Cum se aeriseste suspensia?!

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

adiB
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mie 01-Sep-2004 12:14
Localitate: Timisoara

Cum se aeriseste suspensia?!

Mesajde adiB » Dum 17-Oct-2004 22:52

Buna la toata lumea.
Am si eu o nelamurire (am un BX 1,7 RD diesel, din '89).
De fiecare data cand demontez ceva de pe masina, legat de suspensie, intampin aceiasi problema. Dupa ce remontez totul, masina nu mai are aceiasi amortizare ca inainte, e mult mai rigida, sare si se zgaltaie pe sosea. Dupa un timp, isi revine, insa incet. Dureaza zile, chiar saptamani.
Iata mai exact care e situatia:
Am avut motorul dat jos, pentru ca i-am facut setul. Dupa ce l-am montat, am pornit masina, dar nu se ridica. Pt. asta am desfacut teava subtire de la sfera centrala cu motorul pornit, sa aerisesc, si a pufnit destul de mult aer pe acolo si binenteles si mult ulei. Dupa aceea s-a ridicat, desi destul de tarziu.
Duminica am facut un rodaj scurt, de vreo 160 km. Motorul a mers bine insa suspensia nu prea bine. Am simtit toate denivelaturile de pe sosea. Suspensia mergea, dar era mai saltareata si mai rigida ca de obicei, nu asa moale cum era inainte de a o desface. Nici franele nu au mers prea bine desi le-am aerisit.
Intrebarea este: Exista vreo succesiune pe care ar trebui sa o urmez ca sa aerisesc sistemul de suspensie?
Sferele mi-s incarcate de circa 3 luni iar cei de acolo mi-au zis ca sunt in stare buna deci nu ar trebui sa am probleme din cauza asta.
Puteti sa imi spuneti ce, pe unde si cum sa aeriseste dupa ce se umbla la suspensii?
Multumesc mult,
Adi B.
P.S. Pt cei ce sunt curiosi cat m-a costar reparatia la motor:
- Bucsare cilindrii+honuire+schimbare bucse la biele 3,600,000
-bucse biele 450,000
-segmenti 2,200,000
-semeringurile vreo 500,000 toate de la bloc
-semeringurile de la chiulasa nu mai stiu
-chiulasa rectificare suprafata+distantele de la pahare 600,000
- garnituri, baie + ce altele mai sunt vreo 400,000
-garnitura chiulasa 780,000
-restul manoperei gratis :))

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 18-Oct-2004 06:59

Si eu am o problema oarecum asemanatoare. Am observat ca suspensia e rigida, am incarcat sferele, la inceput a mers mult mai bine, dupa care s-a intamplat ceva ciudat, parca din nou a devenit rigida. Ultima lucrare la suspensie a fost inlocuirea LHM-ului cu lichid de curatare. Parca e si mai rigida dupa aceasta operatie, desi stiam de la Catalin (wld) ca lichidul de curatare da o suspensie mai moale. E ciudat!
Prin urmare, ma raliez si eu intrebarii tale. De ce se intareste suspensia si ce trebuie facut sa fie moale, avand in vedere ca sferele sunt incarcate?

P.S. Unde ti-ai facut motorul? Ai deplina incredere in respectivii care ti-au lucrat? Eu am un consum cam mare de ulei si sigur vine de la garniturile de supape sau de la ghiduri (n-am garnituri). M-as gandi sa umblu si eu putin pe-acolo, sa-i mai tai apetitul pt ulei...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 18-Oct-2004 07:01

Pt adiB

Scuze, abia acum am vazut ca esti din Timisoara...Eu stau in Bucureti, asa ca nu am cum sa repar rabla unde ai reparat-o tu...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 18-Oct-2004 19:16

La disjunctor exista un surub care trebuie desfacut aproximativ o tura, atunci cind se umbla la suspensie. Surubul se desface pentru ca pompa sa nu mai bage presiune in instalatie, si sa trimita tot pe retur. Pentru pozitia surubului aruncati o privire in manualul de service.
Presupun ca inaltimea masinii era cea corecta... altfel nu stiu ce explicatii sa dau pentru rigiditatea suspensiei. La mine lichidul de curatare a vut ca rezultat o suspensie sensibil mai moale. In mod normal aerul din instalatie se elimina singur in timp (cu exceptia celui din circuitul de frina). Se poate incerca o "gimnastica" de timpul pozitie maxima, pozitie minima.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Lun 18-Oct-2004 19:39

Salut
Am citit pe undeva ca functionarea proasta a corectoarelor de inaltime se manifesta printr-o suspensie rigida,ca si cum sferele nu ar fi suficient incarcate.Urmareste cat de rapid reactioneaza masina la scimbarea inaltimii!Asigura-te ca sferele mai sunt incarcate si ca masina are inaltimea care trebuie pentru pozitia de mers.

adiB
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mie 01-Sep-2004 12:14
Localitate: Timisoara

