Pagina 1 din 1
zgomot tacanit hidraulica
Scris: Mar 23-Mar-2010 22:56
de abarth_mcm
De ceva timp am o problema.
Desi masina tacane foarte rar, gen 20sec-30sec-1 minut(chiar si 2 minute daca masina e la relanti pe loc)., zgomotul produs de tacanit e f puternic si prelungit...adica nu dureaza doar o secunda tacanitul, ci chiar 2-3-4 secunde (mai ales atunci cand fac un drum mai lung cu masina).
Forta pe care o pune pompa hidraulica asupra motorului atunci cand tacane e FOARTE MARE si chiar poticneste motorul.
Sincer..nu prea stiu ce sa ii fac
Pompa hidraulica e buna.(are doar vreo 30.000km). Am schimbat-o cu alta mai veche de curiozitate si tot asa face.
Conjuctorul l-am schimbat si pe el cu unul pe care l-am mesterit eu. Si chiar daca am schimbat conjuctorul...tot asa face evident..nicio schimbare..
Deci elimin doua chestii: pompa+conjunctor.
Ce ar mai putea fi?
In rest, hidraulica se comporta normal: se ridica imediat, tacane rar, sta sus.
Scris: Mar 23-Mar-2010 23:41
de dj01fad
tu nu auzi tacanitul disjunctorului timp de x secunde, auzi un fel de trancanit de lant, iar acest zgomot este facut de pompa, si abia dupa ce a ajuns la presiunea ceruta tacane disjunctorul... auzi un fel de tac-tac-tac-tac-PAC.... si la mine la xm facea la fel, si am tot umblat la pompa pana cand am nimerit una buna; daca cumva in relantiu nu face, este din cauza ca la turatie mica au timp pistonasele sa revina, si nu trancane... totusi, la mine nu se poticnea motorul cand incepea sa faca presiune

ia sa verifici, nu cumva iti incinge rau si LHM-ul?
Scris: Mar 23-Mar-2010 23:52
de abarth_mcm
E exact zgomotul descris de tine.
Asa la o prima pornire si daca merg putin cu masina se aude normal tacanitul.
Daca merg mai mult cu masina face RAU de tot de nici nu mai pot sta in masina....un zgomot prelungit de scartaiala..
Nu am observat sa se incinga uleiul sincer...dar eu zic ca imi poticneste motorul.. practic mai are putin si iese fum din curea..asa forta are acolo..
Mai am vreo doua pompa hidraulice(stiu ca nu erau asa grozave)..sa le incerc si pe ele..desi nu stiu ce sa zic..parca n-as crede ca e din pompa.
Merci de sfat.
Altceva nu stiu ce as putea sa incerc....mai ma gandeam la furtunul de retur de la conjuctor..sa nu fie pe undeva obturat/infundat.(il am innadit din doua bucati cu o tevuta )
Eu initial am zis ca e de la conjuctor..dar nu e.. Partea buna e ca mi-am bagat nasul sa vad ce e in un conjuctor, desfacandu-l si mesterindu-l.
Ce riscuri exista de la acel scartait?

