am si eu o intrebare in legatura cu suspensia
stand pe loc, cu motorul pornit (sau oprit de putin timp) suspensia se comporta f bine, adica se ridica daca te apesi pe masina, este "moale" (cei care imi cunosc rabla stiu cum este).
ei, "problema" intervine in mers (cu toate ca pe loc suspensia pare ok): se simt destul de tare denivelarile de pe sosea, nu mai zic de gropi...
am o banuiala asupra sferelor, mai precis asupra presiunii din ele...
ce parere aveti?
suspensie "figuranta" :)
Moderator: Echipa Tehnica
suspensie "figuranta" :)
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
multumesc membrilor clubului pentru ideile si sugestiile facute pentru rezolvarea acestei probleme, in cele 2 zile de la postare....
de asemenea, multumesc clubului pentru sprijinul acordat, prin posibilitatea postarii acestui topic de utilitate maxima pe forum
pe zi ce trece constat din ce in ce mai mult ce inseamna a fi membru al unui club, ajutorul primit de la ceilalti membri in momentele grele fiind crucial
ceea ce ma face inca odata sa ma gandesc la inscrierea in mod oficial in acest club....

de asemenea, multumesc clubului pentru sprijinul acordat, prin posibilitatea postarii acestui topic de utilitate maxima pe forum
pe zi ce trece constat din ce in ce mai mult ce inseamna a fi membru al unui club, ajutorul primit de la ceilalti membri in momentele grele fiind crucial
ceea ce ma face inca odata sa ma gandesc la inscrierea in mod oficial in acest club....

Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
@draku: in cazul in care nu stiai, forumul a fost 'stricat' ca sa spun asa incepand de sambata dupaamiaza si pana astazi de dimineata. fi sigur ca daca mergea iti raspundea cineva, asa ca nu trebuie sa te superi asa rau. 
in cazul defectului tau, am avut aceeasi problema la CX-ul meu. treaba sta cam asa: inaltimea sa fie cea corespunzatoare, iar sferele sa aibe presiunea corecta + sau - 5-10 bari; daca conditiile astea sunt indeplinite, si masina se comporta ciudat pe drum (suspensie dura si zgomotoasa), inseamna ca nu ai lansaj. in cazul asta poti sa ai ori bucsi/rulmenti gripati la bratele de pe fata/spate (care pe loc nu se prea manifesta), sau, vreun cilindru uzat. la mine, a fost un cilindru care aparent era bun (pe loc), iar in mers capata un comportament anormal si topaia masina. a... vorba lui marian... cum se comporta masina cand hidraulicul e rece? ce ulei folosesti?? (pe h46 clar face asa cand vine frigul
)

in cazul defectului tau, am avut aceeasi problema la CX-ul meu. treaba sta cam asa: inaltimea sa fie cea corespunzatoare, iar sferele sa aibe presiunea corecta + sau - 5-10 bari; daca conditiile astea sunt indeplinite, si masina se comporta ciudat pe drum (suspensie dura si zgomotoasa), inseamna ca nu ai lansaj. in cazul asta poti sa ai ori bucsi/rulmenti gripati la bratele de pe fata/spate (care pe loc nu se prea manifesta), sau, vreun cilindru uzat. la mine, a fost un cilindru care aparent era bun (pe loc), iar in mers capata un comportament anormal si topaia masina. a... vorba lui marian... cum se comporta masina cand hidraulicul e rece? ce ulei folosesti?? (pe h46 clar face asa cand vine frigul

