Pagina 1 din 1

functionare defectuasa frane, caderi de presiune in circuit

Scris: Mar 28-Feb-2006 17:01
de balanel
simptomele sunt urmatoarele:

- La frana, pasaie si dupa ce iau piciorul de pe frana. In cazul mersului in trafic si stat la semafor, daca masina e la relanti, se aprind becurile de lipsa presiune (dar se sting la cresterea turatiei motorului; daca accelerez pe loc, se reaprind la ~ 2 secunde de la revenirea la relanti). La plecarea de pe loc, masina pleaca greu, dand impresia ca e infranata, iar pompa lucreza intr-una. Astazi pe zapada, am plecat greu, deoarece una sau ambele roti motoare patinau (probabil datorita blocarii uneia sau ambelor roti pe spate, sau uneia pe fata; datorita frigului si rularii numai in ambuteiaj, nu am observat incingerea vreuneia in mod deosebit). In mers, pasaitul se accentueaza, banuiesc datorita cresterii presiunii in instalatie datorata functionarii pompei. Si pe loc, daca accelerez puternic, se aude respectivul pasait (initial am crezut ca e de la turbo, care scapa pe undeva, dar motorul trage). Cand stau pe loc, daca apas tare frana (sau numai un pic, pana la pragul in care incepe sa pasaie repartitorul de frana), nu se mai aude nici un pasait si se sting becurile – aceasta doar in cazul apasarii puternice (!). La plecarea usoara de pe loc, urmata de lasarea masinii sa mearga fara tractiune (in ambuteiaj) exista o senzatie ca masina merge dintr-o parte in alta fara interventia directiei (ca o balanganeala stanga-dreapta). Uneori se aude si un zgomot metalic ca ceva ce loveste in altceva.
- Directia, in momentul cand e dreapta, merge ok. In momentul cand rotesc usor volanul spre oricare din parti, incepe sa traga rau de tot in partea respectiva. Doar cu efort o tin pe traiectoria dorita. Senzatia se accentueaza in cazul franarii. Pasaitul directiei, pe care l-am verificat la relanti, se manifesta dupa cum urmeaza: la pozitie fixa a volanului, pasaie usor. La un impuls, dar fara a roti propriu zis, pasaitul se accentueaza, dar dispare cu desavarsire la rotirea propriu zisa – cat timp dureaza aceasta (!).


stie cineva care ar putea fi cauza(ele)?

multumesc

Scris: Mar 28-Feb-2006 17:57
de jgr1001
Schimba dozatorul de frana!
Si la mine fasaia in mers si consuma 10 - 12 % :shock:
Plus ca nu puteam sa trec de 110 km/h....

Scris: Mar 28-Feb-2006 18:09
de balanel
si mie imi consuma prea mult de cand se manifesta asa. multumesc.

Scris: Mie 01-Mar-2006 10:03
de nicum
Dozatorul tau e varza :!: Pune pe altcineva sa conduca si daca observi ca mergi cu spatele tiris, inseamna ca presiunea pierduta e foarte mare. Presupunind ca sfera centrala e ok, daca conjunctorul tacane intruna, clar pierzi presiune in draci. Iti recomand sa nu mai mergi asa, pentru ca uzezi f. mult masina.
Referitor la directie, cred ca ai unghiurile foarte proaste

Scris: Mie 01-Mar-2006 15:58
de khan
la directie e posibil sa fie vorba si de unghiuri dar si de o uzura mare a repartitorului sau casetei de directie, in caz ca ai servo. daca nu ai servo ramine dozatorul de frina si unghiurile

Scris: Mie 01-Mar-2006 17:12
de balanel
din pacate am dus-o la service si nimeni nu isi da seama ce are. mai ales ca, bineinteles, in cele 2 minute de test nu s-a manifestat. trebuie mers mai mult cu ea, pe la semafoare, etc. cred ca directia trage tot din cauza blocarii rotilor.
cat despre repartitor, l-am schimbat acum o luna...
normal ca presiunea pierduta e foarte mare! pasaie in draci, in timpul mersului. dar se pare ca mecanicul respectiv nu are urechea atat de fina ca sa auda...
asta e, o sa merg asa pana crapa ceva, si atunci sigur o sa inlocuiasca piesa respectiva

Scris: Joi 02-Mar-2006 11:47
de nicum
balanel, am eu un dozator SH care e bun, nu frineaza rotile

Scris: Joi 02-Mar-2006 12:43
de balanel
s-a rezolvat partial. problema era o conducta de presiune pentru frana spate, care era obturata.
mai ramane problema functionarii prea dese a pompei. se va verifica azi sfera centrala.

Scris: Vin 03-Mar-2006 12:15
de balanel
acum merge acceptabil. se mai intampla ca repartitorul sa trimite in continuare presiune si dupa ce iau piciorul de pe frana, dar mult mai rar. senzatia este ca masina se lasa de spate, ca si cum s-ar incerca plecarea de pe loc cu frana de mana trasa (la masini cu frana de mana pe spate), si pleaca un pic mai greu, adica trebuie acceleret mai mult.

Scris: Vin 03-Mar-2006 14:44
de nicum
Daca poti percepe din habitaclu ca masina se lasa de spate, clar in puntea spate se duce presiune in draci. Daca ai discurile calde/incinse dupa un parcurs, clar mergi cu spatele infrinat. Oricum, daca spui ca masina tb accelerata mai mult, clar mergi infrinat.
Cred ca problema ta s-a ameliorat, dar nu s-a rezolvat :!:

Scris: Vin 03-Mar-2006 18:00
de balanel
si ce pot sa fac?
distribuitorul de frana l-am schimbat acum o luna, asa cum am spus. iar bani de altul nu mai am. sunt chiar dator cu 360 de lei la service.

oricum, e clar ca un repartitor de ocazie nu o sa mai iau niciodata. si nici o masina de ocazie. daca nu o sa am bani sa-mi schimb masina prea curand, o sa strang bani pentru un distribuitor nou.