Pagina 1 din 2

Reglaj suspensie

Scris: Mar 02-Noi-2004 17:19
de niros
Poate va intereseaza. M-am tot uitat la maneta care regleaza inaltimea dintre scaune si am observat ca distanta dintre pozitia cea mai de jos ci cea normala este foarte mare. Prin urmare am mai facut o fanta exact la mijlocul distantei dintre ele. O sa-mi spuneti ca daca constructorul n-a prevazut asa ceva... Dar dupa cum stiti si dupa cum o recomanda manualul masinii pozitia cea mai de jos este doar pentru show room-uri. Si atunci pentru a avea o dezbatere mai mica la suspensie pentru rulajul la viteze mai mari am incercat asa ceva. La mine efectul este foarte bun in sensul ca la viteze mari se comporta foarte bine. Ce parere aveti?

Scris: Mar 02-Noi-2004 22:18
de klauddiu
salut sorin
chiar voiam sa incerc ceva de genul asta...
eu ma gandeam sa ii setez treptele altfel..adik treapta de normal sa fie cu garda foarte joasa; treapta a treia sa fie normala si ultima sa fie ridicata cat sa nu tzopaie ...nu stiu daka o sa imi iasa da cred ca si varianta ta e ok....
astept opinii avizate

Scris: Mar 02-Noi-2004 23:35
de nicum
Nu e nici o problema: Catalin (WLD) are asa ceva. Si daca voi avea timp si mijloace ma gindesc si eu sa fac asta, pentru ca am observat ca amortizeaza mai bine pe piatra cubica.

Scris: Mie 03-Noi-2004 00:51
de paga
Pentru o suspensie mai sport ar trebui schimbate si sferele,care trebuie sa aiba alte gauri la amortizor si alte presiuini.Altfel,cu garda mai coborata dar cu sfere "confort" pistonul ajunge mult mai repede la capatul cursei in cazul unor denivelari.

reglaj

Scris: Mie 03-Noi-2004 07:56
de niros
Nu ma gandeam la o suspensie sport neaparat. Dar pe o pozitie mai joasa masina este mult mai stabila. Si daca drumul este relativ bun pe pozitia pe care am testat+o eu nu ajunge la capatul cursei. Eventual pozitia normala prevazuta de constructor se poate ridica putin. Multumesc pentru raspunsuri.

Modificare suspensie

Scris: Mie 03-Noi-2004 08:39
de WLD
Dupa ce am studiat pe larg functionarea suspensiei si dupa teste ce au durat ~2 ani iti pot spune ca nu exista metoda corecta de micsorare a inaltimii suspensiei.

Metoda cea mai fiabila cuprinde urmatorii pasi:

1. Reglarea corecta a inaltimii normale.
2. Stabilirea inaltimii noii trepte - nu recomand coborarea cu mai mult de 3 cm. Motivul este foarte simplu: cursa mult mai redusa a suspensiei care poate duce la pierderea aderentei intr-o curba cu denivelari succesive.
3. Gasirea noii pozitii a levierului de comanda si decuparea fantei corespunzatoare.
4. Schimbarea sferelor cu unele de 16V, pentru ca oricat de mult te feresti de denivelari tot dai in ele, si folosind sferele normale distrugi tampoanele din cilindrii fata. Cauciucul astfel macinat se plimba in voie prin sistemul hidraulic provocand multe neplaceri.
In nici un caz nu micsorati inaltimea daca folositi sfere de 500cc. Acestea duc la o cursa mult mai lunga a suspensiei.

Eu recomand sa NU modificati inaltimea din corectoare pentru ca nu are nici un rost. Este mult mai greu de realizat si se pierde si posibilitatea de a beneficia de inaltimea normala a suspensiei.

PS Vine iarna si pe alte forumuri probabil se discuta despre inaltarea suspensiei. Ce oameni :)

raspuns

Scris: Mie 03-Noi-2004 10:42
de niros
Multumesc mult Catalin pentru sfaturi. Stiu ca asa este pentru ca daca era altfel o facea constructorul. A fost o incercare. Oricum acea pozitie mai joasa o folosesc numai pe drumuri bune. Astept hydraurincage-le pe care mi l-ai promis. Sper sa pot si eu sa ajung curand la Bucuresti si sper sa ne intalnim.
Pe curand.

