Pagina 1 din 2

Suspensie citroen BX

Scris: Vin 14-Ian-2005 13:21
de andi
Am un Bx 1,9 TRD din 84 . L-am luat de curand. Ma incomodeaza ca dupa circa 10 min. suspensia cedeaza ( se lasa )aproape complet .
Dupa pornirea motorului se ridica in 30 de secunde . Vreau sa stiu daca se poate face ca suspensia sa nu mai cedeze ( sau sa cedeze dupa o zi 2 ). Ce trebuie sa schimb si cat m-ar costa aceasta lucrare .

Scris: Vin 14-Ian-2005 14:17
de nicum
Uita-te pe forum, era un tabel cu problemele sistemului hidraulic. Se pare ca la tine sint probleme cu corectoarele de inaltime, desi e ciudat ca treaba asta sa se intimple pe ambele punti.

suspensie citroen bx

Scris: Vin 14-Ian-2005 14:45
de andi
Multumesc pentru raspuns !
Am sa caut tabelul . Intrebare pentru voi ,ca sa fiu mai lamurit, masinile Citroen sunt facute ca sa se lase dupa un timp sau acesta este un defect ?
Lasatul masinii dupa un timp scurt este o problema daca totusi ea se ridica repede.

Poate fi facuta sa nu se mai lase ?.

Scris: Vin 14-Ian-2005 15:25
de nicum
Este absolut normal sa se lase, daca vei studia un pic sistemul hidraulic vei intelege si de ce (se pierde presiune). Chiar si la masinile prevazute cu supape anti-sink, tot se lasa dupa aproximativ o luna. Daca masina se ridica in 20-30s de la pozitia minim la normal, atunci nu ai de ce sa iti faci griji.

Scris: Vin 14-Ian-2005 16:10
de andi
M-ai linistit ( in parte ) voi mai face cercetari.
In rest, masina , desi este veche, arata superb la exterior. La interior are unele crapaturi pe bord.
Sunt incantat de felul cum se comporta si se conduce.
Am sa o recomand si altora.

suspensie citroen bx

Scris: Sâm 15-Ian-2005 09:22
de andi
Te salut,
Ai idee despre supapele anti-sink de unde se cumpara si daca se pot monta pe citroenurile bx.

Scris: Lun 17-Ian-2005 11:34
de nicum
Supapele anti-sink gasesti de la Xantia in sus. Pe linga montarea propriu-zisa e necesara si conectarea la un computer de suspensie pe care bx-ul nu il are. Supapele respective au o particularitate: se alimenteaza cu impulsuri (nu e nevoie sa stea tot timpul alimentate, ca cele de la instalatia de gaz). Parerea mea e ca nu merita: efortul e prea mare si rezultatele prea mici. Daca vrei ca masina sa nu se scufunde, poti incerca urmatorul truc: dupa ce ai oprit motorul, treci levierul de inaltime in pozitia 3 sau 4 (dar ai grija sa treci inapoi pe normal cind pleci). Eu am incercat figura asta la Brasov asta iarna (pentru ca era zapada mare) si masina nu s-a lasat nici un pic timp de 4 zile geroase. Pe de alta parte la masini vechi ca ale noastre, nu cred ca e bine sa ramina presiune in instalatie daca nu e nevoie.
Inca o data, nu cred ca se merita. Daca vrei sa faci ceva folositor, asigura-te ca disjunctorul tacane la peste 1 minut. Asta e intr-adevar o imbunatatire, pentru ca stresezi pompa hidraulica mai putin.

suspensie citroen bx

Scris: Lun 17-Ian-2005 12:01
de andi
Daca trec pe o treapta superioara este si testul ca telescoapelele nu au uzura in acea zona .
Unde gasesc garnituri de telescoape ( am auzit ca sunt dintr-un material special si se aduc la comanda numai pentru cele de fata ) , asi incerca o inlocure a garniturilor de telescoape.

Referitor la tacanitul distribuitorului eu nu am auzit un asemenea tacanit. Explica-mi , dupa ce opresti motorul trebuie sa se auda un tacanit intr-un timp dat . Asta inseamna ca nu am probleme?

