functionare defectuasa frane, caderi de presiune in circuit
Scris: Mar 28-Feb-2006 17:01
simptomele sunt urmatoarele:
- La frana, pasaie si dupa ce iau piciorul de pe frana. In cazul mersului in trafic si stat la semafor, daca masina e la relanti, se aprind becurile de lipsa presiune (dar se sting la cresterea turatiei motorului; daca accelerez pe loc, se reaprind la ~ 2 secunde de la revenirea la relanti). La plecarea de pe loc, masina pleaca greu, dand impresia ca e infranata, iar pompa lucreza intr-una. Astazi pe zapada, am plecat greu, deoarece una sau ambele roti motoare patinau (probabil datorita blocarii uneia sau ambelor roti pe spate, sau uneia pe fata; datorita frigului si rularii numai in ambuteiaj, nu am observat incingerea vreuneia in mod deosebit). In mers, pasaitul se accentueaza, banuiesc datorita cresterii presiunii in instalatie datorata functionarii pompei. Si pe loc, daca accelerez puternic, se aude respectivul pasait (initial am crezut ca e de la turbo, care scapa pe undeva, dar motorul trage). Cand stau pe loc, daca apas tare frana (sau numai un pic, pana la pragul in care incepe sa pasaie repartitorul de frana), nu se mai aude nici un pasait si se sting becurile â aceasta doar in cazul apasarii puternice (!). La plecarea usoara de pe loc, urmata de lasarea masinii sa mearga fara tractiune (in ambuteiaj) exista o senzatie ca masina merge dintr-o parte in alta fara interventia directiei (ca o balanganeala stanga-dreapta). Uneori se aude si un zgomot metalic ca ceva ce loveste in altceva.
- Directia, in momentul cand e dreapta, merge ok. In momentul cand rotesc usor volanul spre oricare din parti, incepe sa traga rau de tot in partea respectiva. Doar cu efort o tin pe traiectoria dorita. Senzatia se accentueaza in cazul franarii. Pasaitul directiei, pe care l-am verificat la relanti, se manifesta dupa cum urmeaza: la pozitie fixa a volanului, pasaie usor. La un impuls, dar fara a roti propriu zis, pasaitul se accentueaza, dar dispare cu desavarsire la rotirea propriu zisa â cat timp dureaza aceasta (!).
stie cineva care ar putea fi cauza(ele)?
multumesc
- La frana, pasaie si dupa ce iau piciorul de pe frana. In cazul mersului in trafic si stat la semafor, daca masina e la relanti, se aprind becurile de lipsa presiune (dar se sting la cresterea turatiei motorului; daca accelerez pe loc, se reaprind la ~ 2 secunde de la revenirea la relanti). La plecarea de pe loc, masina pleaca greu, dand impresia ca e infranata, iar pompa lucreza intr-una. Astazi pe zapada, am plecat greu, deoarece una sau ambele roti motoare patinau (probabil datorita blocarii uneia sau ambelor roti pe spate, sau uneia pe fata; datorita frigului si rularii numai in ambuteiaj, nu am observat incingerea vreuneia in mod deosebit). In mers, pasaitul se accentueaza, banuiesc datorita cresterii presiunii in instalatie datorata functionarii pompei. Si pe loc, daca accelerez puternic, se aude respectivul pasait (initial am crezut ca e de la turbo, care scapa pe undeva, dar motorul trage). Cand stau pe loc, daca apas tare frana (sau numai un pic, pana la pragul in care incepe sa pasaie repartitorul de frana), nu se mai aude nici un pasait si se sting becurile â aceasta doar in cazul apasarii puternice (!). La plecarea usoara de pe loc, urmata de lasarea masinii sa mearga fara tractiune (in ambuteiaj) exista o senzatie ca masina merge dintr-o parte in alta fara interventia directiei (ca o balanganeala stanga-dreapta). Uneori se aude si un zgomot metalic ca ceva ce loveste in altceva.
- Directia, in momentul cand e dreapta, merge ok. In momentul cand rotesc usor volanul spre oricare din parti, incepe sa traga rau de tot in partea respectiva. Doar cu efort o tin pe traiectoria dorita. Senzatia se accentueaza in cazul franarii. Pasaitul directiei, pe care l-am verificat la relanti, se manifesta dupa cum urmeaza: la pozitie fixa a volanului, pasaie usor. La un impuls, dar fara a roti propriu zis, pasaitul se accentueaza, dar dispare cu desavarsire la rotirea propriu zisa â cat timp dureaza aceasta (!).
stie cineva care ar putea fi cauza(ele)?
multumesc