oricum trebuie sa ii dau de cap, ca nu am de gand sa merg asa cu ea.
Scris: Mie 24-Mar-2010 00:54
de dj01fad
da de ce nu iei pompa de la cealalta? sau ai facut asta deja?
sub nici o forma nu poate fi de la furtunul de retur, la asemenea presiune il sufla imediat de acolo...
daca zici ca incepe sa faca urat cand mergi mult cu ea, eu zic sa scormonesti in pompa... totusi este destul de dubios sa iti franeze motorul, personal nu am pomenit asa ceva.
Scris: Mie 24-Mar-2010 06:57
de abarth_mcm
Am facut deja asta...adica am pus si pompa de la cealalata si tot asa face.
Si o alta faza...schimb pompa...merge bine vreo doua zile (fara scartait..troncanit..etc..), iar dupa aceea vine acel scartait.(la drumuri mai lungi doar)
Mai studiez faza cu franatul motorului.(pt ca asta ma sperie mai mult). Sper doar sa mi se para..
Stiu ca daca ar fi fost furtunul infundat/obturat ar fi zburat de acolo..dar na...am zis sa incerc si varianta asta..sa pun de proba un furtun transparent direct in o sticla sa vad si eu cum arunca uleiul pe retur la conjuctor.
In rest, doar sa mai incerc cu alte pompe cum ai zis si tu.
Multumesc de sfaturi ;)
Scris: Mie 24-Mar-2010 10:26
de dj01fad
sa verifici si furtunul prin care trage lhm din vas sa nu fie fisurat, ca se poate dezamorsa si creeaza simptome ciudate...
Scris: Mie 24-Mar-2010 22:01
de abarth_mcm
Corect...am observat azi ca aveam fisurat si furtunul care duce de la vas la pompa...am pus altul azi..si..tot la fel face
Cand pornesc masina totul e normal, insa dupa ce merg mai mult cu masina practic incepe sa iasa fum din curea...asa de tare opune rezistenta pompa si ingenuncheaza motorul..
Pe retur la conjuctor imi da putin ulei si fff rar.(am verificat azi)
O sa pun maine alta pompa sa vad rezultatul...desi am pus si pompa de la cealalta masina(care e sigur buna pt ca pe cealalta masina se comporta normal) si tot asa face..
Chiar nu stiu ce sa ii mai fac...la ce naiba mai pot umbla?practic singura componenta la care nu am umblat zilele astea e vana de securitate.(asta daca are vreo relevanta si vreo legatura)
Scris: Mie 24-Mar-2010 22:58
de dj01fad
daca tu crezi ca disjunctorul e sigur bun, pompa mergea bine pe masina cealalta... nu stiu ce sa mai zic. cumva conducta dintre pompa si disjunctor nu o fi infundata? sau turtita undeva? spun asta pt ca pe returul de la disjunctor tre' sa vina tot debitul pompei atunci cand disjunctorul nu are nevoie de presiune... nici cand e masina rece nu vine ulei din abundenta pe retur? eu deja inclin sa cred ca e vinovat disjunctorul, deoarece pompa nu se opinteste asa de rau decat daca ii blochezi iesirea... spui ca disjunctorul ala l-ai manufacurat tu... daca un singur lucru l-ai gresit la montaj, ai toate sansele sa nu iti functioneze... abia dupa ce ai spus ca nu da ulei la retur am inceput sa ma gandesc ca pompa poate sa nu aibe nimic... si vezi ca daca e sa fie asa, se va distruge si ea in curand, sau va exploda conducta, sau mai stiu eu ce... mai fa un test: cand e calda, scoate conducta din disjunctor, pune de la ea un furtun pana in vas, porneste masina, si las-o sa mearga asa... daca nu se mai franeaza pompa si vine ulei pe furtun, atunci 100% ai problema la disjunctor...
Scris: Joi 25-Mar-2010 00:25
de abarth_mcm
nu stiu ce sa zic de conducta...nu am verificat-o.. Adica turtita sigur nu e, poate doar infundata
Si ai dreptate...parca e ceva ce nu lasa uleiul sa se duca si se face presiune...
Cam cat de mult ar trebui sa fie ulei pe retur la conjunctor?Ca nu e cine stie ce..
Faza e ca daca eu de ex pun acum alta pompa pe masina..merge bine vreo zi..si apoi incepe sa faca urat...
Maine pun alta pompa sa vad ce se intampla. Daca am timp, fac si testul spus de tine.
Scris: Joi 25-Mar-2010 21:10
de abarth_mcm
Intrebare : ce diametru trebuie sa aiba bila de conjunctor?
Si alta intrebare: surubul de la conjuctor are cumva vreo saiba?Si daca da, ce grosime?
Multumesc.
Scris: Vin 26-Mar-2010 00:13
de abarth_mcm
Bila are 6mm?sau 7mm?
Si..foarte interesant....exact ce banuiam ...studiind o schita a conjunctorului(nu stiu daca e cea buna) vad ca exista o saiba cu dimensiunea de:6,7*10,5*1,9
Asa ca daca poate cineva sa imi confime sau infirme cifrele de mai sus ar fi perfect...nu de alta, dar e importanta informatia.
Daca are cineva o schita detaliata a conjuctorului cu dimensiunile tuturor componenetelor detaliate ar fi perfect.
Ma intereseaza si tolerantele maxime admise ale tuturor componentelor cu erori cat mai mici.Ms
Scris: Vin 26-Mar-2010 08:55
de retro
Conjunctorul are 2 bile: una de 7 mm sub surubul de detenta si una de 6 mm sub sfera.
Surubul de care spui nu are nicio saiba, dimensiunile date de tine sunt cele corecte, dar sunt ale unui o-ring aflat pe acest surub. Rolul o-ringului este de a nu permite scurgerea LHM-ului atunci cand se desface surubul pt. a amorsa pompa..
Tolerantele sunt de ordinul micronilor.
Problema ta pare a fi la conjunctor. Conjunctorul se mai si regleaza! Nu este suficienta demontarea si montarea lui. Intotdeauna trebuie verificate aceste presiuni: conjunctia la +/-145 bar si disjunctia in intervalul +/-170 bar. Se mai verifica si pierderea de presiune pe care o are. Se accepta o pierdere de 10 bar in 3 minute.
Scris: Lun 29-Mar-2010 20:28
de abarth_mcm
Problema s-a rezolvat. Tacane normal asa cum scrie la carte

Ms tuturor pt sfaturi.
Eu nu demontasem prima data conjunctorul tot, ci numai o parte.
Problema a fost de la conjunctor:asa ca atunci cand pompa scoate un zgomot puternic cand tacame si cand infraneaza motorul, faceti bucati cpnjunctorul, curatati-l, slefuiti pe unde e cazul si puneti-l la loc.
Si din cate conjunctoare am demontat, sunt doua tipuri de conjunctoare pt BX fara servo: cu un arc(1+1) sau cu doua arcuri (2+2)