Scris: Lun 17-Ian-2005 13:57
de nicum
Tacanitul de care iti povestesc eu trebuie sa se auda cit mai rar (recordul e de 5 minute; se considera ca lucrurile nu mai sint in regula atunci cind frecventa este sub 30s) in urmatoarele conditii:
- masina goala setata pe inaltime normala
- motorul merge la relanti (reglat corect, evident)
Ridici capota motorului si tacanitul ar trebui sa il localizezi in partea din fata, usor spre dreapta cum te uiti la masina, adica in zona conjunctorului. De asemenea zgomotul trebuie sa fie un tacanit metalic scurt. Daca e altceva (fisit, etc), asta tradeaza mizerie.
Nu e bine sa mergi cu masina ridicata in pozitia 3 cu viteze mai mari de 40 km/h. Daca te gindesti la pozitia pistoanelor vei intelege si de ce. Pozitia 4 e doar pentru depasirea unor obstacole specifice Bucuresti/Romania/etc. inacesibile masinilor obisnuite, dar nu poti merge asa, pentru ca suspensia e "lemn". Asadar, mergi cit poti de mult pe normal, mai ales ca masina nu se lasa cind e incarcata.

Scris: Lun 17-Ian-2005 14:00
de cit16v
dupa ce opresti motorul nu se mai aude nici un tacanit.
acel tacanit este caracteristic masinilor cu suspensie oleopneumatica si se aude decat atuci cand ai motorul pornit.intervalul de timp la care se produce este diferit in functie de starea sferei centrale,a dozatorului de frana,a conjunctorului sau a altor probleme aparute in instalatie.in mod normal tacanitul ar trebui sa se auda o data la 1 minut(din fabrica),dar datorita uzurii componentelor acesta se aude mai des la majoritatea bx-urilor(cam la 30 secunde).Daca iti tacane foarte des(1,2 secunde) inseamna ca sunt probleme cu sfera centrala,conjunctor,etc.Daca n-ai sezizat tacanitul inseamna ca iti tacanea foarte rar(intervale de 1 minut) si asta inseamna ca nu ai probleme.

Scris: Lun 17-Ian-2005 14:36
de khan
Unde gasesc garnituri de telescoape ( am auzit ca sunt dintr-un material special si se aduc la comanda numai pentru cele de fata ) , asi incerca o inlocure a garniturilor de telescoape.
unde ai auzit tu asta? din cite stiu nu prea se poate face operatiunea asta din simplu motiv ca odata demontat pistonul nu se mai poate pune la loc in aceeasi pozitie, lucru care face sa scape ulei pe linga el. oricum, in clipa in care o garnitura e uzata inseamna ca pistonul/cilindrul sint deja varza. asta se poate constata in clipa in care ridici masina pe maxim, daca urca in trepte spre inaltimea maxima, inseamna ca pistonul are uzura. garnitura se strica ultima si cind se intimpla asta sar furtunele de recuperare de pe corpul cilindrului pentru ca nu pot tine presiunea pe care acesta o elibereaza si masina incepe sa se scufunde. daca nu se intimpla inca nimic din lucrurile astea, lasa in pace cilindrii

suspensie bx

Scris: Lun 17-Ian-2005 14:43
de andi
Vreu ca masina sa nu se mai lase imediat ( minute ) si sa se lase dupa cateva zeci de ore. Ma gandesc la tot felul de posibilitati de micsorare a pierderilor de presiune si poate gasesc una mai ieftina si posibila.

Scris: Lun 17-Ian-2005 14:59
de khan
pai: in primul rind spala corectoarele, incarca toate sferele si verifica dupa asta tacanitul de la disjunctor (daca e peste 30 sec e ok) si (aici e partea cea mai grea) intereseaza-te de un doseur de frina. cam de acolo e buba cea mai mare (presiunea pentru spate trece prin acest doseur, daca e uzat peste masura, o scapa pe retur in vas). chiar daca tine bine frina asta nu inseamna ca e perfect. uleiul a fost vreodata schimbat? e de cel care trebuie? daca ai dubii spala vasul de ulei si apoi instalatia cu 2 litri de ulei curat in lipsa de altceva - hidraurincage - si pune din nou ulei curat. a, si mai e ceva: are servodirectie? ca daca da inseamna ca mai ai ceva scapari si pe acolo (distribuitor de la caseta sau cel de linga disjunctor sau cilindrul de pe caseta sau chiar dijunctorul care se poate crapa in interior, dar asta mai are si alte efecte cum ar fi scufundarea partii fata la ralanti). cam costisitor, chiar vrei sa faci toate astea?

suspensie bx

Scris: Lun 17-Ian-2005 15:34
de andi
Multumesc pentru explicatii.( asa mai da )
Nu am servofrana .
Ai idee cat ar costa un doseur de frana si unde se gaseste. ( in Craiova )

Scris: Lun 17-Ian-2005 15:47
de eugenro2001
Cred ca ai vrut sa spui servodirectie. Servofrana au toate cele hidropneumatice.