Pagina 1 din 3

dozator frana - informatii si sfaturi

Scris: Sâm 11-Apr-2009 06:06
de abarth_mcm
Cu totii stim ca dozatoarele de frana de la BX se duc cam repede. Iar un dozator bun il gasesti f greu.
La BX exista doua tipuri de dozatoare: modelul vechi cu aerisitorul sus si modelul nou unde in loc de aerisitor are pusa o conducta, iar pe lateral unde vine conducta are pus un surub. Se potrivesc aceste dozatoare si poti monta linistit dozator model nou in loc de dozator model vechi, fara sa faci nicio modificare la conducte.(chestia e ca imediat treb sa aerisiesti la etrier pt ca altfel ai rotile blocate si nu le poti debloca).

O alte nedumerire am eu: se potrivesc alte dozatoare pe BX?(macar de XM). De Xantia daca s-ar potrivi ar fi excelent..pt ca se gasesc usor...Asta ar fi intrebarea mea, porbabil utila si pt ceilalti colegi. Multumesc.

Scris: Sâm 11-Apr-2009 08:01
de mihaistan
simplu ! poti pune de xantia fara probleme ! se gasesc mai ok si in stare mai buna !

Scris: Sâm 11-Apr-2009 08:20
de abarth_mcm
Ms. Eu nu am probleme cu dozatorul, dar e bine de stiut pt viitor. :)

De Xantia chiar gasesti..au fost aduse f f f multe de afara si nu s-au mai inscris.

Scris: Sâm 11-Apr-2009 08:34
de mbc
de la xantia se pune fara nici o problema? adica e identic ca mod de conectare? trebuie facute ceva modificari?

Scris: Sâm 11-Apr-2009 08:47
de abarth_mcm
Ma tenteaza sa imi iau de Xantia cu toate ca al meu e bun( nu se lasa masina deloc si nici nu da pe retur cand nu apas pe frana....ce-i drept fasaie uneori si da pe retur cand apas pedala.dar ma gandeasc ca toate de BX fac asa)

Scris: Lun 11-Mai-2009 10:13
de abarth_mcm
Acum ca am doua masini pot sa fac o comparatie intre dozatoare:

1. Break-ul cred ca sta de spate sus si cateva saptamani(sta sigur 5 zile sus..am probat-o..dar cred ca sta si mai mult). :wink: Insa mai fasaie uneori....

2.Hatchback-ul sta cam o zi-doua zile sus de spate, insa nu fasaie absolut deloc.

Intrebarea mea:care e mai bun dozatorul?(daca tot fac transferul de piese sa stiu si eu cum sta treaba)
Ca observatie:niciunul nu da nicio picatura de ulei pe retur cand nu apas pedala.

Tare as vrea sa stiu cum se comporta un dozator nou ca sa fac o comparatie... :roll: Multumesc anticipat de raspuns.

Scris: Lun 11-Mai-2009 10:43
de khan
pai nu numai dozatorul conteaza, si starea cilindrilor de suspensie, si a celorlalte organe hidraulice, probabil ca ambele dozatoare sint la fel de bune, dar difera alte piese, starea uleiului, etc

Scris: Lun 11-Mai-2009 10:47
de abarth_mcm
A..ms de raspuns..
Deci nu prea poti sa le compari pt ca depind si de celelalte componente din nefericire :cry:
...cred ca cel de la break mai fasaie pt ca am ulei lhm nou de la omv in instaltie.., iar la hatchbak nu cred sa fi schimbat cineva de cand e masina uleiul pana acum(am mai complectat eu 1l)

Concluzia e ca dozatorul e strict legat si de ulei si de cilindrii :!:

Iar un dozator nou(si celelate componente tot noi) ar trebui sa nu fasaie deloc si masina sa nu se lase deloc, nu?
Ma intreb cum o fi cu un citroen bx nou-nout :razz:

Scris: Lun 11-Mai-2009 23:53
de dj01fad
din cate am experimentat pana acum, nu am gasit dozator sa nu fasaie la revenirea pedalei, de la o franare mai violenta; la xm de exemplu se aude fas-ul mai atenuat pentru ca intre dozator si habitaclu mai este un distantier si zgomotul e diminuat; totusi, daca e terminat, se aude fasaind...

Scris: Mar 12-Mai-2009 07:07
de abarth_mcm
E...ieri am facut mai multe teste..am tot fatait masina prin parcare si cu franari violente..am tinut si mult apasat pedala si in final a fasait un pic.. dar f putin...Destul de ciudat oricum, pentru ca sta doar doua zile sus..ar fi trebuit sa stea cel putin o saptamana...(oricum aveti dreptate, depinde si de celelalte componente).
Stiu, cam toata fasaie...dar am vazut ca nu e motiv de ingrijorare asta.
Ciudate dozatoarele astea..

Scris: Mar 12-Mai-2009 08:53
de mariusbv
tie iti pare rau ca nu fasaie? :razz:

Scris: Mar 12-Mai-2009 11:29
de dj01fad
mariusbv scrie:tie iti pare rau ca nu fasaie? :razz:

buna replica :lol:
daca vrei sa fasaie, iti dau eu fro' 5, si dai si tu macar unul care nu fasaie :twisted: glumesc, desigur.
sugestia mea e ca daca nu iti face probleme cel de pe masina, lasa-l acolo.

Scris: Mar 12-Mai-2009 12:35
de DanT
dozatoarele, saracele, nu sunt ciudate deloc ..:D

doar noi, ca nu le intelegem cum trebuie ... atata tot

Scris: Mar 12-Mai-2009 14:29
de abarth_mcm
mariusbv scrie:tie iti pare rau ca nu fasaie? :razz:


e..nu imi pare rau..:)) decat ca totusi sta doar doua zile sus masina(stiu ca depinde si de alte componente)..iar altul care mai fasaie mentine masina chiar si o saptamana sus :!: (asta era o dilema a mea)

a..sm si eu unul care e f prost(atat de prost incat bloca si pompa hidraulica..nu stiu cum reusea... :roll: )

Scris: Mar 12-Mai-2009 15:54
de alexshelby427
Am mers si eu ieri si mi-am schimbat dozatorul. Masina mergea infranata, cobora imediat de spate si martorul de STOP statea aprins tot timpul la ralanti.
Nu mi-a venit sa cred cat ulei dadea pe retur, cel nou doar picura si diferenta s-a simtit imediat. Jantele nu mai frig dupa fiecare drum, ventilatorul radiatorului lucreaza mult mai putin, consumul in oras a revenit la normal. :D