Mesajde adiB » Mar 19-Oct-2004 18:16

Inaltimea e corespunzator reglata. Eu zic ca sferele sunt ok, de vreme ce cu o zi inainte de a desface motorul suspensia functiona. Mentionez ca masina a fost oprita doar 2 zile.
Revenind la intrebarea mea, totusi, nu exista o modalitate de a aerisi sistemul de suspensie, chiar trebuie sa asteptam pana se aeriseste singur?
Eu zic ca starea suspensiei masinii mele e destul de buna de vreme ce masina imi sta ridicata cam 2 zile dupa ce o opresc (deci se lasa greu jos).
La maneta reactioneaza destul de usor, in circa 10 secunde se ridica daca o pornesc de la rece, deci as avea pretentii de la ea sa se comporte elegant.
Apropo, e diferenta intre vaselina normala si cea siliconica? Eu am incercat sa dau pe tijele telescoapelor cu vaselina normala pt ca scartaie cand o ridic mai sus decat normal si urca in trepte dar nu s-a simtit prea mare diferenta.
Oricum, problema de acum nu e de aici, ca este mai rigida ca de obicei, iar la treapta doua este aproape tare de tot, lucru care nu era cu 2 zile inainte de a repara motorul.
Deci, se poate sau nu se poate aerisi suspensia?

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 20-Oct-2004 08:27

Suspensia se aeriseste asa cum ti-a spus Nicum. Pornesti motorul, desfaci surubul de pe regulatorul de presiune si instalatia se va aerisi mai putin franele. Lasi sa mearga motorul cu surubul slabit cam 15 min apoi starngi surubul la loc.
Faptul ca masina se ridica si sta la inaltimea normala nu inseamna decat ca nu ai pierderi in sistem, nu si ca sferele sunt in stare buna.
Sferele descarcate se manifesta prin senzatia de "caruta" a masinii, orice denivelare se transmite in caroserie. Pe masura ce sferele isi pierd presiunea, suspensia devine din ce in ce mai rigida.
In sectiunea despre sistemul hidraulic este descrisa verificarea starii suspensiei.
Vasilina siliconica, spre deosebire de cealalta, nu este diluata de produsele petroliere, deci va ramane pe pistoanele cilindrilor, nu va fi curatata de uleiul hidraulic.

adiB
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mie 01-Sep-2004 12:14
Localitate: Timisoara

Mesajde adiB » Mie 20-Oct-2004 14:41

Stiu ca intrebarea asta e de prost gust dar, care e mai exact regulatorul asta de presiune?!

Adi B.

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Mie 20-Oct-2004 21:54

Salut
Regulatorul de presiune se numeste mai exact conjunctor-disjunctor.Este acea piesa ,situata intre radiator si motor,in care se monteaza sfera centrala(acumulator).Are rolul de a regulariza presiunea in circuitul hidraulicPompa de presiune functioneaza continuu;cand in circuit se atinge presiunea maxima de ~170 bar are loc disjunctia,adica surplusul de presiune este trimis spre rezervorul de LhM (cu sunetul caracteristic si pulsatie pe furtunul de retur)Datorita functionarii suspensiei,franei(sau directiei asistate unde este cazul) preiunea scade in jurul a 145 bar cand intra iar in functiune regulatorul si ridica presiunea.Intervalul 145-170 bar este ideal,dar in timp aparand uzura la cele doua sertare ale regulatorului ,valorile se modifica De aici si tzacanitul prea des al acestiuia.

adiB
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mie 01-Sep-2004 12:14
Localitate: Timisoara

Mesajde adiB » Joi 21-Oct-2004 09:31

Multumesc de informatii.
Cand am desfacut aseara acel surub de la regulatorul de presiune a iesit mult aer sub presiune. Am lasat motorul pornit circa 15 min cu surubul slabit iar dupa ce l-am strans la loc am si am constatat o ameliorare destul de importanta in felul cum amortizeaza. Astazi pe drumul pana la servici am vazut, masina se misca mult mai bine pe sosea. Am sa incerc peste vreo saptamana sa repet procesul, poate se mai acumuleaza aer acolo intre timp.
Oricum, multumesc mult de informatii. Constat ca este foarte util acest site.
O zi buna la toti,
Adi B.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 21-Oct-2004 20:44

Pe viitor e bine sa tii minte prima regula a lucrului la instalatia hidraulica:
Orice interventie incepe cu desfacerea ~1 tura a surubului de aerisire si se incheie cu strangerea lui !
Nu trebuie sa lasi surubul desfacut 15 minute. Este enorm ! 1-2 minute cu motorul la 1500-2000 rpm sunt de ajuns!

toader ion
simpatizant
Mesaje: 41
Membru din: Mar 26-Oct-2004 18:17
Localitate: buzau

Mesajde toader ion » Mie 27-Oct-2004 18:56

Care surub anume trebuie desfacut?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 27-Oct-2004 19:08

Arunca o privire pe manualul de service: e un singur surub, cel situat cel mai aproape de raditor... nu stiu ce alte repere sa-ti dau
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

toader ion
simpatizant
Mesaje: 41
Membru din: Mar 26-Oct-2004 18:17
Localitate: buzau

Mesajde toader ion » Mie 27-Oct-2004 19:13

Nu am manual de service, iar cu engleza mea..... . Prefer franceza.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

bx

Mesajde MARIAN » Mie 27-Oct-2004 19:48

Pe regulatorul de presiune(a explicat Paga unde este asezat) desfaci surubul pe care ti se potriveste cheia de 12 mm


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11708
    Cel mai nou membru Ibr_subaib