suspensia nu este nicidecum dura, este f "moale", dar cu toate acestea se comporta destul de aiurea pe denivelari mici si multe (poate intra intr-un fel de "rezonanta" ?)
inaltimea este bine reglata, se comporta la fel si la "cald" si la "rece", uleiul este LHM de la Agip
ramane de verificat presiune in sfere si eventual de vazut ce e cu cilindrii de suspensie din fata (banuiesc ca si ei vor sa iasa la pensie, ca puntea fata se ridica in trepte)
de lasat pe burta se lasa si fata peste noapte, insa in max 10 sec se ridica ambele punti
multumesc
PS
cat despre "supararea" mea, lasati-o balta, probabil ca eram un pic suparat... sau nu?
cu toate ca forumul a avut probleme, au fost totusi 20 de vizionari ale topicului si ma asteptam ca cineva sa zica macar: "ba prostule, du-ti rabla la remat, ia ceva nou si la moda si lasa-ne cu prostiile tale..."
eh...asta este
inaltimea este bine reglata, se comporta la fel si la "cald" si la "rece", uleiul este LHM de la Agip
ramane de verificat presiune in sfere si eventual de vazut ce e cu cilindrii de suspensie din fata (banuiesc ca si ei vor sa iasa la pensie, ca puntea fata se ridica in trepte)
de lasat pe burta se lasa si fata peste noapte, insa in max 10 sec se ridica ambele punti
multumesc
PS
cat despre "supararea" mea, lasati-o balta, probabil ca eram un pic suparat... sau nu?
cu toate ca forumul a avut probleme, au fost totusi 20 de vizionari ale topicului si ma asteptam ca cineva sa zica macar: "ba prostule, du-ti rabla la remat, ia ceva nou si la moda si lasa-ne cu prostiile tale..."
eh...asta este
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
n-am facut nicio lucrare la hidraulica si nici nu am schimbat sferele
oricum, conserva mea a avut mereu suspensia mai moale decat altele (cel putin de cand o am eu).
cand o sa ajung sa verific sferele, o sa vad si ce gauri au...
@paco, io stiu ca dvs. sunteti carcotasul sef, asa ca nu-mi permiteam sa atentez la acest "titlu"
oricum, conserva mea a avut mereu suspensia mai moale decat altele (cel putin de cand o am eu).
cand o sa ajung sa verific sferele, o sa vad si ce gauri au...
@paco, io stiu ca dvs. sunteti carcotasul sef, asa ca nu-mi permiteam sa atentez la acest "titlu"

Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
Hai ca ma bag si eu in seama.
Am avut simptome cam asemanatoare la ultimul BX. Sferele erau incarcate, dar parea rigida pe gropi, mai rigica ca alte masini in stare generala mai rea ca a mea. Am mai incarcat odata sferele, dar nu venea de acolo. De asemenea, pe loc, nu parea sa aiba mare lucru.
Atunci, un mecanic avea banuiala ca de la rulmentii de pe spate (care impiedica asa-zisa lansare). Dar si fata era cam rigida. Ok, eu am gandit cu mintea mea ca tot sistemul avea ceva: incepand de la sfere (sa fi fost "obosite", desi incarcate), pompa hidraulica, dozatorul (apropos, se auzea disjunctorul f des in mers, ceea ce nu facea la inceput). Eu cred ca, dupa un numar de km, toate piesele incep sa dea semne de oboseala si amortizarea devine mai degraba aleatorie. Sau amortizeaza, dar e zgomotoasa suspensia si, oricum, se comporta aiurea.
Am avut simptome cam asemanatoare la ultimul BX. Sferele erau incarcate, dar parea rigida pe gropi, mai rigica ca alte masini in stare generala mai rea ca a mea. Am mai incarcat odata sferele, dar nu venea de acolo. De asemenea, pe loc, nu parea sa aiba mare lucru.
Atunci, un mecanic avea banuiala ca de la rulmentii de pe spate (care impiedica asa-zisa lansare). Dar si fata era cam rigida. Ok, eu am gandit cu mintea mea ca tot sistemul avea ceva: incepand de la sfere (sa fi fost "obosite", desi incarcate), pompa hidraulica, dozatorul (apropos, se auzea disjunctorul f des in mers, ceea ce nu facea la inceput). Eu cred ca, dupa un numar de km, toate piesele incep sa dea semne de oboseala si amortizarea devine mai degraba aleatorie. Sau amortizeaza, dar e zgomotoasa suspensia si, oricum, se comporta aiurea.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@draku: eu stiu ca masina ta e foarte moale, pe fata cel putin, e mai moale decit a mea
Si eu am observat acelasi lucru ca si tine insa se impun citeva precizari:
- la o suspensie hidraulica senzatiile auditive pot sa fie mai mari decit la un a de tabla. Atentie doar senzatiile auditive
Mi-aduc aminte ca am facut o data acelasi drum (prost) la doar o zi distanta: prima data cu o fiesta de la servici si a doua oara cu bx-ul din semnatura. In primul caz masina era silentioasa, dar o incasam la rinichi grupa mare. In cazul 2 era exact invers: BX-ul mergea ca barca pe valuri, dar se auzeau tot felul de zgomote infundate.
- la o sfera nu conteaza doar presiunea si gaura ci si amortizorul din interior
- cilindrii de suspensie se mai ung si ei, mai ales aia fata
- o anvelopa cu un talon mai mare chiar ajuta. Eu am 175/70
- daca nu ai verificat sferele vreodata, cam e momentul sa o faci

