Pagina 1 din 3

Gresoare & Sfere

Scris: Mie 18-Ian-2006 18:10
de sorin.
Tocmai am cumparat niste gresoare pt. bratele de la suspensie si mi-a venit o idee: nu s-ar putea folosi ceva asemanator (sau chiar niste gresoare) la sfere ? (s-ar putea incarca chiar pe masina, si s-ar pierde mai putin azot la incarcare)


Am cumparat un aparat de sudura mig-mag. Are cineva idee daca se poate folosi azot ca mediu protector in locul co2 pt. sudarea tablelor de otel?

Scris: Mie 18-Ian-2006 18:15
de tartorul
Chiar daca poti sa folosesti azot, desi nu cred ca este ok (la temperatura azotul poate sa reactioneze cu elementele din aliajele pe care le sudezi in timp ce CO2-ul nu prea mai are cu cine sa reactioneze), esti sigur ca azotul e mai ieftin decat CO2?

Scris: Mie 18-Ian-2006 18:16
de eugenro2001
Nu cred ca se pot folosi gresoare la sfere, nu rezista la presiune.
Se pot folosi supape de la instalatiile de aer conditionat dar trebuie facuta o reductie. Nici astea nu sunt facute pentru presiune asa de mare dar am auzit ca se folosesc la sfere.

Pentru sudura se foloseste CO2 sau argon. Si probabil ca aparatul trebuie sa stie sa functioneze cu una sau cu alta, probabil ca sunt setari diferite pentru gaze diferite.

Scris: Mie 18-Ian-2006 18:35
de sorin.
), esti sigur ca azotul e mai ieftin decat CO2

cred ca este mai scump, dar daca cumpar un tub pt. azot pot sa-l folosesc si pt. incarcarea sferelor. (oricum nu sudez foarte frecvent)

Si probabil ca aparatul trebuie sa stie sa functioneze cu una sau cu alta, probabil ca sunt setari diferite pentru gaze diferite.

Merge cu ambele gaze, dar co2 nu se poate folosi la sudura al.
Aparatul merge si cu sarma tubulara cu flux(fara gaz) dar este foarte scumpa si nici nu am gasit in comert.


Mie mi s-au parut destul de solide gresoarele pe care le-am cumparat (dar probabil nu sunt din otel) Cele pt. aer conditionat se gasesc in comert?

Azotul fiind un gaz inert m-am gandit ca ar putea merge.
Cu argon nu s-ar putea incarca sferele? :lol:

Scris: Mie 18-Ian-2006 18:56
de cristian_v
sorin. scrie:Cu argon nu s-ar putea incarca sferele? :lol:


Poti incerca, dar s-ar putea sa ai surprize de genul ca difuzeaza rapid prin membrana si te trezesti cu ele goale.

Ca tot venii vorba de gaze, pneurila umflate cu N2 au ceva special, aderenta la sol, bla bla... ?

Scris: Mie 18-Ian-2006 18:56
de MARIAN
Tocmai am cumparat niste gresoare pt. bratele de la suspensie si mi-a venit o idee

Se pot construi asemenea supape in genul celor de la buteliile de gaz auto; blocare presiune pe bila sau se pot cumpara:
Imagine
Imagine
Problema va fi cu dispozitivul de cuplare care este mai greu de realizat
Imagine
Imagine

Scris: Mie 18-Ian-2006 19:26
de sorin.
cred ca este mai scump, dar daca cumpar un tub pt. azot pot sa-l folosesc si pt. incarcarea sferelor. (oricum nu sudez foarte frecvent)


....si umflu si rotile cu el :lol:

Scris: Mie 18-Ian-2006 21:07
de tartorul
cristian_v scrie:Ca tot venii vorba de gaze, pneurila umflate cu N2 au ceva special, aderenta la sol, bla bla... ?


Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica, ceea ce s-ar transpune intr-o tinuta de drum mai buna.

Scris: Mie 18-Ian-2006 21:30
de sorin.
Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica,

DACA s-ar incalzi mai greu de ce ar fi temperatura cauciucului mai mica?
Cred ca se foloseste azot pt. ca fiind un gaz inert, intarzie imbatranirea cauciucului, precum si oxidarea sarmelor din interiorul acestuia.

Scris: Mie 18-Ian-2006 21:37
de khan
pe scurt, azotul e mai stabil termodinamic si rezulta variatii mai mici ale presiunii in raport cu temperatura. e adevarata si poveste cu imbatrinirea cauciucului, oxidarea sirmelor...

cit despre aparatul ala de sudura, nu difera setarile in fct de gazul folosit, ci doar domeniul de aplicatie. oricum, de azot nu am auzit sa se foloseasca la sudura, din cite stiu nici nu arde, nici nu intretine arderea (ba chiar din contra) si nici nu ajuta (precum argonul) la mentinerea vreunei constante de stare a materialului in timpul sudurii

Scris: Mie 18-Ian-2006 21:52
de sorin.
oricum, de azot nu am auzit sa se foloseasca la sudura, din cite stiu nici nu arde, nici nu intretine arderea

Pai tocmai asta este ideea, sa nu intretina arderea. :lol:

Scris: Joi 19-Ian-2006 00:44
de tartorul
sorin. scrie:
Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica,

DACA s-ar incalzi mai greu de ce ar fi temperatura cauciucului mai mica?
Cred ca se foloseste azot pt. ca fiind un gaz inert, intarzie imbatranirea cauciucului, precum si oxidarea sarmelor din interiorul acestuia.


[...]
Umflare cu azot
Umflarea pneurilor cu azot constituie un mare avantaj: se evita supraincalzirea pneurilor, se reduc ciclurile de verificare a presiunii, jantele nu mai ruginesc, imbatranirea prematura a anvelopelor, avantaje pentru mediul inconjurator, cresterea prizei la drum a pneurilor.
[...]

Asa zic cei care umfla roti cu azot. :twisted: Nu dau numele firmei sa nu ii fac reclama. Nu ca as avea azot in roti. :)

Jantele se protejaza (doar cele de tabla) nu sarmenele din cauciuc, care oricum sunt din otel si mai au si ceva tratamente la activ si nici nu au contact direct cu aerul. Ca daca au contact direct cu aerul sau azotul e momentul sa schimbi cauciucul. :?

Ca tot dezbatem subiectul: are cineva azot in roti?

Scris: Joi 19-Ian-2006 01:01
de paga
aici s-a scris cate ceva despre azot in pneuri.

Re: Gresoare

Scris: Joi 19-Ian-2006 01:07
de paga
sorin. scrie:Tocmai am cumparat niste gresoare pt. bratele de la suspensie


sorin, la ce gen de magazin ai gasit gresoare? Sunt cu cot sau drepte?

Scris: Joi 19-Ian-2006 07:38
de sorin.
Am luat cu cot(filet de 8mm) si drepte(filet de 6), de la un magazin cu piese de aro, tractoare, camioane.Pretul a fost 15000rol ambele.