Pagina 1 din 1
ajutor suspensie
Scris: Mie 22-Sep-2004 09:29
de catalin78
am urmatoarea problema .
am cumparat 2 sfere din magazin pentru ca eram nemultumit de suspensie ptr fata, le-am montat si masina e la fel de rigida, ma gandesc ca e ceva de la inaltimi , pe spate masina sta ridicata la maxim cand e motorul pornit iar de fata se ridica deseori destul de greu , am nevoie de ajutor la reglarea inaltimilor si eventual la verificarea/ curatarea corectorului fata. banuiesc ca sferele mele erau bune dar problema vine din alta parte .
Va multumesc
Scris: Mie 22-Sep-2004 10:37
de nicum
In general cumperi sfere doar cind membrana uneia cedeaza, in rest sferele se pot incarca. E si mult mai ieftin asa. Daca o punte sta ridicata la maxim sau e prea lasata, atunci suspensia pe puntea respectiva va fi rigida. Dupa cum banuiesti, suspensia e sau ar trebui sa fie cel mai confortabila pe setarea normal, presupunind ca totul e in regula evident.
Daca masina se ridica de fata destul de greu asta sugereaza probleme cu corectorul de inaltime, cel mai adesea e colmatat cu mizerie. O masina in stare tehnica buna ar trebui sa se ridice pe pozitia normal in 10, maxim 15s dupa ce ai pornit motorul. Mai poti verifica pirghia de la corectorul fata (la fel si cea din spate). Dupa ce reusesti sa aduci masina la inaltime egala pe cele doua punti si corecta fata de sol, poti incerca un ulei de curatare (hydraurincage). Vei fi surprins cita mizerie e in instalatie.
Iti sugerez sa corectezi problema, pentru ca altfel risti sa fisurezi si chiar sa rupi puntile.
ajutor
Scris: Mie 22-Sep-2004 10:57
de catalin78
am inteles datele problemei ... totusi voiam sa stiu la ce inaltime tre sa stea masina si cum se poate curata corectorul daca n-am solutie de curatat
Scris: Mie 22-Sep-2004 11:02
de nicum
Inaltimea masinii pe pozitia normal: aproximativ 4 degete de la roata din fata pina la aripa. poti sa arunci o privire si prin manualul de service.
Poti curata corectoarele demontindu-le, dar per ansamblu manopera te costa cit te-ar costa uleiul, plus ca uleiul curata prin locuri care altfel sint inacesibile si e mult mai usor de utilizat (practic se inlcuieste LHM-ul cu hydraurincage)
ajutor
Scris: Mie 22-Sep-2004 11:19
de catalin78
deci in poz 3 a manetei fata se ridica corespunzator dar numai dupa cateva apasari pe pedala de acceleratie , suspensia fata functioneaza corect , suspensia spate e beton .
ajutor
Scris: Mie 22-Sep-2004 11:22
de catalin78
si mai e o problema , un piston de pe dr fata e murdar de lhm cred ca se scurge pe sus pe langa cilindru , nu curge mult deocamdata e umed , trebuie schimbat ? afecteaza suspensia?
Scris: Mie 22-Sep-2004 12:14
de nicum
Referitor la cilindrul tau, acesta nu curge decit daca e foarte uzat. Probabil nu e vorba decit de o garnitura. Vezi ca e un post cu testarea suspensiei hidraulice. E foarte util in marea majoritate a cazurilor.
Scris: Mie 22-Sep-2004 12:38
de klauddiu
Eu nu cred ca e cazul sa te sperii.
In vara asta am patzit si eu la fel....sferele care le iei din magazin sunt goale pt ca de obicei zac acolo de mult si azotul in timp iese oricum.
Te sfatuiesc sa le umpli si totul va fi ok
suspensie
Scris: Mie 22-Sep-2004 13:38
de catalin78
klaudiu , am incercat inainte cu 2 sfere mai vechi dar incarcate , problema e inaltimea pe fata pe care vreau sa o reglez corect si inaltimea pe spate (spatele sta ridicat la max)
//
Scris: Mie 22-Sep-2004 13:43
de lali
???
E cam dubioasa chestia asta cu inaltimea spatelui la maxim .....
Ia sa te uiti tu pe sub masina sa nu ai tijele indoite (lovite) .
Sunt destul de expuse .......
Laurentiu
Scris: Mie 22-Sep-2004 13:45
de klauddiu
Daca nu sunt sferele de vina si zici ca are diferentze de inaltzimi pot fi corectoarele murdare-blocate (la cel din fatza trebe sa ai exact o palma pe verticala intre caroserie si cauciuc); pot fi blocate parghiile care actzioneaza corectoarele. Pe de alta parte daca ridica fatza si spatele nu atunci mai pot fi doua probleme: una ar fi pompa de frana (dar asta o vezi daca fasaie cand tzi piciorul pe ia mai mult sau daca calci frana pe loc sacadat ar trebui sa coboare spatele si sa se infraneze in mers); iar a doua problema de care ma-m lovit eu ar fi bratzele spate duse mai precis rulmentzii (ridico de tot si vezi daca sta cracanata)....sper ca tzi-am fost de folos....
suspensie
Scris: Mie 22-Sep-2004 14:11
de catalin78
am picat pe mana unui mecanic care le-a reglat de le-a zapacit de aia vreau sa le reglez klumea . mrsi mult
bx
Scris: Mie 22-Sep-2004 19:49
de MARIAN
Conform manualului Haynes inaltimea fata tre sa fie 166mm +10 -7mm iar inaltimea spate de 223mm +10 -7mm la punctele de masurare(pe puntea fata resp. spate)
Bafta,