Pagina 1 din 2

problema dubioasa hidraulica BX-astept opinii

Scris: Lun 12-Oct-2009 06:35
de abarth_mcm
Ieri am avut o intamplare cam nefericita cu BX-ul.
Mergand pe drum, dintr-o data s-au aprins becurile STOP+! la bord. Ma dau jos si vad balta de lhm la roata stanga. Iesisera furtunele de la retur de la cilindru. Le pun la loc cu coliere chiar, pun lhm si continui drumul. Nu merg mult(10km) si au iesit furtunele de la roata dreapta acum. :!: Acele furtunele au iesit pentru probabil s-a produs vreo presiune MARE acolo...de practic au tasnit retururile de la cilindrii (ambii). Si ce era ma dubios e ca iesea lhm pe acele furtunele ca la robinet, dar nu din cilindrii...ci din sensul celalalt...dubios, nu?ca si cum ar refula lhm-ul invers.. :roll: In 30sec maxim raman fara ulei doar de la acele furtunule,...si repet:uleiul venea dinspre vas inspre cilindru... :!: De ce venea uleiul invers????? :shock:
Mai fac o incercare..le pun la loc si pe acestea prinse iar cu coliere(trebuia sa imi continui drumul)..dar observ ca masina salta si se ridica de fata ca nebuna.(lucru care nu il facea inainte) Nu isi pastra garda la sol fata. Bineinteles, au busit din nou retururile.
Am mers cu ea pe burta vreo 100km. Dar ce e mai interesant e ca spatele in tot acestia 100km nu s-a lasat DELOC si spatele avea super lansaj in tot acest timp. Fata era pe burta, spatele sus, fara ulei in vas logic. Nici nu am apasat deloc pe frana, am folosit doar frana de mana...insa totusi, DUBIOS, nu?(faptul ca spatele a ramas sus)
Poate sa fie o coincidenta sau nu, insa cu o zi inainte imi picura pe la retur la un cilindru...franale erau cam incinse pe fata...aerisesc frana si nu a mai picurat DELOC. Coincidenta si asta?

Astept sfaturi ce ar trebui sa schimb la masina :roll: Multumesc
Intr-adevar, inainte fata se lasa repede... insa: NU salta ca nebuna,(uneori se ridica mai mult sau alteori mai putin, insa NU salta in timpul mersului). NU imi dadeau ulei pe retur DELOC(nici macar o picatura) in vas cat timp motorul mergea.
O alta faza: maneta de ridicat masina de pe o pozitie pe alta merge ffff greu desi am uns acele tije si nu freaca sau nu atinge nicaieri.

Scris: Lun 12-Oct-2009 09:58
de dj01fad
verifica ce mai e conectat pe retururile alea, ca sa identifici de unde vine ulei ca la robinet... eu nu stiu schema retururilor la bx, poate o are altcineva. dar... esti sigur ca la ambele telescoape venea ulei din furtune?

Scris: Lun 12-Oct-2009 10:29
de abarth_mcm
Da...e o chestie foarte ciudata...venea ulei din furtunele inspre telescoape (asta e ciudat)(la ambele telescoape mi-au zburat retururile unul dupa altul aproape instant si am vazut cu ochii mei cum curgea lhm din furtunele in un debit considerabil) :shock: In 30 sec ramaneam fara ulei. E ca si cum se spargea o conducta...asa debit era acolo cred pe amaratele de furtunase.
Nu am mai auzit pe nimeni sa i se intample ce mi s-a intamplat mie :shock:
Ceva sigur s-a intamplat....de s-a creat acolo o asa presiune FOARTE mare la partea din fata a masinii...si pe undeva a dat uleiul afara..adica.pe la furtunele de retur de la telescoapele fata. (si sa nu va inchipuiti ca le aveam doar puse de forma furtunelele...le prinsesem eu cu coliere...deci a a avut presiune F mare in instalatie de au zburat de acolo....la ambele telescoape...)

Scris: Lun 12-Oct-2009 12:19
de khan
esti sigur ca nu cumva ambii cilindri sa fie uzati si sa vina presiune de la unul la altul? ca din alta parte nu prea are de unde sa vina. sitele in vas cum sint? ai mai facut curat pe acolo?

Scris: Lun 12-Oct-2009 12:26
de abarth_mcm
Sitele le-am curatat acum un an. (am dat vasul jos)
Am folosit doar lhm, care de asemenea era curat.
Fata se lasa repede, insa pe retur in vas in timpul mersului nu venea gram de ulei.
Si totusi...chiar si de la cilindrii...o asemenea presiune sa se formeze a.i. sa arunce tot afara?Si daca chiar e asa presiune de la cilindrii..de ce s-a intamplat asa brusc acum?la ambii cilindrii chiar... practic masina cu cateva minute inainte sa arunce retururile afara isi tot schimba garda la sol in fata...

oricum...deja am inceput lucrarile la masina.Pana una alta, dau ambele corectoarele jos.(nu am umblat niciodata la ele)(maneta se misca fff greu..trebuie sa depui efort fizic ca sa misti de maneta de pe o pozitie pe alta si nu e in regula acest lucru).
Insa tot nu stiu de ce s-a facut asa mare presiune la returle de la cilindrii. :shock:

Scris: Lun 12-Oct-2009 12:29
de khan
pentru ca au o garnitura care cedeaza brusc si presiunea iese direct pe retur

Scris: Lun 12-Oct-2009 12:34
de abarth_mcm
Merci de raspuns.
Dupa ce termin curatul corectoarelor si fac sa se miste maneta usor(lucru care vroiam sa il fac de mult timp), voi da si cilindrii jos sa vad ce s-a intamplat in interiorul lor.