Si eu am observat acelasi lucru ca si tine insa se impun citeva precizari:
- la o suspensie hidraulica senzatiile auditive pot sa fie mai mari decit la un a de tabla. Atentie doar senzatiile auditive

- la o sfera nu conteaza doar presiunea si gaura ci si amortizorul din interior
- cilindrii de suspensie se mai ung si ei, mai ales aia fata
- o anvelopa cu un talon mai mare chiar ajuta. Eu am 175/70
- daca nu ai verificat sferele vreodata, cam e momentul sa o faci
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
@paco, am priceput unde bati
nicu, sferele le-am mai verificat si incarcat odata, prin 2004
anvelopele, intr-adevar, au talonul pe 65, dar pana acum n-am observat simptomul asta
cilindrii nu cred ca i-am uns vreodata
iar cel mai tare s-a simtit pe portiunea cu piatra cubica, in curba, inainte de ambasada chineza, venind dinspre televiziune. am luat curba aia destul de tare, piatra cubica este destul de denivelata si am simtit ce am povestit

nicu, sferele le-am mai verificat si incarcat odata, prin 2004
anvelopele, intr-adevar, au talonul pe 65, dar pana acum n-am observat simptomul asta
cilindrii nu cred ca i-am uns vreodata
iar cel mai tare s-a simtit pe portiunea cu piatra cubica, in curba, inainte de ambasada chineza, venind dinspre televiziune. am luat curba aia destul de tare, piatra cubica este destul de denivelata si am simtit ce am povestit
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Eu cel mai tare am simtit fenomenul ala de rezonanta, la tara: pe drum se formasera mici sentulete de la scurgerea apei... atunci intr-adevar suspensia facea urit...
Daca zici ca ai incarcat sferele in 2004, atunci e momentul sa le verifici din nou. Si poate ca e momentul sa bagi in seama un pic si cilindrii.
Daca zici ca ai incarcat sferele in 2004, atunci e momentul sa le verifici din nou. Si poate ca e momentul sa bagi in seama un pic si cilindrii.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
eu as da vina pe amortizoarele sferelor. au prostul obicei ca tin mai putin decit ar putea sa tina sfera in timp. poti incerca cu 2 sfere de imprumut si macar sa elimini banuiala
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 420
- Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
- Localitate: Ploiesti
M-am tot gandit zilele astea la acest fenomen. Am si eu o parere. Cred ca totusi e ceva de la dozator. Dozatorul daca are uzura infraneaza o idee rotile pe fata. Roata infranata o idee, nu rau sa simti sa zic asa are o alta comportare la denivelari dese, chiar mici fiind. O roata infranata nu raspunde la fel ca una neinfranata. Astept parerile voastre legate de ideea asta.
Eu am dozatorul schimbat cu unul SH care infraneaza mai putin decat cel schimbat, dar putin o face. Senzatia descrisa de Narcis o am si eu dar mai ales dupa vreo 10-15 frane de aici si concluzia mea de mai sus.
Eu am dozatorul schimbat cu unul SH care infraneaza mai putin decat cel schimbat, dar putin o face. Senzatia descrisa de Narcis o am si eu dar mai ales dupa vreo 10-15 frane de aici si concluzia mea de mai sus.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo