Pagina 1 din 2

cum sa schimbi un telescop de BX

Scris: Sâm 22-Mai-2010 18:13
de abarth_mcm
M-am gandit sa va explic cum se schimba un telescop la BX, informatie care poate fi folositoare:
1 pas:
se pune un cric sub bascula
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

se desface piulita de la antiruliu:
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

se desface si piulita de la cilindru
Imagine

Uploaded with ImageShack.us


se indeparteaza antiruliu de sus si se scoate cilindrul dupa ce s-a desfacut si surubul de la el.(am uitat sa fac poza, insa e clar despre ce vorbesc) (in prealabil se dau si retururile jos)
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Montarea este inversa:
-se pune cilindrul si se monteaza returile folosind colier, fie el de metal fie de plastic
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

-se ridica cricul si se strange antirului, totodata se strange si surubul care tine cilindrul
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

In final se strange piulita de sus de la cilindru, punanad o pana de lemn.
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Poate oi fi scapat vreun mic detaliu, insa sper sa va fie de folos informatiile!.

Nota: nu se desface sfera si nici flansa de la cilindru :!: Nu se da nici pivotul jos sau mai stiu eu ce :!:


Continui si cu alte informatii:
cam asa arata in mare un cilindru desfacut:
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Defectiunile cele mai des intalnite:
-tije ruginite (astea care le-am pozat sunt cele mai rele) In general tijele prezinta uzura si daca mai pot fi folosite se slefuiesc cu pasta verde :!: . Atentie: daca tijele prezinta uzura degeaba se pune kit nou de reparatie!
Cele din poza clar nu mai pot fi folosite
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

-cam toate prezinta uzuri la ciuperca. Voi pune o poza cu o ciuperca faramata la maxim!
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Alte defectiuni intalnite, dar mai rar insa: bucsa de jos sparta sau cu uzura. Am uitat sa fac poza.
Bineinteles si celelate componente se uzeaza, insa in o masura mai mica si nu conteaza asa de mult ca cele prezentate de mine. (cel putin asa cred)

Scris: Sâm 22-Mai-2010 19:34
de abarth_mcm
Poza cu o alta ciuperca, un pic sectionata..la fel..inutilizabila.
Chiar daca nu sunt rupte sau sectionate, pe multe se observa uzura..

Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Sper sa fie de folos informatiile.

Scris: Dum 23-Mai-2010 11:14
de ViperDodo
sa nu-mi spui ca eu te-am inspirat sa faci topicul asta! :lol:

eu le-am dat jos cu tot cu ciuperca, am dat si sfera jos ... si pivotul si antiruliu e, asta este :roll:

Scris: Dum 23-Mai-2010 12:58
de abarth_mcm
Da, m-ai inspirat :lol:
Stai linistit, ca si eu am dat flansa jos prima data..pana sa imi dau seama cum e mai simplu de scos cilindrul.
Asa ca daca e cineva care vrea sa demonteze vreun cilindrul pt prima data, ii recomand sa citeasca topicul 8)

Scris: Dum 23-Mai-2010 17:27
de stan cristian
:) Foarte frumos .... doar nu cred ca e bine de scos returul de pe cilindru acolo in pozitia aia... e mai usor de facut treaba asta pe banc...

Scris: Dum 23-Mai-2010 20:05
de abarth_mcm
Da, ai dreptate..sunt mai usor de pus pe banc retururile :)

Scris: Joi 10-Iun-2010 23:41
de susansebi
salutate
daca se poate va rog sa-mi explicati cum se schimba cilindrii din spate.
va rog sa-mi spuneti cum pot afla daca citroenul meu este model 1 sau 2.
este fabricat in 1984 si avea motor de 1900 cmc pe benzina,la ora actuala motorul este schimbat cu unul de 1,8 D (161A).
va multumesc

Scris: Vin 11-Iun-2010 08:37
de abarth_mcm
1984=Seria 1
Punte spate serie 1 identica cu punte spate serie 2.
De ce vrei sa schimbi cilindrii spate?adica spre deosebire de alte componente ei rezista mai mult. Pai bagi masina pe canal..dai sfera jos..dai tija jos..conducta..retururile.. Nu e greu, dar cam inghesuit.

Scris: Vin 11-Iun-2010 11:23
de mbc
cum se comporta fata la astfel de uzuri? mai exact, ce anume te-a determinat sa schimbi telescoapele?

Scris: Vin 11-Iun-2010 16:48
de abarth_mcm
Pai daca sunt uzate incepe sa se lasa de fata si sa arunce retururile in ultima instanta daca uzura e si mai mare.Sau alt simptom: la isi mai modifica singura garda la sol(salta de fata)(asta oricum poate sa fie si din cauza corectorului sau a uleiului necorespunzator)
Se gaseste kit de reparatie (170lei per cilindru), dar nu am cumparat.
Ca sfat: kitul de reparatie il cumperi doar dupa ce demontezi cilindrul. Uita-te de ex la tijele pozate de mine: clar ele nu mai erau bune chiar daca se puneau garnituri noi.

Scris: Sâm 12-Iun-2010 07:06
de susansebi
nu vreau sa-i schimb cilindrii spate numai ca sant curios cum se demonteaza si cum arata acei cilindrii.
am o problema-de cateva zile incoace cand merg pe un drum cu denivelari masina sare de fata in functie de denivelari (parca topaie)oare ce o fi?

Scris: Sâm 12-Iun-2010 07:48
de abarth_mcm
Cei de pe spate sunt mult mai simpli ca cei de pe fata. Nu sunt deloc complicati...pe spate e un telescop mic cu o tija.
Iti topaie pe fata din cauza sferelor.
Fa un test..incearca sa apesi pe o aripa din fata. Daca masina e tare ca un lemn, inseamna ca ai sferele sparte.

Scris: Sâm 12-Iun-2010 08:22
de susansebi
suspensia este destul de rigida,am sunat un mecanic si zice ca este posibil ca sferele sa se fi descarcat si de aceea face asa.
cum pot sa verific daca sferele sant sparte sau numai descarcate?

Scris: Sâm 12-Iun-2010 08:36
de abarth_mcm
Pe aparat se masoara.

Totusi..verifica cum ti-am zis eu..apasa cu mana fiecare aripa in parte!! Daca nu poti sa apesi deloc, inseamna ca le ai sparte!!
Sau..cand le dai jos...vezi cat ulei curge din ele..daca va curge f mult, inseamna ca iarasi sunt sparte. Sau poti baga o sarmulita in sfera..daca intra mai mult, inseamna ca iarasi e sparta. daca niciuna din ipotzele de mai sus nu se aplica, atunci sunt doar descarcate.
Daca sunt iarasi prea descarcate, sa nu le mai incarci pt ca o sa se sparga in final.
La magazin o sfera techonsir e in jur de 100-120 ron/buc si contrar altor opinii eu nu am avut nicio problema cu ele.

Scris: Joi 17-Iun-2010 14:11
de susansebi
salut,am sa schimb sferele ptr.ca am circulat cu masina un timp asa (goale) si nu vreau sa am surprize,multumesc de sfaturi.
daca mai am probleme am sa mai revin cu unele intrebari.