hidraulica bx

Scris: Lun 12-Oct-2009 18:05
de Valentin Sandu
Nu trebuie sa dai jos corectoarele ca sa le cureti daca maneta de ridicare i-ti merge greu.Vezi ca pe puntea din spate este prinsa o brida cam de 12 cm. Este prinsa cu un surub de M.8 pe care se misca acea brida Brida face legatura dintre tija de ridicare si corector.Scoate surubul de M.8 il inlocuesti ,sau rectifici filetul si la surub si la piulita care se afla pe brida, pune vasilina si montezal la loc si va merge usor

hidraulica bx

Scris: Lun 12-Oct-2009 18:11
de Valentin Sandu
Referitor la presiunea de ulei, sa stii ca unul ditre cele 2 telescoape de pe fata este uzat ,si-ti da presiune pe retur .Nare nici o legatura cu corectoarele.Verfica-ti bine cele 2 telescoape

Scris: Mar 13-Oct-2009 07:45
de abarth_mcm
Merci de raspuns si de sfaturi :)
Exact asa am facut si eu, am inlocuit surubul care era intepenit :shock: nici sudat daca era, nu era in halul acela.
Am dat corectorul spate jos pt a-l curata..nu avea cine stie ce mizerie orcum. O sa il dau si pe cel din fata, barem sa stiu eu ca le am curatate pe ambele corectoare :wink:

Scris: Joi 15-Oct-2009 09:19
de abarth_mcm
Am terminat cu corectorul spate. Il mai am pe cel din fata, dar e mai dificil de dat jos pt ca nu ai loc.
Azi ma ocup de schimbat cilindrii fata.
Sper sa fie din cilindrii cum ati zis si voi si sa nu fie ceva mai grav :roll:
Unul il am de la cealalta masina.(e in stare buna..are pana si furtunele originale de retur necrapate si colierul original acolo). Insa mai trebuie unul (poate o sa cumpar un kit de reparatie de la citroen..parca nu era asa scump oricum...nu m-am decis inca)...ca si la cealalta masina celalalt cilindru e cam prost. Cert e ca trebuie sa repar un cilindru :wink:
Deocamdata il schimb care il am bun si il pun pe stanga (adica pe partea unde mi-au busit mie prima data retururile)
Daca aveti alte sfaturi puteti sa le spuneti. Si eu tot cilindrii ii banui sa fi fost de vina...insa :roll:

Scris: Joi 15-Oct-2009 20:54
de abarth_mcm
Am montat cilindrul . (l-am inlocuit pe cel care a busit primul)
Toate normale pana acuma...becurile se sting imediat...tacane rar (tacane doar cand apas frana)...nu isi modifica garda la sol fata...
Nu am mers prea mult cu masina sa imi dau seama..maine vad daca se lasa de fata sau nu.

Ar fi bine sa fie doar din cilindrii problema mea desi am dubii...prea mare era presiunea acolo in furtunele acelea si venea lhm-ul in sens invers... :roll:
Pana la urma si la hidraulica ca si la mecanica de altfel, nu e greu sa repari masina sau sa procuri piese....ci e greu sa identifici problema care iti cauzeaza defectiunea....restul e floare la ureche.

Scris: Vin 16-Oct-2009 08:58
de retro
piece of cake... asa e. De aia masinile arata la noi in stare jalnica la capitolul hidraulica.
khan a spus ceva mai sus despre ce este vorba. Debitul mare pe care tu-l numesti ca venind din sens invers vine de la cilindrul de pe partea opusa. Amandoi sunt praf daca este asa cum descrii tu.
Ca sa nu mai ai dubii ca de acolo este problema , incearca sa deconectezi ambii cilindri in acelasi timp de pe conductele prinse pe caroserie. Acum, pe acele conducte nu ar mai trebui sa vina mai nimic, in functie de cat de uzati sunt si cilindrii de pe spate. am uitat sa precizez ca, pe o zona corespunzatoare caracatitei sunt: retururile de functionare a pistoanelor pentru cilindrul stanga fata, dreapta fata si pt. cele 2 pistoane de pe spate.
Solutia este reconditionarea cilindrilor, nu strangerea furtunelor cu coliere. De undeva tot va ceda daca nu se remediaza cauza.

Scris: Vin 16-Oct-2009 13:02
de abarth_mcm
Multumesc de raspuns.
Cea mai grea parte o consider diagnosticul (aici exista FOARTE putini care stiu ce se intampla pe la hidraulica...eu nu stiu si de aceea am si cerut sfatul.) Inlocuitul pieselor sau pana si reparatul lor e partea usoara de care nu imi e teama sa ma bag.. La asta m-am referit...nu stiu daca am fost inteles bine..
Stiu ca va ceda altundeva chiar daca prind bine colierele.Stiu acest lucru.
Deocamdata am inlocuit un cilindru, cel care a cedat primul. Urmeaza sa fac si ceva in privinta celuilalt care stiu ca era bunicel...cred ca voi cumpara kit de reparatie si voi incerca sa il repar.Alt cilindru bun nu mai am...si cealalta masina avea un cilindru uzat si unul bun(pe care l am pus acum pe masina mea). Asa ca varianta cea mai buna e reparatul/reconditionatul. Kit de reparatie gasesc de unde sa cumpar fara probleme..sa vad si cat costa..: ma interesez la citroen zilele acstea.

Scris: Vin 16-Oct-2009 13:11
de DanT
nu sunt atat de putini cei care stiu hidraulica ..
insa sunt multi dintreei care nu au timp sa scrie aici
asa ca ..
na .. te rog mai potolit daca se poate cu "foarte putin stiu " .. ca deh poate supara pe cineva