am un BX 19 RD din '86 break. Am probleme cu servodirectia, merge greu si fasaie ca trenul dar numai in relanti. Daca turez motorul sau misc de volan nu mai fasaie. Ar pute fi din distribuitor? Mai am o intrebare: m-am dus cu ea la un tip din Ploiesti sa-i incarc sferele si el, dupa ce a tot apasat pe colturile masinii a zis ca nu-i nevoie, ca sunt foarte bune. Problema e ca se inclina foarte mult pe viraje iar la gropi mai mari se lasa pana atinge cu tampoanele, se aude. E normal sa fie asa?
Daca fasaie tare, cred ca-I de la valva de pe cremaliera L
Daca o turezi mai merge greu? Daca nu, atunci e din pompa sau distribuitor.
Distribuitorul si pompa se pot schimba foarte usor, daca e din valva, atunci e nasol, e foarte mult de munca si-ti trebuie niste scule speciale.
Stiu in Buc un service bun pentru asa ceva, e al unui tip care a lucrat in Franta la Citroen (sau cel putin asa se lauda). Si nu e extrem de scump.
Sa stii totusi ca marea majoritate a problemelor se datoreaza LHM-ului neschimbat la timp. Sa scoti putin lichid din rezervor, trebuie sa aiba o culoare verde deschis, aproape fluorescent. Daca-I inchis sau galbui trebuie schimbat tot (~4l) si curatate filtrele.
Sferele sunt OK daca:
Daca te asezi pe bara din spate cu motorul pornit si masina la inaltime normala, trebuie sa se lase ~8 cm (la 80Kg).
Pe fata, te asezi pe coltul aripii si ar trebui sa se lase 4-5cm.
La masinile astea, suspensia se intareste pe masura ce sferele pierd presiune.
E normal sa se incline ca e suspensia moale, dar daca zici ca se inclina asa de mult, s-ar putea sa ai sferele gresite (de la alt model)
Daca nu esti multumit cu tinuta de drum, suspensia se poate intari. Eu asa am facut.