Pagina 1 din 2

cric bx

Scris: Mar 13-Feb-2007 14:28
de danyulian
ma lamureste si pe mine cineva cum schimbi roata doar cu cricul original pus la locul lui, undeva pe mijloc,eu am patit si mi sa lasat masina pe spate si m-am chinuit juma de ora sa scot roata din spate

Scris: Mar 13-Feb-2007 14:48
de eugenro2001
Ridici masina la maxim si inalti si cricul tot la maxim. Daca cumva stii ca hidraulica nue prea buna si se lasa masina repede de spate, lasa motorul pornit.

P.S. Adica BX-ul nu are loc pt cric si in fata si in spate, are doar unul pe mijloc?? GSA-ul care e la fel de mare are doua locuri de cric. Doar Oltcitul are unul singur.

Scris: Mar 13-Feb-2007 15:20
de danyulian
eu am ridicat-o,am pus cricu si s-a lasat de spate,si s-a ridicat fata,statea pe 3 roti

Scris: Mar 13-Feb-2007 15:36
de cbx
are un singur loc pt cric,pe mijloc

Scris: Mar 13-Feb-2007 15:42
de Adrian Musat
Eu am 2 locuri pt. cric.Oare pt. ca e break?

Scris: Mar 13-Feb-2007 17:14
de DanT
are un singur loc de cric a mea si e pe mijloc ....
in conditiile in care iti "cade" spatele, reiterez ce a spus eugen, va trebui sa lasi motorul pornit.
si asa nu vei avea nici un fel de dificultate.

Scris: Mar 13-Feb-2007 19:01
de sorin.
Oltcitul are 6 locuri de pus cricul :lol:

Scris: Mar 13-Feb-2007 19:16
de danyulian
mersi baieti

Scris: Vin 16-Feb-2007 15:25
de dan1972
Atentie!Si BX-ul are 6 puncte (3 pe o parte).E cel de pe centru (pe care il stie toata lumea) mai e unul in fatza rotii spate (e o piesa din tabla groasa coborata mai mult, cam cat un pachet de tigari) si mai e unul la roata fatza exact pe cantul pragului (se poate folosi chiar pragul pt. cric sau capre).
Aceste puncte sant specificate in manualul de reparatii Haynes.

Scris: Vin 16-Feb-2007 15:28
de cbx
era vorba de schimbatul roti cu cricul din dotare

Scris: Vin 16-Feb-2007 19:22
de dan1972
cbx - Stiu, dar discutia a deviat spre cate puncte de ridicare are BX-ul.Scuze daca am deranjat!!!

danyulian - Cu schimbarea rotilor de pe spate e ceva mai dificil.Am avut si eu probleme.Daca se lasa de spate, cum a spus si eugenro2001, nu vei mai putea scoate cricul de sub masina pana nu pornesti motorul si o ridici.
Eu am patit altceva.Am pornit-o,am pus cricul, am oprit-o (ca sa nu consume benzina de pomana :).)numai ca fiind suspendata pe suportul din spate, nu stiu exact ce s-a intamplat in hidraulica, ca si-a retras roata singura in aripa (probabil a sesizat ca roata nu mai e pe asfalt) si nu am putut scoate roata de la locul ei pana nu am pornit motorul si am inaltat suspensia.
Nu am incercat daca pe pozitia de ridicare maxima mai retrage roata in interior (si cred ca nu).Dar oricum ramane destul spatiu de scos roata.
Astea sant pataniile unui incepator in BX.:).

Scris: Vin 16-Feb-2007 21:27
de eugenro2001
Roata s-a retras pt ca s-a lasat pe roata sprijinita in pamant si bara de torsiune a facut sa se miste si bratul celalalt.

Scris: Sâm 17-Feb-2007 16:23
de dan1972
eugenro2001 - Credeam ca s-a produs un transfer de LHM de pe sfera spate pe cea din fatza, fiindca erau ridicate ambele roti de pe acea parte de pe asfalt, iar cea de pe fatza am banuit ca ar fi mai grea (cu bratul suspensiei).Aceasta, neavand rabdare sa studiez schema hidraulica si stiind ca ea face acea compensare fatza-spate pe drumuri denivelate, pt. mentinerea pozitiei orizontale.
In schimb un lucru mi-e neclar in continuare si tine tot de capitolul schimbare roti.Cum e cu mersul pe 3 roti cand ai pana???Trebuie ridicata masina pe pozitia maxia ca sa se rigidizeze, sau pur si simplu se poate rula pe pozitia normala???Pana la ce viteza se poate merge???Cum de nu se lasa bratul de suspensie pana la asfalt???

Scris: Sâm 17-Feb-2007 16:30
de eugenro2001
Reglajul inaltimii este separat fata/spate. Fiecare punte are corectorul ei de inaltime si singurul transfer de LHM se face prin cel returnat in rezervorul de LHM.
Se poate merge in trei roti cu masina pe inaltimea maxima, cu viteza moderata.
Bratul nu se lasa pana la asfalt din aceeasi cauza pt care s-a retras cand ai vrut sa schimbi roata.

Scris: Sâm 17-Feb-2007 16:31
de khan
nu merge in 3 decit daca ii dai jos o roata din spate si o ridici la maxim. bratul nu coboara mai jos pentru ca are limitator de cursa