Salut tuturor !
Sunt curios asa ca va intreb !!!
Am LHM in masina asa ca nu ma plang.
Dar pana am rezolvat majoritatea problemelor din masina a-au cam dus
2 litri ....si ceva .
Destul de mult nu ????
Unii folosesc hidraultic romanesc amestecat cu motorina dar chiar nu sunt de acord cu asta .
Insa acu mi-a aratat cineva un ulei hidraultic cica e mineral de la avioane.
Este un lichid foarte subtire de o culoare cam orange dar foarte deschis se vede prin el .
Sincer vizual asa pare potrivit :
E de avioane si pare foarte subtire .
Nu stiu cum e cu garniturile .
Stie cineva ceva ?????
Astept orice comentariu
Salutari
Laurentiu
LHM--Lichid hidraultic orange avion ??? (intrebare)
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Se pare ca pe aici unii chiar au chef si bani de experimente. Lali, daca ai urmarit discutiile de pe forum, probabil ai aflat ca exista masini care merg de vreo 2 ani cu ulei hidraulic romanesc (din cauza ca e mai ieftin). Dar intr-o zi masina aia va incepe sa curga prin toate partile. Eugen are o masina care a avut asa ceva in ea si care pierde acum LHM.
Si intr-o masina obisnuita poti sa pui in loc de lichid de frina apa si chiar va merge, dar e recomandat sa pui la loc lichid dupa ce ai ajuns acasa sau la service.
Si uite asa necunoscatorii zic ca masinile hidraulice sint proaste... raspunsul il dau cunoscatorii: pt ca se pune orice in loc de lhm! Vi se pare scump un litru de LHM la ~ 250.000?
Si intr-o masina obisnuita poti sa pui in loc de lichid de frina apa si chiar va merge, dar e recomandat sa pui la loc lichid dupa ce ai ajuns acasa sau la service.
Si uite asa necunoscatorii zic ca masinile hidraulice sint proaste... raspunsul il dau cunoscatorii: pt ca se pune orice in loc de lhm! Vi se pare scump un litru de LHM la ~ 250.000?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
eugenro2001 scrie:Acum cam un an si ceva, au fost niste discutii pe tema asta pe grupul Yahoo, CX-L.
De ce yahoo-list?
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
S-a explicat pe forumul acesta de ce se foloseste LHM pt Citroen precum si diferentele intre acesta si celelalte uleiuri.
Destul de mult nu ????
Nu sunt un specialist dar parerea mea este ca ar trebui sa completezi instalatia cu LHM .Stiu ca pentru unii dintre noi 2l de LHM aprox. 500000lei inseamna mult dar trebuie sa ne gindim pe termen lung adica scutim niste bani acum dar mai tirziu s-ar putea sa cumparam niste componente de ordinul milioanelor.
Multa bafta.
????
Salut
Sa nu ne ambalam.
Nici eu nu vreau sa scap asa usor de LHM !
TOCMAI DE ASTA AM IN MASINA LHM SI NU ALTCEVA.
Eu caut un lichid cel putin la fel de bun ca alternativa (mai ales ca pret)
De exemplu am mai auzit de lichid verde hidraultic de avion !!!!!!
Cu ce am citit pe net aproape sigur are cam aceleasi caracteristici.
Nu cred ca domeniul de lucru mai ales temperatura este mai prost la un
avion decat la o masina !!!!
Stiu ca este mineral si daca de exemplu nu ataca garniturile de la Citroen ce mai vreti (teoretic) ????
Sunt curios mai ales de asta verde ptr ca mecanicul a zis ca e fabricat prin Romania asa ca ar fi destul de ieftin cred .
Oricum hidraultic obisnuit nu as baga deloc mai degraba cel de avion.
Raman dator ptr orice parere
Multe salutari
Laurentiu
Sa nu ne ambalam.
Nici eu nu vreau sa scap asa usor de LHM !
TOCMAI DE ASTA AM IN MASINA LHM SI NU ALTCEVA.
Eu caut un lichid cel putin la fel de bun ca alternativa (mai ales ca pret)
De exemplu am mai auzit de lichid verde hidraultic de avion !!!!!!
Cu ce am citit pe net aproape sigur are cam aceleasi caracteristici.
Nu cred ca domeniul de lucru mai ales temperatura este mai prost la un
avion decat la o masina !!!!
Stiu ca este mineral si daca de exemplu nu ataca garniturile de la Citroen ce mai vreti (teoretic) ????
Sunt curios mai ales de asta verde ptr ca mecanicul a zis ca e fabricat prin Romania asa ca ar fi destul de ieftin cred .
Oricum hidraultic obisnuit nu as baga deloc mai degraba cel de avion.
Raman dator ptr orice parere
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Multe salutari
Laurentiu
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Nu stiu daca vei gasi un ulei hidraulic mineral la un pret mai bun decit LHM, presupunind ca uleiul in cauza egaleaza si chiar depaseste caracteristicile LHM. Poate doar daca e furat.
Daca o sa te uiti pe net o sa gasesti prin Olanda sau Belgia prca un tip care vinde un ulei albastru, uleiul Renard (daca am retinut bine), despre care fabricantul spune ca superior LHM-ului. Uleiul asta are la baza tot un ulei hidraulic de avion.
Eu unul ramin la LHM, dar nu inainte de o cura de hydraurincage...
Daca o sa te uiti pe net o sa gasesti prin Olanda sau Belgia prca un tip care vinde un ulei albastru, uleiul Renard (daca am retinut bine), despre care fabricantul spune ca superior LHM-ului. Uleiul asta are la baza tot un ulei hidraulic de avion.