Scris: Mie 03-Noi-2004 11:30
de klauddiu
catalin in cazul meu; eu am deja sfere de 16 v masina fiind16v ; tot solutzia asta mi-o recomanzi?

Scris: Mie 03-Noi-2004 14:08
de eugenro2001
Nu va recomand sa micsorati inaltimea masinii. La orice denivelare veti lovi cu "burta" de drum. Pot incerca totusi cei care au bari de torsiune mai groase - eu nu stiu care model , Catalin stie sigur.

Scris: Mie 03-Noi-2004 17:43
de WLD
klauddiu scrie:catalin in cazul meu; eu am deja sfere de 16 v masina fiind16v ; tot solutzia asta mi-o recomanzi?


Da. In plus pentru a avea o suspensie si mai sportiva poti inlocui sferele cu unele de XM sau Xantia Hydractive, reincarcate la o presiune cu 10bar mai mica decat cea recomandata. Dupa aceea vei putea rivaliza la confort cu VW dar masina nu se va mai inclina aproape de loc.

Scris: Mie 03-Noi-2004 17:48
de WLD
eugenro2001 scrie:Nu va recomand sa micsorati inaltimea masinii. La orice denivelare veti lovi cu "burta" de drum. Pot incerca totusi cei care au bari de torsiune mai groase - eu nu stiu care model , Catalin stie sigur.


Bx-ul are puntea fata McPherson ( http://www.audi.co.nz/liveupdater/Artic ... -759515864 ) si nu va lovi cu burta, dar va face praf tampoanele limitatoare de cursa care se gasesc in interiorul cilindrilor fata.
Modelele cu bara de torsiune mai groasa sunt:
19, 19Gti, 16V si Turbo Diesel precum si toate break-urile.

Re: raspuns

Scris: Mie 03-Noi-2004 17:52
de WLD
sorin scrie:Multumesc mult Catalin pentru sfaturi. Stiu ca asa este pentru ca daca era altfel o facea constructorul. A fost o incercare. Oricum acea pozitie mai joasa o folosesc numai pe drumuri bune. Astept hydraurincage-le pe care mi l-ai promis. Sper sa pot si eu sa ajung curand la Bucuresti si sper sa ne intalnim.
Pe curand.


Vorbesc din experienta. Tot pe drumuri bune am stricat si eu un cilindru si am rupt o punte :wink:
Lichidul de curatare pleaca maine.

Scris: Mie 03-Noi-2004 18:32
de paga
Inaltimea puntii fata este 160 +/-8 mm iar pentru spate 214+/-8 mm.Daca s-ar seta inaltimea la valoarea minima a intervalului admis ar rezulta o coborare a centrului de greutate cu 8 mm,deci o tinuta de drum mai buna.Cred ca in acest caz nu ar aparea probleme la tampoane.
Coborarea cu 8 mm fata de inaltimea medie poate parea nesemnificativa,dar la C5,in modul sport sau la viteze mari fata coboara cu 13 mm si spatele cu 11mm(comanda data automat de senzori).

raspuns

Scris: Mie 03-Noi-2004 19:02
de niros
Catalin, sunt sigur ca asa este. De aceea v-am cerut parerea. Totusi este o placere asa mare sa conduci pe o pozitie mai joasa incat o s-o mai incerc chiar cu riscurile care pot aparea. Oricum eu sunt foarte multumit de bx-ul meu. Ma tot intreb cum ar fi fost sa fie noua.

Scris: Mie 03-Noi-2004 19:21
de bx19gti
paga scrie:Inaltimea puntii fata este 160 +/-8 mm iar pentru spate 214+/-8 mm.Daca s-ar seta inaltimea la valoarea minima a intervalului admis ar rezulta o coborare a centrului de greutate cu 8 mm,deci o tinuta de drum mai buna.Cred ca in acest caz nu ar aparea probleme la tampoane.
Coborarea cu 8 mm fata de inaltimea medie poate parea nesemnificativa,dar la C5,in modul sport sau la viteze mari fata coboara cu 13 mm si spatele cu 11mm(comanda data automat de senzori).


Salut, inaltimea care ai precizat-o tu este cea corecta pe pozitia normal ? Si daca da se masoara de unde pana unde ?
Thx