Am si eu o nelamurire (am un BX 1,7 RD diesel, din '89).
De fiecare data cand demontez ceva de pe masina, legat de suspensie, intampin aceiasi problema. Dupa ce remontez totul, masina nu mai are aceiasi amortizare ca inainte, e mult mai rigida, sare si se zgaltaie pe sosea. Dupa un timp, isi revine, insa incet. Dureaza zile, chiar saptamani.
Iata mai exact care e situatia:
Am avut motorul dat jos, pentru ca i-am facut setul. Dupa ce l-am montat, am pornit masina, dar nu se ridica. Pt. asta am desfacut teava subtire de la sfera centrala cu motorul pornit, sa aerisesc, si a pufnit destul de mult aer pe acolo si binenteles si mult ulei. Dupa aceea s-a ridicat, desi destul de tarziu.
Duminica am facut un rodaj scurt, de vreo 160 km. Motorul a mers bine insa suspensia nu prea bine. Am simtit toate denivelaturile de pe sosea. Suspensia mergea, dar era mai saltareata si mai rigida ca de obicei, nu asa moale cum era inainte de a o desface. Nici franele nu au mers prea bine desi le-am aerisit.
Intrebarea este: Exista vreo succesiune pe care ar trebui sa o urmez ca sa aerisesc sistemul de suspensie?
Sferele mi-s incarcate de circa 3 luni iar cei de acolo mi-au zis ca sunt in stare buna deci nu ar trebui sa am probleme din cauza asta.
Puteti sa imi spuneti ce, pe unde si cum sa aeriseste dupa ce se umbla la suspensii?
Multumesc mult,
Adi B.
P.S. Pt cei ce sunt curiosi cat m-a costar reparatia la motor:
- Bucsare cilindrii+honuire+schimbare bucse la biele 3,600,000
-bucse biele 450,000
-segmenti 2,200,000
-semeringurile vreo 500,000 toate de la bloc
-semeringurile de la chiulasa nu mai stiu
-chiulasa rectificare suprafata+distantele de la pahare 600,000
- garnituri, baie + ce altele mai sunt vreo 400,000
-garnitura chiulasa 780,000
-restul manoperei gratis
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)