Pagina 1 din 2

Sfere de XM pe BX

Scris: Mie 31-Aug-2005 14:01
de sergiu
Sferele de fata de la bx ul meu sunt de 50 atm sau bar si am inteles ca sunt de xm, care au diametrul gaurii mai mic si din cauza asta suspensia nu functioneaza bine - e mai rigida. Acum am facut rost de 2 sfere mai vechi de fata de BX la 55 atm, din experienta voastra merita sa le schimb sau nu ?

De asemenea in fasaie frana cand apas si fasaie si cand ii dau drumul dar spatele nu coboara decat 1-2 cm dupa ce o opresc, si ramane acolo si cateva zile dupa aia fara sa coboare mai mult. Fata nu coboara deloc. Am piesa de la frana second, dar merita sa o schimb sau sa raman asa cu fasaitul ?


ps: imi pare rau ca nu am ajus si eu la intalnire :) am avut masina la service, ramane pe data viitoare.

Scris: Mie 31-Aug-2005 15:16
de nicum
Eu am avut sfere de 400 cm3, presiune 55 bari si gaura de 1.8. Le-am inlocuit cu sfere de 500 cm3 si pot sa spun ca e o diferenta colosala! Asadar merita. La XM gaura e de 1 sau 1.1, din cauza ca la XM amortizarea de face in 3 sfere, iar la BX doar in 2.

Scris: Mie 31-Aug-2005 15:25
de khan
eu am de xantia de exemplu cu gaura de 0,7 si sint incarcate la 35 pentru ca imi place sa fie mai rigida. acuma depinde cum iti place tie. daca te-ai obisnuit asa cu ea s-ar putea dupa aia sa nu iti mai placa pentru ca e prea moale. mai bine verifica sa fie incarcate corect inainte de a le schimba definitiv. daca spatele nu se lasa dupa ce o opresti e excelent, asa trebuie sa fie. iar doseurul de frina daca fisiie si nu mai are nici un alt simptom (daca coboara spatele f repede sau frina era insuficienta), nu te agita, nu merita sa o schimbi

Re: Sfere de XM pe BX

Scris: Mie 31-Aug-2005 16:57
de WLD
sergiu scrie:De asemenea in fasaie frana cand apas si fasaie si cand ii dau drumul dar spatele nu coboara decat 1-2 cm dupa ce o opresc, si ramane acolo si cateva zile dupa aia fara sa coboare mai mult. Fata nu coboara deloc. Am piesa de la frana second, dar merita sa o schimb sau sa raman asa cu fasaitul ?


Daca spatele se lasa numai 2-3 cm s-ar putea sa fie dusi rulmentii bratelor spate si sa ai suspensia blocata. Daca te urci in portbagaj se lasa mai mult?

sfere

Scris: Mie 31-Aug-2005 17:48
de sergiu
spatele merge excelent :) are sfere de bx, iar rulmentii punte i-am schimbat, doar fata e rigida de la sferele respective (presupun).

Era o vreme in care cand apasam pe frana si spatele se lasa cativa cm dupa care se ridica cand luam piciorul de pe frana dar dupa ce am schimbat LHM-ul nu mai face.

O sa merg vineri sa schimb sferele ca ma dispera zdruncinaturile si trepidatiile bordului pe drum cu piatra cubica, in rest pe drum normal nu am probleme.

O sa incerc sa apas de spate acum sa vad daca se mai lasa dupa ce am oprit si revin cu informatii.

Scris: Mie 31-Aug-2005 18:33
de nicum
Comportamentul corect al puntii spate e sa se lase la frinare pt ca frina spate se alimenteaza din suspensia spate: cu cit spatele e mai incarcat cu atit frineaza mai mult. Daca pui frina si se ridica de spate, atunci sigur ai aer in circuitul spate.

sfere

Scris: Mie 31-Aug-2005 19:01
de sergiu
Am verificat, daca apas spatele (cu motorul oprit) la cateva ore dupa ce am oprit masina, coboara si revine dar nu pana in pozitia initiala, se simte ok. In schimb fata e foarte rigida trebuie sa apas cu ambele maini ca sa o misc :) pe cand spatele se poate apasa cu o mana.

@nicum - spatele coboara cand apas frana dar foarte putin, in schimb pompa care face presiune se aude cum porneste o data la 5s pt cam 0.5-1s pe loc la relanti, si porneste si de fiecare data cand apas frana.

Scris: Mie 31-Aug-2005 20:07
de nicum
Nu prea e normal sa inceapa sa tacane asa des cind apesi frina si oricum tacanit la 5s nu e iarasi bine, tb sa tacane mai rar. Verifica si sfera centrala, tb sa aiba 62 de bari.

Scris: Mie 31-Aug-2005 20:08
de khan
ar trebui sa verifici si sfera centrala daca tacane asa de des. in rest se pare ca esti fericitul posesor al unui BX cu partea hidraulica in foarte buna stare!!!

sfera centrala

Scris: Mie 31-Aug-2005 20:52
de sergiu
am incarcat sfera centrala cu 50 bar, atat mai avea cristi in tub presiune :) , de fapt am incarcat toate 5 sferele la el. o sa schimb sferele pe fata si pompa de frana vineri si revin cu detalii.

Scris: Mie 31-Aug-2005 21:45
de khan
io as spune sa nu schimbi pompa de frina daca doar fisiie, poate dai de alte belele, mai ales daca spui ca nu se lasa spatele dupa ce opresti

sfere

Scris: Sâm 03-Sep-2005 12:00
de sergiu
Am schimbat sferele pe fata si e diferenta foarte mare. Eram un zambet intre 2 urechi cat am venit de la otopeni pana in bucuresti.

Operatia am realizat-o la Ivan Costel (cules de pe forum) si impresia e de nota 10. Lucreaza foarte atent si cu grija, pret convenabil pentru manopera (am schimbat anterior rulmenti, discuri, distributie, bucse, lichide, filtre, toate la el).

Acum am 2 sfere incarcate de XM cine are nevoie :lol:

Pompa de frana nu am schimbat-o, franele tin bine, apasata brusc blocheaza rotile si nu am vrut sa ma complic.

Pompa hidraulica porneste des la 5s , dar pentru mai putin dei 0.5s si nu e deranjant, o sa verific sfera acumulator - ca pierderi de lichid nu sunt.

Scris: Dum 04-Sep-2005 10:59
de khan
cit vrei pe sfere?

Scris: Lun 05-Sep-2005 08:10
de nicum
Nu ne-ai spus ce sfere ti-ai montat pe fata...

sfere

Scris: Mar 06-Sep-2005 14:13
de sergiu
am pus 2 sfere de pe un bx care nu mai functiona de vreo 2 ani, dar sunt bune.

pe sferele de xm... imi dai cat vrei, eventual 2 arcuri de etrier spate ca eu si asa nu am ce face cu ele.