Eu unul ramin la LHM, dar nu inainte de o cura de hydraurincage...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
nu cred ca neaparat este mai ieftin daca este romanesc. in primul rand ganditi-va la segmentul de piata caruia ii este adresat: firmele de transporturi aeriene. iar acolo nu se face rabat la calitate (teoretic) intr-adevar, dar nici la preturi. pentru ca la o firma care are cateva avioane care folosesc lichid hidraulic nu se cumpara cate 1 sau 5 litri odata si nicidecum la preturi de ~ 8 $/l. dupa parerea mea, sunt preturi "corespunzatoare" biletelor de avion....
vedeti cat costa un bilet de avion ....
si apoi, daca respectivul lichid "mai ieftin" este "facut rost" cumva dintr-un atelier, ce garantie mai ai ca nu este "botezat" cu ceva?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
vedeti cat costa un bilet de avion ....
si apoi, daca respectivul lichid "mai ieftin" este "facut rost" cumva dintr-un atelier, ce garantie mai ai ca nu este "botezat" cu ceva?
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
?
MMMMMMda !?!?
Chestia cu botezul...... cam asa e !
Uleiul acela rozaliu (tot hidraultic avion)era cam 100 de mii litru >>>
Acu am o pompa de frana pe care vreau s-o schimb .
Cand ma gandesc ca iar mici pierderi ......
In rest am schimbat toate conductele (retur) .
Singurele pierderi raman la un telescop spate si cand o sa schimb pompa de frana .
Apropo unde gasesc burdufele de la telescoapele spate si cam la ce pret ?? (amandoua)
Laurentiu
Chestia cu botezul...... cam asa e !
Uleiul acela rozaliu (tot hidraultic avion)era cam 100 de mii litru >>>
Acu am o pompa de frana pe care vreau s-o schimb .
Cand ma gandesc ca iar mici pierderi ......
In rest am schimbat toate conductele (retur) .
Singurele pierderi raman la un telescop spate si cand o sa schimb pompa de frana .
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Apropo unde gasesc burdufele de la telescoapele spate si cam la ce pret ?? (amandoua)
Laurentiu
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Laurentiu, daca ai de unde sa faci rost de specificatiile lichidului hidraulic despre care vorbesti, atunci ne vom putea da seama daca merita sa investigam problema in amanunt.
In general, sistemele hidraulice clasice (chiar si la avioane) sunt inchise, neavand contact direct cu atmosfera. Asta inseamna ca lichidul hidraulic tebuie sa satisfaca alte cerinte fata de LHM care functioneaza intr-un mediu mult mai dificil. In plus, din cate stiu eu lichidul hidraulic la avioane are un ciclu de viata mult mai redus, inlocuindu-se dupa cateva zeci sau sute de ore de functionare, nu dupa 60000km.
In general, sistemele hidraulice clasice (chiar si la avioane) sunt inchise, neavand contact direct cu atmosfera. Asta inseamna ca lichidul hidraulic tebuie sa satisfaca alte cerinte fata de LHM care functioneaza intr-un mediu mult mai dificil. In plus, din cate stiu eu lichidul hidraulic la avioane are un ciclu de viata mult mai redus, inlocuindu-se dupa cateva zeci sau sute de ore de functionare, nu dupa 60000km.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Merita sa afli specificatiile tehnice ale lichidului de avioane dar trebuie sa sti ca LHM este conceput dupa o reteta unica si destinat numai pt inst hidraulice Citroen.Adica s-a studiat comportamentul uleiului in timp si s-a ajuns la concluzia ca asta ar fi cel mai bun acolo.Daca alt ulei corespundea cerintelor era mai simplu sa se fabrice un ulei deja esxistent decit sa se cerceteze si sa se gaseasca un altul adica LHM(parerea mea)
Am citit de ceva timp despre lichidul de avion dar doar acum am timp sa imi spun parerea:
Eu lucrez in aviatie si stiu pe cineva care are in masina lichid hidraulic (la noi e rosu). Momentan nu se plange dar altii care au incercat mai demult spuneau ca ataca garniturile. Deci eu nu indic . E "moca" la mine dar prefer sa dau un ban si sa stau linistit
Eu lucrez in aviatie si stiu pe cineva care are in masina lichid hidraulic (la noi e rosu). Momentan nu se plange dar altii care au incercat mai demult spuneau ca ataca garniturile. Deci eu nu indic . E "moca" la mine dar prefer sa dau un ban si sa stau linistit
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
E "moca" s-ar putea sa nu fie chiar asa, ci chiar o paguba poate ireparabila. Gindeste-te ca pui un ulei moca si uleiul ala ataca in timp garniturile. Cind faci socoteala si vezi cam cit te-ar costa reparatia masinii (numai banii, nu si alergatura), vezi ca de fapt tocmai te-ai impuscat in portofel. Un schimb de LHM costa 1mil. cu tot cu 1l de ulei de rezerva, just in case., si tine 60.000 de km. Vi se pare mult pentru o solutie verificata in zeci de ani? Mie nu...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
ulei romanesc
salut,
eu revin la ideea mea : atita timp cit pe bidonul de lichid hidraulic romanesc ( lubrifin) scrie clar specificatiile tehnice si care corespund cu sistemul hidraulic de la citroen de ce nu e bun ? a patit cineva ceva de la el ?
sunteti sigur ca ce cumparati cu 250 de mii litrul este original ? si ca nu e ambalat printr-o curte din baragan ?
alin
eu revin la ideea mea : atita timp cit pe bidonul de lichid hidraulic romanesc ( lubrifin) scrie clar specificatiile tehnice si care corespund cu sistemul hidraulic de la citroen de ce nu e bun ? a patit cineva ceva de la el ?
sunteti sigur ca ce cumparati cu 250 de mii litrul este original ? si ca nu e ambalat printr-o curte din baragan ?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
alin
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11708
Cel mai nou membru Ibr_subaib