducta de metal indoita in forma de U. Mijlocul furtunului ( conducta ) sta foarte aproape de radiator, filtrul de aer. Pe drum s-a fisurat conducta. Dupa ce am mai completat cu LHM si am vazut cum arunca afara uleiul, am incercat sa o repar: am pus multa banda izolanta peste care am strans bine un colier. Cu acest aranjament am reusit sa vin de la Herculane la Timisoara si nu am avut probleme.
Am mai observat acum ca nivelul de ulei in rezervor este destul de scazut, o sa trebuiasca sa mai completez.
Cam asta este situatia prezenta...

Scris: Vin 12-Aug-2005 12:47
de khan
nicum, cind o lasi jos aerul se duce, deci nu e vorba de aer, mai ales ca la inceput nu a facut asa.

nu cred ca e un risc sa mergi asa, atita doar ca e posibil sa se deregleze mai rau in timp. am avut si eu exact aceeasi problema, se ridica dar nu se lasa complet (decit jumatate din cursa totala) si am rezolvat stringind surubul care tine "cintarul" acela dintre tija de comanda a inaltimii si cea a corectorului. am gresit cind am spus prima oara ca e vorba de tija dintre bara stabilizatoare si corector. de aceea probabil ca nu exista vreo influenta asupra inaltimii pe pozitia normal. deasemenea mai e posibil sa fie doar semigripat cintarul ala si sa se rezolve cu un spray cu antigripant.

Scris: Vin 12-Aug-2005 12:53
de razvancioarga
OK, o sa incerc sa ma duc la cineva mai specializat sa vad ce zice...
Totusi nu pot sa spun ca nu sunt incepator intr-ale repararii Citroenului meu...
Pe unde ar fi acel surub de strans, sau cantar de degripat. Am unde sa ma catar cu masina ca sa ma uit sub ea.
Nu trebuie neaparat sa imi dati explicatii amanuntite, daca aveti ceva manuale Haynes, documente cu poze "graitoare" doar indreptati-ma spre ele si sper sa ma descurc.

Scris: Vin 12-Aug-2005 13:01
de khan
pai vezi pe ftp la sectiunea suspensie, acolo ai toata schema, o sa iti dai seama care e piesa. e la fel la toate BX, mai putin la 4x4 cred. e o pirghie de tabla aflata chiar sub corector, prinsa la mijloc de un suport si care la un capat actioneaza pirghia de comanda a inaltimii care vine din masina si la cealalta e o tija care merge spre corector. nu ai cum s-a incurci

Scris: Vin 12-Aug-2005 14:59
de razvancioarga
Din capitolul noi desoperiri:
1. Dupa ce am lasat masina cu spatele sus ( altfel nu se putea :D ), dupa vreo 3 ore cand am revenit masina e jos complet, spatele se lasase.

2. De vreo 2 luni mi s-a ros un colt din cadrul de metal cu gaurele care tine maneta de la sistemul hidraulic. Practic, ca sa o las jos complet trebuie sa tin maneta cu mana pe pozitia "jos" pana coboara, apoi o las in pozitia normal. Nu stiu cat de bine am facut, asa ca astept pareri ( oricum saptamana asta pun pana pe ceva masini de gaurit electrice si incerc sa refac gaurica pentru maneta ).
In aceste conditii, acum 30 min plec cu masina undeva, revin, o las jos ( maneta tinuta cu mana, apoi lasata in pozitia normala ). Ma dau jos din masina, si vad ca masina de ridica de spate. Dintr-o inspiratie de moment, fara sa intru in masina, aplecat in fata, apuc maneta si o tin spre fata. SURPRIZA, masina se lasa si in spate ( e adevarat ca nu complet, dar a mai ramas cam o cursa care se simte cand imping pe portbagaj, probabil pentru ca acum maneta e in pozitia normal, iar cursa ramasa compenseaza greutatea pe care am aplicat-o cand am tinut maneta jos).

Scris: Vin 12-Aug-2005 15:08
de nicum
@khan: eu cind am avut aer in spate asa facea: nu se lasa de tot, mai mult, daca o apasam, ea impingea cu putere inapoi. Problema a disparut de la sien in citeva zile.

Scris: Vin 12-Aug-2005 15:10
de khan
la maneta aia nu se umbla toata ziua. e de ajuns sa o lasi pe normal si sa mergi linistit. daca o freci toata ziua s-ar putea sa apara tot felul de jocuri si scirtiieli si colturi roase... acolo nu se umbla decit daca ai de ridicat masina pentru pana sau alte obstacole sau daca trebuie sa o cobori deasemeni pentru pana sau la service. atit. mai bine incearca sa iei de la un cimitir de masini piesa aia de tabla de la reglajul dintre scaune si sa o schimbi are doar 2 suruburi, nu ai cum sa gresesti. e mai bine decit sa ii faci cine stie ce gauri acolo.

Scris: Vin 12-Aug-2005 15:15
de razvancioarga
Aha, multumesc de informatii, khan. Vechiul proprietar m-a sfatuit ca de fiecare data cand parchez masina pentru seara sa o las jos, ca sa nu mai fie presiune in sistem etc. Pana acum asa faceam, dar se pare ca fostul proprietar nu prea le avea cu bx-ul.

Scris: Vin 12-Aug-2005 15:17
de khan
bun sfat. oricum e prima oara cind aud de coltul ala uzat, e clar acum de ce e asa :idea: